عملیات ضدعفونی و گندزدایی همه روزه در بخشداری و روستاهای بخش مرکزی ورامین اجرا می‌شود

بخشدار مرکزی ورامین گفت: به منظور کنترل شیوع ویروس کرونا در مناطق روستایی، خودروهای ورودی و خروجی روستاهای بخش مرکزی زیر نظر کارشناسان شبکه بهداشت، ضدعفونی می‌شوند.

سیدسراج‌الدین تقوی ونکی روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: همزمان با تشکیل ستاد ملی مبارزه با کرونا و با هدف اجرای مصوبات این ستاد، کمیته‌ای تخصصی در بخشداری مرکزی ورامین تشکیل شد تا علاوه بر همکاری با ادارات و نهادها، زمینه مناسب برای مقابله با شیوع این بیماری در مناطق روستایی فراهم شود.
وی گفت: یکی از مهمترین اولویت‌های این کمیته، ارائه آموزش‌های لازم برای پیشگیری از ابتلای روستانشینان به ویروس کرونا است که به منظور تحقق این مهم، جلسات آموزشی با حضور دهیاران و اعضای شوراهای روستایی برگزار و کارشناسان شبکه بهداشت، اطلاعات لازم را به این افراد ارائه دادند.
وی تصریح کرد: به منظور مقابله با شیوع این بیماری و با استفاده از امکانات موجود در مناطق روستایی، دهیاری‌ها، مساجد، حسینیه‌ها، معابر عمومی و بوستان‌های محله‌ای به طور کامل و روزانه ضدعفونی می‌شوند.
تقوی افزود: هم اکنون در ورودی تمامی ۱۳ روستای بخش مرکزی ورامین، اکیپ‌های ضدعفونی کننده در مبادی ورودی و خروجی روستاهای این بخش مستقر شده‌اند و هر خودرویی که به روستا وارد و یا از آن خارج می‌شود، به طور کامل ضدعفونی می‌شود تا از ورود و خروج احتمالی این ویروس از مناطق روستایی جلوگیری شود.
وی اظهار کرد: با توجه به لزوم رعایت بهداشت فردی به ویژه شستن دست‌ها، ورودی کلیه دهیاری‌ها و بخشداری مرکزی ورامین ، مواد ضدعفونی کننده دست‌ها قرار داده شده تا افرادی که به منظور کار اداری به این مراکز مراجعه می‌کنند، پیش از حضور در محیط اداره، نسبت به ضدعفونی کردن دست‌ها اقدام کنند.
وی تصریح کرد: کلیه امکانات دهیاری‌ها و بخشداری مرکزی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا بسیج شده تا مردم کمترین دغدغه را برای مقابله با این بیماری نداشته باشند.
ورامین با دو بخش مرکزی و جوادآباد با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.

 

این خبر را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

پاسخی بگذارید

دو × 3 =

Top