خالدآباد روستایی آباد و شاد

گزارش تفصیلی دوازدهمین تور روستاگردی خبرنگاران دشت ورامین

? خالدآباد ؛ روستایی زنده و شاد ?

روستاگردی خبرنگاران دشت ورامین بنا دارد تا به همت خبرنگاران، در طرحی نوین، خدمات بی‌نظیر دهیاری‌ها در زمان دولت تدبیروامید را به مثابه‌ی نمونه‌ای بارز از خدمات عالی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را به مردم فهیم، اطلاع‌رسانی کرده و همچنین مسائل و مشکلات روستاییان را به گوش مسؤلان برساند.

تور روستاگردی خبرنگاران در دوازدهمین ایست‌گاه خود امروز به سراغ قاسم کریمی ، دهیار نمونه‌ روستای خالدآباد از توابع بخش مرکزی جوادآباد رفت.

قاسم کریمی فارغ‌التحصیل رشته کامپیوتر و از سال ۸۶ (هم‌زمان با صدور مجوز دهیاری این روستا) دهیار این روستا بوده‌است.

وی که دهیاری نمونه‌ی سال ۹۶ در بخش جوادآباد را در کارنامه‌ی حرفه‌ای خود دارد در آغاز این بازدید، خالدآباد را روستایی #شهیدپرور و پویا توصیف نمود که در زمان جنگ با جمعیت کمتر از ۵۰۰ نفر توفیق داشت تا ۲۵ شهید والامقام را به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تقدیم نماید.

کریمی در ادامه این بازدید، آماری جمعیتی روستا در سرشماری سال ۹۵ را ۸۲۷ نفر عنوان کرد و افزود: در گذشته‌ی نه چندان دور، جمعیت این روستا نصف این مقدار بود اما خوشبختانه با اقدامات مناسب عمرانی و ایجاد زیرساخت‌های لازم در دولت یازدهم و دوازدهم شاهد افزایش صددرصدی و مهاجرت معکوس بسیار ملموس اهالی از شهر به روستا بودیم.

دهیار خالدآباد ضمن اشاره به همکاری مناسب شورا و اهالی روستا در راستای توسعه، عمران و همچنین قانون‌مداری اظهار داشت : متاسفانه با وجود تمام تذکرهای لازم، شاهد اقداماتی در سطح روستا در زمینه‌ی ساخت‌وسازهای غیرمجاز بودیم که البته توانستیم با همکاری بسیار مناسب مرجع محترم قضایی، مقابل برخی منفعت‌طلبان ایستادگی کرده و توانستیم با تخریب قانونی ۱۳ هزار متر مربع باغ ویلای ساخته‌ شده‌ی غیرجاز،روند قانون را در روستا جاری و ساری نماییم .

دهیار نمونه سال گذشته جوادآباد، وجود لکه صنعتی در خالدآباد را از مهمترین شاخصه‌های این روستا برشمرد و افزود : در بخش صنعتی روستا، ۸ واحد صنعتی در حوزه‌های تولید رنگ، دامداری، تولید ورق فلزات و… فعال هستند که به طور کامل کارگران ایرانی را جذب و موفق به اشتغال‌زایی مناسب شده‌اند.

دهیار روستای خالدآباد همچنین تصریح کرد : ساخت ساختمان مجهز دهیاری از دیگر اقدامات مناسب دولت در این روستا بوده که با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیون تومان در سال ۹۵ آغاز و در سال ۹۶ پایان یافت.

وی همچنین ساخت چمن مصنوعی روستا با اعتبار ۱۰۰ میلیون تومان و به مساحت ۸۰۰ متر و راه‌اندازی آن در سال ۹۳ را از دبگر اقدامات برجسته اخیر در روستا عنوان نمود.

کریمی در پایان گفت‌وگوی خود، خبرنگاران را به بازدید میدانی از پروژه‌های عمرانی، کارآفرینی‌های ایجاد شده در روستا و مشکلات عنوان شده در این دیدار دعوت نمود که گزارش تصویری آن را در زیر مشاهده می‌نمایید.

این خبر را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

پاسخی بگذارید

1 × 2 =

Top