بیمارستان مهر ؛انتظاری که ۲۰ ساله شد❗️

 

بی مهری در ساخت بیمارستان مهر ورامین و ادامه سردرگمی مردم برای درمان

نویسنده:
علیرضا فرجی

سال ۸۲ خبری منتشر شد که نشان از تحقق آرزوی دیرینه مردم #ورامین داشت تا برای درمان ، سردرگم شهرهای هم‌جوار نباشند.

در این خصوص مرحوم دکتر صدیقی به همراه تعدادی از همکاران خود را جهت ساخت بیمارستان فوق تخصصی وارد مذاکره با مسوولان شده بود و پس از قول‌های مساعد ؛ ساختمانی را بنا نهاد که درحال حاضر نیمه کاره و بیشتر شبیه یک مخروبه است.

اعضاء هیات مدیره ؛ بیمارستان مورد نظر را مهر نام گذاری کردند و پس از اخذ دستورات لازم ، شرایط را برای ورود تجهیزات از کشور آلمان مهیا نمودند.

این بیمارستان ، ورودی شهر ورامین – ابتدای جاده جعفرآباداخوان پیش بینی شد تا برای دسترسی شهروندان مناطق قرچک و پیشوا نیز آسان باشد ولی این آرزو در حد رویا باقی ماند.

طبق پیش بینی های صورت گرفته ، بیمارستان مهر در صورت ساخت ، تجهیز به امکانات پیشرفته و فوق تخصصی میگردید و ساکنان حوزه جنوبشرق #استان_تهران به وقت نیاز ، می‌توانستند با مراجعه به پزشکان این مرکز درمان شوند‌.

از جمله برنامه اعضاء هیات مدیره ، درمان اکثر بیماری‌های خاص بود که میتوانست علاوه بر سهولت دسترسی به پزشکان متخصص و امکانات ، از لحاظ هزینه نیز برای شهروندان به صرفه باشد که با سنگ اندازی های مختلف برخی مسوولان وقت ؛ اهالی دشت ورامین محروم ماندند تا همچنان سردرگم حضور در بیمارستان های تهران باشند.

طبق شنیده ها و روایات موجود ؛ برخی اعضای شورا در این امر به سهم خواهی پرداختند و با بهانه های مختلف باعث پیش‌گیری از آماده سازی مرکز فوق شدند و کار را تا جایی سخت و طاقت فرسا کردند که اعضاء هیات مدیره عطای ساخت بیمارستان را به لقایش بخشیدند تا سایه محرومیت درمان همچنان بر سر شهروندان سنگینی کند.

از جمله دلایل شورایشهر سابق و شهرداری ، طلب ۱/۵ میلیاردی برای صدور مجوز بود که همین امر آغازگر اتفاق شومی شد که گریبانگیر مردم ورامین گردید.

نکته جالب توجه در این خصوص ، عدم توجه و بی اهمیتی مسوولان #شهرستان_ورامین برای احیا یا پادرمیانی جهت پیگیری مجدد ساخت میباشد ، تا جاییکه به انصراف و پشیمانی اعضاء برای ادامه کار و سرانجام با مرگ #دکتر_صدیقی بعنوان بانی و واسطه این امر مهم ، همراه شد.

باید اشاره داشت بعد از تردد در مسیر منتهی به بیمارستان ؛ ساختمانی نیمه کاره و متروکه را شاهد هستیم که تنها تاسف و اندوه را به همراه دارد تا همچنان در زمان بروز مشکلات درمانی ، ارزش و اهمیت ساخت چنین مرکز فوق تخصصی صدچندان شود.

امید می‌رود مسوولان حال حاضر ورامین با دعوت از متولیان و اعضاء هیات مدیره ، شرایط را برای احیا و آغاز به کار مجدد ساخت بیمارستان مهر فراهم آورند تا به مهمترین نیاز شهروندان لبیک گفته باشند.

 

 

 

 

 

عکس بالا مربوط به دیدار مرحوم دکتر صدیقی رییس بیمارستان خصوصی مهر با دهقان، شهردار سابق ورامین و احمدی ، رییس شورای اسلامی دوره پنجم شهر ورامین در خصوص همکاری متقابل طرفین در راستای اتمام ساخت بیمارستان نیمه کاره مهر بود که متاسفانه این فرصت بسیار مناسب از دست شد. 

این خبر را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

پاسخی بگذارید

2 × یک =

Top