ترامپ:ایران برای توافق منتظر نتیجه انتخابات نماند.

رئیس‌جمهوری آمریکا با اشاره به اینکه آزادی مایکل وایت نشان داد دستیابی به یک توافق ممکن است، از حکومت ایران خواست برای توافق منتظر نتیجه انتخابات نماند.

دونالد ترامپ، در توییت‌هایی که در این زمینه منتشر کرده، از ایران برای آزادی مایکل وایت تشکر کرده و خطاب به مقام‌های حکومت ایران گفته است «من در انتخابات برنده می‌شوم، شما اکنون به توافق بهتری می‌رسید». مایکل وایت، ملوان سابق نیروی دریایی آمریکا که بیش از دو سال پیش در ایران بازداشت شد، روز پنجشنبه با یک هواپیمای سوئیسی ایران را ترک کرد. دونالد ترامپ همچنین در توییت دیگری نوشته است که با مایکل وایت گروگان سابق آمریکایی صحبت کردم. او پس از آزادی از ایران الان در زوریخ سوئیس است. او به زودی سوار یک هواپیمای آمریکایی خواهد شد و در حال بازگشت به خانه اش در ایالات متحده است. رئیس‌جمهوری آمریکا در توییت دیگری نوشته است: از زمانی که (رئیس جمهور) شده‌ام، ما بیش از ۴۰ آمریکایی گروگان و زندانی را آزاد و به خانه بازگردانده‌ایم». دونالد ترامپ در آذرماه سال گذشته پس از آزادی ژیائو وانگ، پژوهشگر چینی-آمریکایی دانشگاه پرینستون، هم از جمهوری اسلامی به دلیل «مذاکرات منصفانه» تشکر کرده بود. دونالد ترامپ در توییتی مشابه در آن زمان نوشته بود : «از ایران برای این مذاکره خیلی منصفانه سپاسگزارم. دیدید ما می‌توانیم با هم به توافق برسیم.»

پاسخ ایران به درخواست ترامپ برای توافق جدید

«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، به قدردانی دو مرتبه‌ای «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور ایالات متحده از آزادی یک نظامی پیشین آمریکایی در ایران واکنش نشان داد. ظریف در صفحه توئیتر خود با به اشتراک گذاشتن تصویری از توئیت تشکر ترامپ، خطاب به وی نوشت: «ما، برخلاف اقدامات زیردستان شما، به تبادل انسان‌دوستانه دست یافتیم». baharnews.ir متن کامل در

این خبر را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

پاسخی بگذارید

10 − پنج =

Top