سخنگوی وزارت کشور: اقدامات قرارگاه نیروهای مسلح با هماهنگی ستاد ملی کرونا دنبال شود

سخنگوی وزارت کشور گفت: همه اقدامات قرارگاه تشکیل شده ستاد کل نیروهای مسلح باید با هماهنگی کمیته اجتماعی، امنیتی و انتظامی ستاد ملی مقابله با کرونا دنبال شود.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، سید سلمان سامانی گفت: در دومین نشست حوزه های هفتگانه وزارت کشور با موضوع بررسی آخرین وضعیت استانداری ها در روند مدیریت بیماری کرونا که با حضور وزیر کشور برگزار شد، مقرر شد تمام استانداری ها به منظور کنترل و پیشگیری از شیوع بیماری به سایر استان‌های کشور مطابق دستورالعمل مربوطه از تمام ظرفیت ها برای کنترل دقیق خروجی های استان استفاده کنند.

سخنگوی وزارت کشور ادامه داد: کنترل خروجی‌های استانی با تأمین تجهیزات توسط ستاد ملی مدیریت کرونا، همراهی بسیج و جمعیت هلال احمر و با هماهنگی استانداران در سراسر کشور انجام خواهد شد.

سامانی خاطرنشان کرد: همچنین با توجه به برخی نگرانی‌ها و دغدغه‌های غیرضروری ایجاد شده در یکی دو روز اخیر، تاکید شد، همه اقدامات قرارگاه ایجاد شده از سوی ستاد کل نیروهای مسلح، با هماهنگی کمیته اجتماعی، امنیتی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و براساس پروتکل های مصوب دنبال شود.

وی تصریح کرد: در نشست وزیر کشور با متولیان ارشد حوزه‌های هفتگانه تخصصی وزارت کشور همچنین مقرر شد با برنامه‌ریزی مناسب ضمن رعایت بیشتر اصول بهداشتی و دستورالعمل‌های ابلاغ‌شده، از تعطیلی متروها، اتوبوسرانی‌ها و پایانه‌های مسافری درون‌شهری و برون‌شهری خودداری شود.

سامانی با تاکید بر ضرورت صیانت از سلامت فضای روانی جامعه و اهمیت برخورد بازدارنده درباره انتشار و بازنشر اخبار جعلی و شایعات مخرب، اظهار کرد: طبق مصوبه نشست وزارت کشور، مصادیق مطالب جعلی و شایعات مخرب منتشر شده، متناسب با دایره اثرگذاری مورد بررسی جدی قرار گرفته و موضوع از طریق مراجع قضایی دنبال و برخورد قانونی لازم انجام شود.

معاون هماهنگی وزارت کشور افزود: معاونین وزارت کشور در این نشست با عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور چالش‌های موجود در زمینه جذب نیروی درمانی جدید برای استان‌ها در قالب‌های پیمانی یا قراردادی را برسی کردند که مقرر شد ظرف یک هفته آینده موضوع تعیین تکلیف شده و به همراه نحوه توزیع این ظرفیت در استان‌ها جهت تصمیم‌گیری نهایی ارائه شود.

سامانی ادامه داد: همچنین مقرر شد به منظور ایمن‌سازی فعالیت مشاغل مختلف، پروتکل‌های لازم متناسب با شرایط و اقتضائات هر یک از مشاغل در سطح استان‌ها، از طریق دانشگاه‌های علوم پزشکی و با هدایت و نظارت استانداران تدوین و ابلاغ شود.

سخنگوی وزارت کشور با تاکید مجدد بر اهمیت و ضرورت حضور همه مردم در خانه به جز در شرایط ضروری، گفت: در نشست وزارت کشور بر انعکاس شایسته و گسترده اقدامات خیرین و مشارکت کنندگان در روند مدیریت بیماری کرونا و همچنین درمان بیماران، و همچنین اعمال سیاست های تشویقی منجر به ترغیب مردم برای باقی ماندن در خانه از طریق رسانه ملی تاکید شد.

این خبر را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

پاسخی بگذارید

15 − شش =

Top