جلسه ستاد تنظیم بازار ورامین تشکیل شد

جلسه ستاد تنظیم بازار ظهر امروز دوشنبه در محل فرمانداری ورامین تشکیل شد

به گزارش ورامین تدبیر، حسین کاغذلو در این جلسه اظهار داشت: با توجه به افزایش قیمت نهاده‌های دامی، برخی از دامداری‌ها تمایل به استفاده از آرد دولتی پیدا کرده و برخی از نانوایی‌ها نیز نسبت به عرضه آرد خود به این واحدها اقدام می‌کنند که این امر، تخلفی آشکار است.

وی گفت: وقتی یک واحد نانوایی، آرد خود را خارج از شبکه توزیع می‌کند و یا به دامداری می‌فروشد، یعنی به آرد نیاز ندارد پس کل سهمیه آن قطع می‌شود.

وی افزود: در راستای مقابله با کسب و کارهای غیرمجاز، نظارت بر فعالیت قانونی واحدهای صنفی و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در واحدهای عرضه مواد غذایی، این فروشگاه‌ها ملزم به داشت مجوز قانونی از اتحادیه‌های مربوطه می‌باشند در غیر این صورت پلمب و از ادامه فعالیت آن‌ها جلوگیری می‌شود.
وی افزود: با توجه به لزوم تنظیم بازار مرغ، تا کنون ۱۵۲ تن مرغ منجمد و ۴۰ تن مرغ گرم با قیمت مصوب در مناطق مختلف شهرستان ورامین توزیع شده تا ضمن کنترل بازار مصرف، مرغ مورد نیاز مردم تأمین شود.
وی گفت: تمام فروشگاه‌هایی که مواد غذایی دولتی از جمله مرغ ،گوشت،تخم مرغ و سایر کالاها دریافت می‌کنند، باید به منظور دسترسی مردم به این کالاها، اطلاع رسانی مناسب انجام داده و گزارش فعالیت خود را به اداره صنعت، معدن و تجارت ارائه کنند.
کاغذلو با تأکید بر لزوم نظارت مستمر بر فعالیت نانوایی‌های سطح شهرستان گفت: یکی از مهمترین تخلفات در حوزه آرد و نان، عرضه خارج از شبکه آرد است که در صورت مشاهده چنین مواردی، سهمیه آرد آن نانوایی به طور کامل قطع می‌شود.
وی با اشاره به لزوم فعالیت قانونمند واحدهای ایزوگام کار در شهرستان ورامین گفت: به منظور فعالیت قانونمند این واحدها که عمدتا به صورت سیار فعالیت می‌کنند، لازم است که یک واحد به صورت نمایندگی نسبت به دریافت مجوز اقدام و مابقی واحدها به صورت شرکت تعاونی زیرمجموعه قرار گیرند تا بتواننن اقلام مصرفی نظیر کپسول‌های گاز مشکلی را دریافت کنند.
فرماندار ورامین با اشاره به در پیش بودن ایام شب یلدا ضمن درخواست از مردم در ممانعت از برپایی مجالس خانوادگی گفت: طرح ویژه تشدید نظارت بر فعالیت اصناف ویژه شب یلدا در دو نوبت صبح و عصر توسط بازرسان اداره صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف آغاز شده و با افراد سودجو برخورد می‌شود.

وی گفت: بازرسان در سرکشی از وضعیت بازار شهرستان، به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی نیز توجه داشته و استفاده از ماسک توسط فروشندگان و عدم ارائه خدمت به مشتریان فاقد ماسک را به اصناف گوشزد کنند.

 

جلسه تنظیم بازار شهرستان ورامین
این خبر را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

پاسخی بگذارید

پانزده + 4 =

Top