سرقت سریالی احشام در بزرگترین بخش استان تهران

با توجه به وضعیت نامطلوب اقتصادی کشور و به تعبیری دیگر جنگ اقتصادی کنونی، روستائیان شهرستان ورامین و بخش جوادآباد به عنوان بزرگترین بخش استان تهران به سختی و با تلاشی مضاعف، در پی تحقق شعار سال رهبری معظم در زمینه جهش تولید هستند.

امروزه در بخش جوادآباد در جنوب شرقی ترین منطقه استان تهران، دامداری های صنعتی و سنتی بخش اعظم اقتصاد روستایی را در این مناطق برعهده دارند و ضمن کمک به اشتغال روستایی و بحث مهاجرت معکوس روستایی، تامین کننده بیش از نیمی از پروتئین و محصولات لبنی استان تهران می باشد.
آنچه که امروزه به واقع صنعت دامداری و دامدار روستایی را در این شهرستان در حال ازپا درآوردن است، جدای از بحث تامین نهاده های دامی، بحث تامین امنیت احشام می باشد که در ماه های اخیر با افزایش سرقت احشام سبک و حتی سنگین، تحمل آن برای دامداران شهرستان ورامین و بخصوص روستاهای بزرگ و کوچک بخش جواد آباد کمرشکن شده است که از جمله آن می توان به روستای محمدآبادعربها اشاره کرد که یک دامداری در عرض چندماه دوبار مورد سرقت گوسفند و گوساله به ارزش بیش از ۱۰ میلیارد ریال قرار گرفته و پیگیری پرونده آن هیچ ثمری برای دامدارش نداشته است.
با عنایت به استقرار ستاد فرماندهی نیروی انتظامی شرق استان تهران و پلیس های تخصصی آن در ورامین، حداقل خواست کشاورزان سخت کوش و دامداران پرتلاش روستایی ورامین، تامین امنیت جانی و مالی می باشد.
متاسفانه در ماه های اخیر با توجه به سرقت های مکرر احشام سبک و سنگین، پروندهای قضایی تشکیل شده آن پیشرفتی نداشته و بدون هیچ سرانجامی درحال خاک خوردن است.

این موضوع می طلبد دستگاه انتظامی در کنار دستگاه قضایی ضمن افزایش امنیت خصوصا در حوزه روستایی، اطمینان خاطر این فعالان پرتلاش را تامین نماید.

 

 

این خبر را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

پاسخی بگذارید

7 − هفت =

Top