راه اندازی ایستگاه سنجش الودگی هوا در قرچک

پنجاهمین ایستگاه سنجش آلودگی هوا در شهرستان قرچک به بهره برداری رسید

مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان تهران گفت: شهرستان قرچک تحت تاثیر مستقیم آلودگی هوای جنوب شهر تهران قراردارد ودر این شهر ایستگاه ثابت سنجش آلودگی هوا نداشتیم .
کیومرث کلانتری گفت: با توجه به اینکه شهرستان های بالای ۳۰۰هزار نفر طبق قانون باید دستگاه سنجش آلودگی هوا داشته باشند و این قانون شامل حال قرچک بود ،اداره ی کل محیط زیست استان تهران با هزینه کردن اعتباری بالغ بر ۳۰میلیارد ریال توانست تجهیزات آن را خریداری و در محل نصب کند تا به سلامتی مردم این شهرستان کمک کند.
وی گفت: شهرداری تهران ۲۰دستگاه و اداره ی کل محیط زیست استان تهران هم تا به امروز ۳۰دستگاه در سطح استان تهران برای پایش آلودگی هوا در سراسر استان نصب کرده اند که امروز شاهد افتتاح پنجاهمین این دستگاه ها بودیم.
وی افزود: در سال گذشته نسبت به سال ۹۶هوای پاک استان دو برابر بوده است و در همین ۵ماه گذشته شاهد ۲۵ روز هوای پاک در استان بودیم که خبر بسیار خوبی است.
فرماندار شهرستان قرچک هم گفت: در هفته ی دولت امسال در شهرستان قرچک ۳۵ پروژه افتتاح کردیم که با اعتباری بالغ بر ۵۰۰میلیارد ریال ۲۵۰ نفر از جوانان این شهرستان صاحب شغل مناسب شدند.
بهمن خطیبی گفت: شهرستان قرچک که از آلودگی پالا یشگاه جنوب تهران متاثر می شود طبق قانون عوارض آلودگی محیط زیست می گیرد که این مبلغ درسال گذشته ۲۵میلیارد ریال و در امسال هم تا به امروز ۲۰میلیارد به حساب شهرستان واریز شده تا برای بهبود آب و خاک این منطقه هزینه شود.
شهرستان قرچک با۴۰۰هزار نفر جمعیت در ۲۰ کیلومتری جنوب تهران واقع شده است./ صدا و سیما

این خبر را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

پاسخی بگذارید

13 − دو =

Top