بهره برداری از بخش عمده قطعه ۲ آزادراه تهران – شمال تا ۱۴۰۰

رئیس سازمان برنامه و بودجه: درصدد هستیم تا بخش عمده قطعه ۲ آزادراه تهران – شمال را تا اواخر سال آینده به بهره برداری برسانیم.

به گزارش ورامین تدبیر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ آقای محمدباقر نوبخت در حاشیه بازدید از آزادراه تهران – شمال در جمع خبرنگاران افزود: قطعه ۲ آزادراه تهران – شمال، ۲۲ کیلومتر است که تا سال آینده محور غربی و تونل‌ها را احداث می‌کنیم.
وی گفت: برای بهره برداری از این بخش از قطعه دو، ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شده است.

نوبخت با بیان اینکه زمان تحقق وعده‌های دولت در ارتباط با افتتاح طرح‌های عمرانی به ویژه قطعه یک آزادراه تهران – شمال فرا رسیده است، افزود: در بازدید قبلی از این بخش (خرداد سال جاری)، اعلام کرده بودیم که امسال قطعه یک را به بهره برداری می‌رسانیم که این وعده در حال عملی شدن است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه اضافه کرد: همکاران عملیاتی ما در بنیاد مستضعفان و وزارت راه و شهرسازی، علیرغم تحریم‌ها و سختی‌هایی که دشمنان ایجاد کرده بودند تا طرح‌های عمرانی متوقف شود، توانستند این طرح را به پایان برسانند و به زودی شاهد افتتاح آن در دهه فجر خواهیم بود.
معاون رئیس جمهور با بیان اینکه قطعه یک آزادراه تهران – شمال به طول ۳۲ کیلومتر به بهره برداری خواهد رسید، گفت: ۱۷ کیلومتر از این محور، تونل و پل است و با بهره برداری از آن، مسیر تهران – چالوس یک ساعت و نیم کوتاه می‌شود و مسافران می‌توانند به جای تردد سه ساعته، یک ساعت و نیمه به چالوس برسند.

وی با اشاره به پیشرفت ۱۷ درصدی این طرح تا تابستان ۹۳، افزود: عمده عملیات راهسازی قطعه یک آزادراه تهران – شمال، ظرف ۶ ماه اخیر انجام شده است. ما وظیفه داریم که مسیر‌های دسترسی مسافران به شهر‌های شمالی را تسهیل کنیم.
نوبخت با بیان اینکه همزمان دو محور هراز و فیروزکوه نیز برای دسترسی به استان‌های شمالی وجود دارد تصریح کرد: اما این قطعه، راه و زمان را کوتاهتر می‌کند.
وی هزینه تمام شده ساخت قطعه یک را بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان معادل یک میلیارد دلار دانست و گفت: ۸۵ میلیارد تومان نیز برای اتصال قطعه ۴ به ۳ اختصاص داده ایم چرا که قطعه ۴ زیر بار ترافیک بوده و در حال بهره برداری است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در خصوص نرخ عوارض قطعه یک آزادراه تهران – شمال، افزود: دولت نگاه ویژه‌ای برای تأمین مالی این طرح دارد و کارگروه تعیین نرخ عوارض تشکیل شده است.
نوبخت تاکید کرد: شرکت‌های ایرانی قطعه یک را احداث کرده اند و منابع آن به طور کامل داخلی بوده است.
معاون رئیس جمهور همچنین درخصوص خسارات سه استان سیل زده سیستان و بلوچستان، هرمزگان و جنوب کرمان در سیلاب اخیر گفت: فردا سفری به این سه استان خواهم داشت و از نزدیک، خسارات وارد شده را بررسی می‌کنم.
نوبخت افزود: ۱۷ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی بر اثر سیلاب اخیر آسیب دیده اند که دولت ۱۸۰۰ میلیارد تومان از محل منابع دولتی و تسهیلات بانکی برای جبران این خسارات در نظر گرفته است.

بهره برداری از ادامه بزرگراه همت غرب بزودی
رئیس سازمان برنامه و بودجه از بهره برداری از ادامه بزرگراه همت غرب به سمت کرج در آینده‌ای نزدیک خبر داد.
آقای محمدباقر نوبخت در حاشیه بازدید از فاز یک آزاد راه تهران – شمال گفت: پس از افتتاح این فاز، مسیر همت غرب به کرج به بهره برداری خواهد رسید.
وی با بیان اینکه امروز طی بازدیدی آخرین ارزیابی را از ادامه پیشرفت پروژه همت غرب به سمت کرج خواهیم داشت افزود: امسال و پس از افتتاح فاز یک آزاد راه تهران – شمال، ادامه همت غرب بهره برداری می‌شود.

این خبر را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

پاسخی بگذارید

نوزده − 11 =

Top