تهران امسال شهر هدف گردشگری می‌شود

استان تهران فقط پایتخت نیست / روستاهای استان تهران هدف گردشگران نوروز

معصومه پرندوار صبح امروز در نشست با کارشناسان امور روستایی، امور بانوان و روابط عمومی فرمانداری‌های استان با اشاره به لزوم توجه به روستاها اظهار داشت: در نوروز ۹۸ استان تهران را به مقصد گردشگری تبدیل کنیم و روستاهای استان تهران شناسانده شود.

وی بیان کرد: استان تهران صرفاً یک پایتخت نیست بلکه روستاهای استان تهران ظرفیت‌های بسیاری دارند که باید مورد استفاده قرار گیرد و به بهترین نحو به مسافران شناسانده شود.

مدیرکل امور روستایی استاندار تهران با اشاره به لزوم توانمندسازی اقشار کم‌درآمد افزود: برای نخستین بار حرکت جمعی در حوزه روستایی استان تهران انجام می‌شود که گردشگری روستایی سفر ارزان‌قیمتی برای مسافران نوروزی فراهم کند.

پرندوار تأکید کرد: می‌توان با استفاده از ظرفیت‌های روستایی تولید ثروت را به بدنه و پایین‌ترین دهک‌های جامعه سوق داد که در این راستا راه‌اندازی بازارچه‌های محلی در روستاها و گردشگری کشاورزی یا باغ‌گردی می‌تواند گام مؤثری در این راستا باشد.

وی همچنین با اشاره به اینکه شهرستان پاکدشت پایتخت گل و گیاه کشور است اما شناسانده نشده است خاطرنشان کرد: راه‌اندازی تورهای روستایی جهت معرفی روستاهای استان تهران ضروری است و باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

این خبر را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

پاسخی بگذارید

10 + 17 =

Top