سختگیری‌ها باید بیشتر شود

رئیس جمهوری: دیروز در ستاد مبارزه با کرونا بحث مفصلی شد که سختگیری‌ها باید بیشتر شود و طرح فاصله‌گذاری اجتماعی به کمیته امنیتی اجتماعی محول شد.

به گزارش ورامین تدبیر؛ رئیس جمهور در جلسه امروز هیئت دولت گفت: دیروز در ستاد مبارزه با کرونا بحث مفصلی شد که سختگیری‌ها باید بیشتر شود و طرح فاصله‌گذاری اجتماعی را وزارت بهداشت آورده بود، این امر به کمیته امنیتی اجتماعی که وزیر کشور مسئول آن است، محول شد.
آقای روحانی افزود: طرحی آماده شده است و تا ظهر تدوین می‌شود، این طرح تصویب و ابلاغ خواهد شد و برای سفر‌ها محدودیت‌هایی را ایجاد خواهد کرد که از مردم بخواهند سریعتر به موطن شان برگردند.

ارز تامین دارو و درمان مردم و مواد شوینده تأمین می‌شود
رئیس جمهور گفت: ارز تامین دارو و درمان مردم و مواد شوینده بدون استثناء تأمین می‌شود.
آقای روحانی در جلسه هیئت دولت افزود: اقدامات مهمی که در این چند روز و هفته اخیر برای سلامت مردم انجام شده هم در بحث مبارزه با این ویروس خطرناک و همزمان برای تأمین نیازمندی‌های ضروری مردم، این دو مسئله برای ما اساسی و لازم بوده است.
رئیس جمهور گفت: با این که در روز‌های گذشته فعالیت اقتصادی را ناچار شدیم در بخش بزرگی از کشور تعطیل کنیم و کسب و کار‌ها را تعطیل کنیم مگر آنجا‌هایی که مواد لازم و کالا‌های ضروری را در اختیار مردم قرار می‌دهد مانند فروشگاه‌های مواد غذایی یا داروخانه‌ها یا جا‌هایی که برای زندگی مردم ضرورت دارد، تعطیل کردیم. این کار به این دلیل بوده است که سلامت مردم برای ما اهمیت داشته است.
آقای روحانی افزود: این که کارمند‌های دولت از حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ یا ۴۵۰ هزار نفر بخش اعظم شان امروز سر کار نیستند و تعطیل شده اند و یک اقلیتی البته در بهداشت و درمان با همه وجود کار می‌کنند و جمعیت زیادی در آنجا فعال هستند و تلاش می‌کنند، اما در بخش‌های دیگر آن مقداری که ضروری بود در بسیاری از بخش‌های دولتی ما گفتیم که به صورت گردشی آن مقداری که ضروری است سر کار بیایند، یعنی یک سوم کارمند‌ها سر کار حاضر شوند و بقیه در خانه‌ها بمانند.
رئیس جمهور گفت: ناچار هستیم آب و برق و انرژی مردم را تأمین کنیم و مواد غذایی و محصول کشاورزی را تأمین کنیم تا همه آن‌هایی که برای تولید کار می‌کنند و تمام کارخانجاتی که اکنون مواد خوراکی لازم یا مواد شوینده لازم را تولید می‌کنند آن‌ها بتوانند به فعالیت خودشان به صورت حداکثری ادامه دهند برای این که نیاز‌های مردم تأمین شود.
آقای روحانی افزود: هم نیاز داریم به این که بخش اعظم مردم در خانه بمانند و هم نیاز داریم اقلیت کوچکی برای تأمین نیاز‌های ضروری کنار فعالیت‌های اقتصادی و کارگاه‌های تولیدی خودشان باشند.
رئیس جمهور گفت: این کار به خوبی انجام می‌گیرد یعنی امروز مردم برای تأمین نیازمندی‌های ضروری شان الحمدلله در شرایط نسبتاً مناسبی قرار دارند و ضرورت‌های زندگی مردم در فروشگاه‌ها وجود دارد و در اختیار مردم قرار می‌گیرد.
آقای روحانی افزود: ما باید در اینجا از همه رانندگانی که از بنادر مواد اولیه را به کارخانه‌ها می‌رسانند یا اجناس را از کارخانه‌ها به مغازه‌ها می‌رسانند و در اختیار مردم قرار می‌دهند، تشکر کنیم.
رئیس جمهور گفت: همچنین از آن بخش ریلی و هواپیما که محصولات لازم را در اختیار مردم قرار می‌دهند و پرواز‌های لازم را انجام می‌دهند و همچنین از بخش اقتصادمان تشکر کنیم که نیازمندی هایمان را تأمین می‌کنند.
آقای روحانی افزود: هر جا که لازم است هواپیمای ما می‌رود لوازم و تجهیزات پزشکی مورد نیاز را وارد کشور می‌کند، باید از همه این‌ها تشکر و سپاسگزاری کنیم به خاطر کار بزرگ و عظیمی که انجام داده اند.
رئیس جمهور گفت: در زمینه درمان و مراجعه مردم به پزشکان و کار غربالگری یک کار خوبی در کشور انجام گرفته است، امروز تقریباً شناسایی می‌کنیم که چه کسانی به مراقبت‌های بیشتری نیاز دارند یا چه کسانی نیاز دارند که در خانه بمانند و چه کسانی باید به بیمارستان مراجعه کنند یا چه کسانی باید در بخش مراقبت و مراقبت‌های ویژه باشند.
آقای روحانی افزود: غربالگری پیشاپیش به ما کمک می‌کند و ما یک قدم به جلو برمی داریم.
رئیس جمهور گفت: مجموعه کار پزشکی ما نیز کار عظیم و بزرگی بوده و در سراسر کشور تلاش می‌کنند و الحمدلله تا امروز کمبود تخت نداشتیم و کمبود پرستار و پزشک نداشتیم، حتی در بخش‌های مراقبت‌های ویژه در اکثر شهر‌ها و استان‌ها بخش اضافی داریم.
آقای روحانی ادامه داد: دیروز در مشهد که بودم که معلوم شد ۶۰ درصد تخت بیمارستانی ما خالی است و ۳۰ درصد بخش مراقبت ویژه ما تخت هایش در مشهد خالی است و معلوم است که برنامه ریزی خوبی انجام می‌شود، حالا ممکن است که در یک شهری مراجعه کننده بیشتر و شرایط یک مقدار متفاوت باشد، اما اکثر شهر‌ها کار بزرگی انجام دادند و من باید از بخش سلامت تشکر ویژه کنم به خاطر تأمین این نیازمندی‌هایی که انجام شده است.

این خبر را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

پاسخی بگذارید

19 − هفده =