برگزاری انتخابات مرحله دوم مجلس؛ جمعه این هفته

سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۹ استان ۱۱ حوزه انتخابیه و ۲۴ شهرستان در بیست و یکم شهریور ماه برگزار خواهد شد.

به گزارش ورامین تدبیر ؛ آقای سید اسماعیل موسوی، در مصاحبه با برنامه «رویداد» رادیو گفتگو، با بیان اینکه قرار بود مرحله دوم انتخابات مجلس یازدهم ۲۹ فروردین ماه برگزار شود، ولی به دلیل شیوع ویروس کرونا برگزاری آن به تاخیر افتاد و در جمعه پیش رو این انتخابات برگزار خواهد شد، افزود: انتخابات مجلس شورای اسلامی در دوم اسفند ۱۳۹۸ در ۲۰۸ حوزه انتخابیه برگزار شد، ولی در ۱۱ حوزه انتخابیه نامزد‌ها موفق نشده‌اند که حدنصاب لازم را کسب کنند، بنابراین برگزاری انتخابات به مرحله دوم کشیده شده است.
وی با بیان اینکه در استان‌هایی همچون آذربایجان شرقی، اصفهان، ایلام، البرز، کرمانشاه، خوزستان، زنجان، کردستان مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد، گفت: در مجموع در ۹ استان، ۱۱ حوزه انتخابیه و ۲۴ شهرستان، شاهد برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی خواهیم بود.
آقای موسوی خاطرنشان کرد: تبلیغات نامزد‌ها از روز پنجشنبه هفته گذشته آغاز شده است و تا ۸ صبح روز پنجشنبه ۲۰ شهریور ماه ادامه خواهد داشت.
وی همچنین گفت: ۲۲ نفر در مرحله دوم انتخابات مجلس یازدهم نامزد هستند که ۱۱ نفر آن‌ها پس از انتخاب مردم راهی مجلس خواهند شد.
سخنگوی ستاد انتخابات کشور با تاکید بر اینکه با همکاری شورای نگهبان و وزارت بهداشت، شیوه نامه‌های بهداشتی در زمینه برگزاری این انتخابات تهیه شده است، افزود: در همین چارچوب از همه نامزد‌ها
خواسته‌ایم که ستاد انتخاباتی نداشته باشند و از طرف دیگر این زمینه فراهم شده که آن‌ها بتوانند از ظرفیت صدا و سیما برای معرفی برنامه‌های خود استفاده کنند.
آقای موسوی تاکید کرد: مردم برای شرکت در انتخابات از نظر بهداشتی دغدغه‌ای نداشته باشند، چرا که تمام شعب اخذ رای ضدعفونی می‌شود و افراد حاضر در شعبه ملزم به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و استفاده از ماسک و دستکش هستند و مواد ضدعفونی کننده نیز در شعب اخذ رای قرار داده می‌شود.
این مقام مسئول در وزارت کشور همچنین از مردم خواست که با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در پای صندوق‌های رای حضور پیدا کنند و از خودکار شخصی خود برای رای دادن استفاده کنند.
وی افزود: انتخابات از ساعت ۸ صبح تا ۱۸ عصر برگزار خواهد شد و مردم در مجموع ۱۰ ساعت فرصت دارند که برای شرکت در انتخابات در شعب اخذ رای حضور پیدا کنند.

این خبر را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

پاسخی بگذارید

سه × 3 =

Top