بازشماری تعدادی از صندوق‌های رأی شورای شهر ورامین آغاز شد

فرماندار شهرستان ورامین گفت: بازشماری تعدادی از صندوق‌های اخذ رأی شورای شهر ورامین و جوادآباد با تأئیده هیأت اجرایی و نظارت ستاد انتخابات ورامین آغاز شد.

به گزارش ورامین تدبیر، حسین کاغذلو روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس قانون، و پس از اعلام آگهی نتیجه شمارش صندوق‌های اخذ رأی، در اجرای ماده ۵۲ قانون انتخابات شورارهای اسلامی کشور و ماده ۷۰ آئین نامه اجرایی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، از تاریخ انتشار آگهی مورخ ۲۹ خرداد ماه سال ۱۴۰۰، به مدت دو روز هیأت اجرایی در محل فرمانداری آماده قبول شکایات انتخاباتی بود .
وی اظهار داشت: بر این اساس، حدود ۱۰ اعتراض در خصوص شمارش آراء از سوی برخی از نامزدها ارائه شد که با تشکیل جلسه مشترک هیأت اجرایی و نظارت، به تک تک این اعتراضات رسیدگی و مقرر شد تا بر اساس قانون، ۱۰ درصد از صندوق‌های رأی که مورد نظر نامزدهای معترض نیز است، به صورت تصادفی انتخاب و بازشماری آن انجام شود.
وی گفت: ۱۳۱ شعبه اخذ رأی در شهر ورامین آراء مردم به نامزدهای شورای شهر را جمع‌آوری کرد که ستاد انتخابات ، ۱۵ صندوق یعنی بیش از ۱۰ درصد را مورد بازشماری قرار داده است.
وی تأکید کرد: این بازشماری با حضور اعضای هیأت اجرایی، هیأت نظارت، هیأت بازرسی و نمایندگانی از نامزدهای معترض در محل فرمانداری انجام شد و تک تک آراء ۷۴ نامزدی که در این صندوق‌ها رأ داشتند، مورد شمارش و تطابق با صورتجلسه هر شعبه اخذ رأی قرار گرفت.
وی تصریح کرد: هر گونه گمانه‌زنی در خصوص تغییر نتیجه انتخابات که در برخی از محافل و شبکه‌های مجازی منتشر شده کذب می‌باشد و ستاد انتخابات نتیجه رسمی این بازشماری را به اطلاع شهروندان می‌رساند.

این خبر را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

پاسخی بگذارید

13 + 9 =

Top