نشست ستاد کرونا شهرستان ورامین برگزار شد

جلسه هفتگی ستاد کرونا شهرستان ورامین عصر امروز در سالن جلسات فرمانداری شهرستان ورامین برگزار شد.

به گزارش ورامین تدبیر، حسین کاغذلو در این نشست اظهار کرد: شرایط شیوع ویروس کرونا پس از دو هفته از اجرای محدودیت‌های کرونایی، با سیر نزولی ابتلا مردم به کرونا و ورودی بیماران کرونایی به بیمارستان‌های شهرستان مواجه شده که این امر، نشان از همکاری مناسب مردم و اصناف با اجرای این طرح در سطح شهرستان دارد.

وی اظهار کرد: با توجه به وضعیت نارنجی شیوع ویروس کرونا، همچنان فعالیت مشاغل گروه ۳ و ۴ در سطح شهرستان ورامین ممنوع است و مشاغل گروه ۱ و ۲ با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند.
وی گفت: طی دو هفته ابتدایی آذرماه، فعالیت مشاغل گروه ۲ تا ساعت ۱۸ امکان پذیر بود که با توجه به هماهنگی‌های به عمل آمده با ستاد کرونای استان تهران، فعالیت این گروه تا ساعت ۲۰ به شرط رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بلامانع است.
کاغذلو اظهار کرد:طرح ممنوعیت تردد خودروهای غیربومی و ورود آنان به شهرستان همچنان اجرا می‌شود و از ورود خودروهای غیربومی از منطقه سه راهی حسن‌آباد – چرمشهر ممانعت به عمل می‌آید.
وی با اشاره به لزوم حمایت از خانواده‌های نیازمند شهرستان گفت: با اجرای طرح پیشگیری سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، علاوه بر شناسایی بیماران مبتلا، از خانواده‌های نیازمند شناسایی شده حمایت شده و بسته‌های معیشتی در اختیار آنان قرار می‌گیرد.
فرماندار ورامین یکی از دغدغه‌های مردم را موضوع قرنطینه افراد بیمار اعلام کرد و افزود: در موج اول شیوع ویروس کرونا، با همکاری شهرستان پیشوا یک سالن ورزشی توسط سپاه پاسداران به عنوان مرکز قرنطینه تجهیز گردید که البته به دلیل رعایت مسائل بهداشتی از سوی مردم، هیچگاه مورد استفاده قرار نگرفت.
وی گفت: با توجه به شرایط موجود، با همکاری سپاه پاسداران یکی از اماکن عمومی شهرستان به عنوان مرکز قرنطینه تجهیز می‌شود تا درصورت نیاز، افرادی که به هر دلیل نمی‌توانند در خانه قرنطینه شوند، در این مکان مورد مراقبت قرار گیرند.
کاغذلو اظهار کرد: مهمترین اصل در مقابله با پیشگیری از بیماری کرونا، همکاری مردم و آگاهی بخشی به آنان است که در این حوزه، از ظرفیت اصحاب رسانه، فعالان اجتماعی، شبکه‌های مجازی و خبرنگاران استفاده شده و این اطلاع رسانی را به طور دقیق انجام خواهیم داد.
وی از اجرای طرح آموزش خانواده‌های شهرستان با استفاده از برنامه ” شاد” آموزش و پرورش خبر داد.

 

جلسه ستاد کرونا ورامین
این خبر را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

پاسخی بگذارید

7 − 4 =

Top