در راستای ایجاد انضباط شهری در ماه‌های عزاداری، ‌ایستگاه های صلواتی هیات‌های مذهبی شهر ورامین ساماندهی می‌شوند

اولین نشست کمیته نظارت و ساماندهی ایستگاه های صلواتی هیئات مذهبی شهر ورامین در ماه های محرم و صفر برگزار شد

?به گزارش پایگاه خبری ورامین تدبیر ، جلسه ای با موضوع کمیته نظارت و ساماندهی ایستگاه های صلواتی هیئات مذهبی شهر ورامین در ماه محرم و ماه صفر و با حضور سید ابوالفضل قاسمی معاون خدمات شهری شهرداری ورامین ، سرهنگ عزیزی جانشین فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان ورامین ، سرگرد قاسم جانشین پلیس راهور ، فخاری مدیر حراست شهرداری ورامین ، محمدصمدی مدیر اداره روابط عمومی شهرداری و حسین تفرشی مدیر انضباط شهری برگزار گردید.

?در این جلسه سید ابوالفضل قاسمی معاون خدمات شهری شهرداری ورامین با اشاره به موضوع حاضر گفت : حتما هیئات مذهبی درداخل مکانهای برگزاری مراسم و ایستگاه های صلواتی خودرا مجهز به کپسول آتش نشانی باشند وجهت اسایش شهروندان ازهرگونه عملی که موجب سدمعبر وایجادمزاحمت برای شهروندان مینمایدخودداری نمایندتا از بروز حوادث غیر مترقبه وغیرقابل پیش بینی جلوگیری شود. شهرداری ، نیروی انتظامی و راهور مدیر و ناظم اجرای نظم ، انضباط و بهداشت محیطی شهردر برگزاری ایستگاه های صلواتی هیئات مذهبی هستند.

?در ادامه این نشست محمد صمدی مدیر اداره روابط عمومی شهرداری ورامین و کارشناس امور مذهبی ضمن تشکر از عوامل مسئول در برگزاری ایستگاه های صلواتی هیئات مذهبی تصریح کرد : نقش هیئات مذهبی در ترویج معارف اسلامی و اهل بیت علیهم اسلام از اهمیت والایی برخوردار است و در اجرای نظارت بر ایستگاه های صلواتی با کمک سازمان تبلیغات اسلامی ، حوزه معاونت خدمات شهری شهرداری ورامین، نیروی انتظامی ، پلیس راهور ، دادستانی و فرمانداری ورامین می توان نظارت بر ایستگاه های صلواتی هیئات مذهبی را در ماه محرم و ماه صفر سامان داد و در جلسه ای با هیئات مذهبی درباره نحوه حضور و اجرای این ایستگاه ها برنامه های لازم را اتخاذ نمود .

? حسین تفرشی مدیر انضباط شهری در این جلسه با اشاره به تجربه های سال گذشته ایستگاه های صلواتی افزود : شناسنامه دار بودن و مشخص بودن مدیر ایستگاه های صلواتی به ایجاد نظم و انضباط شهری کمک شایانی می کند و از طرفی مشخص بودن فضا و مکان ایجاد ایستگاه های صلواتی ، نیازمند کار کارشناسی است ، که در تسریع ترافیک و عبور و مرور شهری و رضایت مندی شهروندان موثر است ، تفرشی همچنین افزود : ایجاد نظم و انضباط شهری در ایام ماه محرم و صفر نیازمند تشریک مساعی مسئولین مربوطه و شهروندان فهیم و شهید پرور شهر ورامین است .

?بنا به این گزارش همچنین حسین فخاری مدیر اداره حراست شهرداری ورامین بیان داشت : مردم از شهرداری ، راهور ، دادستانی ، فرمانداری و نیروی انتظامی توقع دارند که نسبت به ساماندهی ایستگاه های صلواتی در تسریع ترافیک و عبور و مرور شهری برنامه و اقدامی انجام شود ، که مهمترین موضوع در برگزاری ایستگاه های صلواتی بایستی نظم ، اجرای قانون ، مشخص بودن مسئول و محدوده فضایی و مکان ایستگاه لحاظ گردد.

?در ادامه جلسه سرگرد قاسم جانشین پلیس راهور شهرستان ورامین بیان داشت : با تشکیل تیم سد معبر شهرداری ، تیم راهور ، سازمان تبلیغات اسلامی ، نماینده دادستان ، نماینده فرماندار و نیروی انتظامی در برقراری نظم و اجرای قانون می توانند از بروز مشکلات و حادثه در برگزاری ایستگاه های صلواتی جلوگیری نمایند.

? در این جلسه مقرر گردید کمیته ای به مناسبت ایام محرم با حضور شهرداری ، راهور ، سازمان تبلیغات اسلامی ، فرمانداری ، دادستانی و نیروی انتظامی ورامین تشکیل می گردد و این کمیته نشستی را با حضور نمایندگان هیئات مذهبی به مناسبت ایام محرم و ماه صفر و برگزاری ایستگاه های صلواتی هیئات مذهبی در شهر ورامین برگزار خواهد کرد.

این خبر را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

پاسخی بگذارید

سه × چهار =

Top