در ورامین حتا یک دانش‌آموز و معلم معتاد نداریم

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ورامین در نشست خبری با خبرنگاران شهرستان ورامین گفت: اکثر مدارس ورامین بالای ۴۰سال عمر دارند.

به گزارش ورامین تدبیر امیر محمدی در دومین روز از طرح نهضت اطلاع رسانی مسؤلان شهرستان ورامین روز شنبه ۱۳ بهمن ۹۷ جهت ارایه گزارش‌ها و دستاوردهای این نهاد آموزشی در سالن کنفرانس فرمانداری ورامین برگزار شده بود، اظهار داشت: قبل از انقلاب ۸ مدرسه در دشت ورامین وجود داشت که این آمار امروز به بیش از ۳۲۰ مدرسه رسیده است.
وی گفت: به برکت انقلاب، بانوی باز مانده از تحصیل نداریم و همه بانوان در حال تحصیل هستند. قبل از انقلاب افراد کارشناس در مدیریت آموزش و پرورش به اندازه انگشت‌های دست نمی‌شد ولی در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد معلمان تحصیل کرده هستند و حتی مدرک بالای کارشناسی و دکتری دارند.

محمدی افزود: قبل از انقلاب درصد قبولی کنکور خیلی کم بود و حتی در بعضی از سا‌ل‌ها اصلا قبولی نداشتیم ولی در حال حاضر درصد قبولی در شهرستان ورامین چشمگیر است و رتبه‌های زیر هزار بسیار زیاد است.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان ورامین تصریح کرد: در بحث خیرین مدرسه ساز، قبل از انقلاب یک مدرسه ساخته شده بود و بعد از انقلاب خیرین مدرسه ساز به کمک دولت و نظام  آمدند و در حال کمک کردن به آموزش کشور هستند.
وی بیان داشت: حضور اصناف در کنار خیرین مدرسه ساز باعث شکوفایی و رشد چشمگیر فضاهای آموزشی می‌شود.
این مسؤول بیان داشت: کلنگ زنی مدرسه ده کلاسه شهید کچویی ورامین  را در سال گذشته داشتیم و این مدرسه در سه طبقه ساخته شد و در سال جاری جدید وارد فضای آموزشی می‌شود.
محمدی اذعان داشت: در واحدهای مسکونی سپاه عدم وجود مدرسه ابتدایی باعث چالش شده است و نیازمند مدرسه در فاز پنج سپاه هستیم تا تراکم دانش آموزی کمتر شود.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان ورامین تاکید کرد: طرح یاران از اقداماتی است که خیرین مدرسه ساز و خیرین فرهنگی با یکدیگر اقدام به ساخت مدرسه در سطح شهر کرده‌اند تا تراکم کاهش پیدا کند و با کمک خیرین، مدرسه ۸ کلاسه در روستای عبدل آباد احداث شد و به زودی به بهره برداری می‌رسد.
وی گفت: کارگاه فنی در منطقه خیرآباد به زودی احداث می‌شود و قرارداد شروع به کار با خیر مدرسه ساز بسته شده و شروع به ساخت خواهد شد.
وی تاکید کرد: اکثر مدارس ورامین بالای ۵۰ سال عمر دارند و این مشکل بخاطر نداشتن سند برای مدارس است که اداره کل نوسازی اجازه ساخت و ساز نمی‌دهد و باید اسناد مالکیت و سند برای این مدارس صادر شود.
مدیر آموزش و پرورش ورامین بیان داشت: هیچ مدرسه‌ای حق دریافت پول از دانش آموزان را ندارد، ولی از طرف قانون اجازه داده شد که از طریق مصوبه انجمن اولیا و مربیان دریافت پول اختیاری باشد.
وی در ادامه این نشست افزود: بیشتر مدارس ورامین فرسوده و عمر آن بالا است و هزینه‌های زیادی صرف نگهداری می‌شود.
محمدی گفت: در شهرستان ورامین نزدیک به ۴۹ هزار نفر دانش آموز در حال تحصیل هستند و از این بین ۱۰ هزار دانش آموز اتباع تحصیل می‌کنند که در مناطق ۲۱ گانه رتبه دوم را بعد از پاکدشت داریم.
مدیر آموزش و پرورش ورامین به تراکم دانش آموزی در مدارس ورامین اشاره کرد و گفت: تراکم دانش آموزی در ورامین ۲۴ نفر است و در بعضی مناطق به ۲۷ نفر نیز می‌رسد؛ با پیوستن مدارس دولتی به سیستم آموزشی کاهش جدی در این مورد خواهیم داشت.

محمدی‌چاهکی در پایان در پاسخ به سوال خبرنگار ورامین‌تدبیر در خصوص کاهش سن اعتیاد و درصد مصرف موادمخدر میان دانش‌آموزان ورامینی گفت :
قسم جلاله می‌خورم که ما حتا یک دانش‌آموز یا حتا معلم معتاد هم در ورامین نداریم؛ در مورد مساله اعتیاد نگاه ما پیشگیری است نه درمان و به معلمان خود گفته‌ایم به جای این‌ که به دانش‌آموزان بگویید : “اگر مواد مخدر مصرف کنید بدنتان کرم می‌گذارد” بیاموزید که “شاید مصرف مواد مخدر در کوتاه مدت برایتان لَذت بخش باشد اما در درازمدت این آسیب‌ها را در پی دارد”.

این خبر را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

پاسخی بگذارید

بیست − 12 =

Top