فرماندار پیشوا : افتتاح میدان عرضه دام فرصتی برای کوتاه شدن دست واسطه ها

فرماندار پیشوا افتتاح میدان عرضه دام را فرصتی برای کوتاه شدن دست واسطه ها و دلالان در خرید و فروش دام زنده عنوان کرد.

به گزارش ورامین تدبیر ، حسین عباسی در مراسم افتتاح میدان عرضه دام جنوب شرق استان تهران در پیشوا با تبریک چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: احداث این مرکز یکی از نیازمندی های منطقه پیشوا و از مصوبات سفر معاون اول رئیس جمهور در چند سال گذشته به منطقه بوده است.

وی با بیان اینکه بهره برداری از طرح های مختلف عمرانی به برکت نظام و جزو دستاوردهای انقلاب اسلامی است، افزود: همه توفیقات نظام مدیون خون شهدا و مجاهدت ها و مبارزات امام راحل بوده و ضروری است با پیروی از ولایت فقیه در مسیر پیشرفت و تعالی حرکت کنیم.

فرماندار شهرستان پیشوا به ظرفیت های این شهرستان اشاره کرد و گفت: عمده ظرفیت شهرستان در حوزه کشاورزی و دامی است؛ ۱۴ هزار هکتار زمین های کشاورزی و بیش از ۱۳۰۰ هکتار گلخانه و واحدهای دامی فعال نشان دهنده پتانسیل بالای این منطقه است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۱۱۱ واحد گاو شیری با ظرفیت مولد موجود ۶۳۳۶ رأس، ۷۸۰ واحد پرواربندی گوساله با ظرفیت موجود ۳۶۶۲۳ رأس و ۲۰۰ واحد گوسفند داشتی با ظرفیت مولد موجود ۲۹۲۵۴ رأس در شهرستان پیشوا فعال هستند.

عباسی ایجاد مرکز عرضه دام در شرق استان تهران را فرصتی برای عرضه اصولی دام دانست و گفت: با توجه به ظرفیت فعلی و پتانسیل بالفعل منطقه جنوب شرق استان تهران در زمینه پرورش دام سبک و سنگین، لزوم عرضه اصولی و بهداشتی دام در قالب میدان عرضه دام در شهرستان پیشوا مورد توجه قرار گرفت.

وی افزود: در همین راستا، میدان عرضه دام سبک و سنگین در فضایی به مساحت ۲۰۱۰۰ و زیربنای ۸۱۳۶ مترمربع با ظرفیت روزانه ۱۰۰۰ رأس دام سبک و ۲۰۰ رأس دام سنگین در بخش جلیل آباد احداث شد.

فرماندار شهرستان پیشوا افزود: میدان عرضه دام پیشوا با سرمایه ۴۰ میلیارد ریال در قالب مشارکت بخش خصوصی ایجاد شده و ۳۵ فرصت جدید شغلی به صورت مستقیم وغیرمستقیم ایجاد کرده است.

این خبر را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

پاسخی بگذارید

سه + سه =

Top