سیصد برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس در ورامین برگزار می‌شود

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام حسین ع شهرستان ورامین گفت: همزمان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس ۳۰۰ ویژه برنامه در شهرستان ورامین برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری ورامین تدبیر ،سرهنگ مهدی امینی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام حسین ع شهرستان ورامین همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس درسخنران قبل از خطبه‌های نمازجمعه شهرستان اظهار کرد: در سال ۱۳۵۹ رژیم بعثی به صورت گسترده در چنین روزی به جمهوری اسلامی با هدف سرنگونی نظام نوپای جمهوری اسلامی حمله خود را آغاز کرد.

وی گفت: کشورهای جهان به دو بلوک شرقی و غربی تقسیم می‌شدند که شوروی فرو پاشید و به کشورهای کوچکتری تبدیل شد اما بلوک غرب به سرکردگی آمریکا بود که آمریکای جنایتکار رو به افول است، حضرت امام خمینی (ره)حکومت ۲۵۰۰ ساله طاغوت را سرنگون کرد و نظام مردم سالاری دینی که همان جمهوری اسلامی است برای مردم به ارمغان آورد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ورامین افزود: از پیروزی انقلاب اسلامی کشور همیشه درگیر توطته های و تحریم هابی بود که توسط آمریکای جنایتکار و استکبار جهانی بود، در ابتدای انقلاب صدام را تحریک کردند و جنگ ۸ ساله دفاع مقدس را بر ما تحمیل کردند، نباید فراموش کنیم که دشمن اصلی ما آمریکای جنایتکار است.

امینی در ادامه گفت: در هشت سال دفاع مقدس با حضور مردم و جوانان غیور و شجاع در راه خدا و دفاع از خاک ، ناموس این مرزو خاک و جان خود را تقدیم انقلاب کردند و به شهادت رسیدند ولی نگذاشتند حتی یک وجب از خاک کشور عزیزمان را به دست دشمن بیفتد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام حسین ع شهرستان ورامین با اشاره به فرمان ایجاد بسیج مردمی توسط امام خمینی (ره) بیان کرد: حضرت امام در ابتدای انقلاب و قبل از جنگ تحمیلی دفاع از کشور را مردمی کرد و با ایجاد بسیج مردمی شکست ناپذیری مردم ایران به رخ دشمنان کشیده شود.

امینی با اشاره به تاثیرات جنگ تحمیلی تصریح کرد: وحدت و انسجام بین مردم تحکیم پیدا کرد و با رهبری امام خمینی( ره) به صورت متحدد و دوراز تضاد های قومی و مذهبی در برابر دشمنان ایستادگی کردند.

وی با اشاره به برخی توطئه های که توسط دشمنان صورت گرفته خاطر نشان کرد: بحث قائله های قومی وتجزیه طلبی، ترور وخرابکاری، جنگ نابرابر را علیه کشور و همچنین بحث اغتشاشات خیابانی در سال های اخیر را به را انداختند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام حسین ع شهرستان ورامین گفت: دشمن با دو هدف اصلی که در جنگ ترکیبی ۱۴۰۱ هم شاهد بودیم، در تلاش است مردم را در مقابل مردم قرار بدهد و دومی بحث امنیت است که دشمن با ایجاد بحران امنیت ملی ما را خدشه دار کند و تا کنون با عنایت خداوند با شکست مواجه شدند.

وی در ادامه یاد آور شد: ما در جنگ هشت سال دفاع مقدس حتی نمی توانستیم سیم خاردار تولید کنیم ولی الحمدالله الان به مرحله ای از قدرت رسیدیم که می توانیم انواع موشک ها را تولید کنیم و برتری هوایی دشمن که آمریکای جنایتکار است به چالش بکشیم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام حسین ع شهرستان ورامین در ادامه ضمن تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس ورامین اظهار داشت: همزمان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس ۳۰۰ ویژه برنامه در حوزه های مختلف از قبیل طرح سپاس، صبحگاه مشترک، نشست های بصیرتی و برنامه های فرهنگی در این شهرستان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: امسال همانند سنوات گذشته یادواره های متعدد شهدا در سطح پایگاه های مقاومت بسیج و مدارس اجرا می شود، دیدار با خانواده شهدا، گلباران مزار شهدا، آبروی محله درب منازل شهدا، ایستگاه صلواتی، مسابقات ورزشی فوتسال و فرهنگی و همچنین مسابقات موبایلی و پویش های مختلف در فضای مجازی پیش بینی شده که در سطح سپاه و پایگاه های مقاومت بسیج اجرا خواهد شد.

فرمانده سپاه ورامین در پایان خاطرنشان کرد: طی هشت سال دفاع مقدس به دنیا ثابت کردیم که محکم و استوار در راه این انقلاب، اسلام و قرآن ایستاده‌ایم و درباره زورگویی‌ها و زیاده‌خواهی مستکبرین سر تعظیم خم نکردیم و نخواهیم کرد.

این خبر را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

پاسخی بگذارید

شش + شش =

Top