طرح توسعه شهرستان ورامین با همکاری دانشگاه اشتوتگارت آلمان آغاز شد

فرماندار شهرستان ورامین گفت : با حضور گروه تحقیقاتی دانشگاه اشتوتگارت آلمان ، طرح توسعه شهرستان ورامین به عنوان پایلوت کشوری آغاز شد.

به گزارش ورامین تدبیر ، حسین کاغذلو روز دوشنبه در جلسه مشترک با دبیر ستاد بهینه‌سازی انرژی و محیط ‌زیست معاونت علمی فناوری ریاست و کارشناسان دانشگاه اشتوتگارت آلمان که در محل فرمانداری شهرستان ورامین برگزار شد اظهار داشت : اقتصاد ورامین برپایه کشاورزی استوار شده و اجرای طرح های زیست محیطی مشترک با مراکز علمی ، می تواند بسیاری از مشکلات این حوزه را برطرف کند.
وی افزود : توسعه کشاورزی شهرستان ورامین با چالش کمبود آب همراه است ، مشکلی که می تواند با حرکت به سمت استفاده از فناوری های نوین ، بازچرخانی آب با تصفیه فاضلاب و تغییر در شیوه های کشت از محیط باز به فضای گلخانه ای برطرف شود.
وی اظهار داشت : یکی از اقدامات موثر در حوزه کشاورزی شهرستان ورامین ، احداث شهرک گلخانه ای گل و گیاه در روستای حصارگلی است که در آن با استقرار بیش از یکصد هکتار گلخانه پیشرفته تلاش شده تا از ضمن استفاده بهینه از آب موجود ، به تولید محصولات ارگانیک و نیز پرورش ماهی اقدام کرده و فرصت های شغلی پایدار ایجاد کرد.
کاغذلو افزود : چالش کمبود آب در منطقه ورامین باعث شده تا منطقه مهم و حیاتی تالاب بندعلیخان رو به خشکی گذاشته و پدیده فرونشست ، دشت ورامین را با تهدید جدی مواجه کند که یقینا استفاده از شیوه های علمی در توسعه کشاورزی و استفاده بهینه از آب که موجب کاهش میزان استحصال آب از منابع زیرزمینی می شود ، می تواند از پیشرفت این پدیده بکاهد.
شهرستان ورامین از ظرفیت ویژه ای در توسعه انرژی پاک برخوردار است
استاد دانشگاه اشتوتگارت آلمان در جلسه روز در جلسه مشترک با مسئولان شهرستان ورامین و دبیر ستاد بهینه‌سازی انرژی و محیط ‌زیست معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری که در محل فرمانداری شهرستان ورامین برگزار شد اظهار داشت : با تأکید بر لزوم استفاده از انرژی های نوین در حفاظت از محیط زیست گفت : شهرستان ورامین از ظرفیت ویژه ای در توسعه انرژی پاک برخوردار است.
دکتر آلتروپ افزود: گروه تحقیقاتی دانشگاه اشتوتگارت آلمان تلاش دارد تا مدیریت توسعه پایدار را در حوزه مدیریت انرژی دنبال کند که این مهم با توجه به ظرفیت های مهمی که ورامین در حوزه های مختلف وجود دارد ، به صورت پایلوت در این شهرستان اجرا می شود.
وی گفت : طرح تحقیقاتی توسعه شهرستان ورامین در مدت سه سال و با استفاده از ظرفیت های موجود در شهرستان ورامین ، نیروی انسانی و انرژی پاک موجوددر این منطقه اجرا می شود.
وی با تأکید بر لزوم ارائه آموزش در حوزه توسعه ورامین گفت : فعالیت های گروه تحقیقاتی آلمان ، در حوزه های اجتماعی و اقتصادی نیز اجرا شده و طی آن تلاش می گردد تا با ارائه آموزش به گروه های هدف به ویژه در مدارس ، توسعه ورامین را با سرعت بیشتری همراه سازد.

این خبر را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

پاسخی بگذارید

6 − 2 =

Top