رئیس جمهور با تبریک روز خبرنگار :رسانه‌ها،‌ واقعیت‌ها را به مردم انتقال دهند

رییس‌جمهور روحانی گفت: درخواست دولت از رسانه‌ها این است که واقعیت‌های جامعه را به مردم انتقال دهند.

به گزارش ورامین تدبیر، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی صبح امروز در جمع خبرنگاران در حیاط دولت با تبریک روز خبرنگار، اظهار کرد: نقش خبرنگار برای اطلاع‌رسانی به مردم بسیار مهم است؛ زیرا یکی از نیازهای مهم جامعه، اطلاعات از آن جامعه و جامعه جهانی است.

وی ادامه داد: اطلاعات و خبر داشتن از حوادث جهان مورد نیاز مردم است. اطلاع رسانی بسیار مهم بوده و دولت حامی آن است که مردم از همه اطلاعات باخبر باشند. قرار دادن خبر به صورت رانت در اختیار عده‌ای کار درستی نیست، اطلاعات باید در اختیار همگان قرار گیرد.

رئیس جمهور همچنین با بیان اینکه برای ما بسیار مهم است که اطلاعات، واقعی و بی کم و کاست باشد، تصریح کرد: مسئولیت رسانه امانتداری در انتقال خبر است. تغییر واقعیت اجازه نمی دهد که مردم قضاوت درستی داشته باشند یا جامعه دچار تنش شود.

وی خاطرنشان کرد: درخواست دولت از رسانه‌ها این است که واقعیت‌های جامعه را به مردم انتقال دهند. مشکلات و نظرات جامعه بویژه نخبگان، جوانان و زنان را به دولت منتقل کنند. اگر نقصی در کار ما می بینند بدون لکنت نقص را بیان کنند. ما از این کار نه تنها خوشحال می شویم بلکه آن را به عنوان نشانه درستی از جامعه آزاد می دانیم.

روحانی در ادامه خاطرنشان کرد: انتقاد باید دلسوزانه و واقعی باشد و راهکار هم ارائه شود. نتیجه انتقاد این است که خدمات بهتر انجام شود.

این خبر را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

پاسخی بگذارید

9 − سه =

Top