این ۲۹ نفر

 

 

 

 

 

 

جبهه اصلاحات شهرستان ورامین با هدف بررسی انتخابات اسفندماه امسال و وضعیت اصلاح‌طلبان دشت ورامین در این انتخابات، جلسه‌ای با عنوان “اصلاح‌طلبان و انتخابات” با سخن‌رانی محمود صادقی نماینده اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی در منزل مسکونی یکی از اصلاح‌طلبان در ورامین برگزار کرد که کم‌رنگی و کم جمعیتی آن مورد انتقاد رسانه‌های محلی قرار گرفت و البته خبر و سخنان این نماینده جنجالی مجلس ، مخالف معمول و روال همیشه‌گی ، هیچ انعکاس کشوری نداشت.

? یادداشت تحلیلی ورامین تدبیر در این خصوص را در زیر بخوانید ?

? این ٢٩ نفر!
(اصلاح‌طلبان دشت ورامین : هر روز کمتر از دیروز)

✍ مازیار کریمی

? در حالی امروز محمود صادقی نماینده مشهور ومعروف مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جلسه عمومی شورای راهبردی اصلاح‌طلبان شهرستان ورامین و در منزل مرحوم شیخ فتح‌الله تاجیک اسماعیلی ( روحانی بزرگ و مورد قبول تمام اصلاح‌طلبان دشت ورامین ) سخن‌رانی کرد که فقط و تنها فقط ۲۹ نفر پای سخنان این دانشمند مبارز و محبوب و معروف نشستند!
این یعنی این‌که مشکل از مظروف نیست بل‌که ایراد بزرگ به آن ظرفی وارد است که بسیار کوچک‌تر از چیزی است که درش قرار دارد! به قول معروف “بحر را در کوزه کردند”!

گر بریزی بحر را در کوزه‌ای
چند گنجد؟قسمت یک روزه‌ای

? حال سوال از بزرگان و گرداننده‌گان این شورا این‌است که شیوه‌ی اطلاع‌رسانی شما برای این جلسات چیست؟ جالب این‌جاست که جناب صادقی در سخنان امروزشان در ورامین گفت که علت عدم انعکاس کافی خدمات نماینده‌گان لیست امید مجلس و بی‌اطلاعی مردم این است که اصلاح‌طلبان #رسانه‌ مستقل ندارند! شما که دارید؛ مدیر بزرگ‌ترین مجموعه خبری دشت ورامین (ورامین پرس) مسؤل اطلاع رسانی ستاد انتخاباتی کاندیدای مورد حمایت اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست‌جمهوری اخیر بود؛ رسانه تاثیرگذار ورامین‌تدبیر هم که پوشش اخبار اصلاح‌طلبان در سابقه‌اش محفوظ است ، پس چرا این جلسه عمومی را اطلاع رسانی عمومی نکردید تا چنین مورد تمسخر قرار نگیرید؟شما محمود صادقی را دعوت کردید که چهره‌ای ملی و رسانه‌ای است پس باید از تمام خبرگزاری‌ها، پایگاه‌های خبری و نشریات و… به منظور انعکاس سخنان او هم دعوت می‌کردید. “انعکاس رسانه‌ای جلسه از خود آن جلسه بسیار مهم‌تر است” و این دیگر الفبای کار سیاسی است، شما که کهنه‌ی این کارید…

?یا بروز و ظهور نکنید یا اگر می‌کنید در پس پستو نباشید و مردانه در میدان درآیید و این چنین هم خود و هم جریان را کوچک نسازید.

?در این چند سطر قصد ورود به آسیب‌شناسی جریان اصلاحات و فرسودگی و عدم کادرسازی و چرایی عدم اعتماد و بی‌اعتنایی مقامات استانداری و وزارت کشور در انتصابات دشت ورامین و این‌که چرا طرف مشورت قرارتان نمی‌دهند، نداریم چراکه دلایلش پرواضح است:

۱.تشتت و تفرقه بین نیروهای اصلاح‌طلبان در تمام سطوح ؛

‌۲.عدم اقبال عمومی جریان اصلاحات دشت ورامین در انتخابات و دستیابی ایشان به مناصب مردمی قدرت مانند شورای شهر و نمایندگی.

? اما برای مردم و فعالان سیاسی و رسانه‌ای جای سوال است که چرا این جریان هر روز پراکنده‌تر و کم‌رنگ‌تر از دیروز می‌شود؟

? چرا انحصارگرایی که مورد نقد این جریان است، در رفتار فعالان آن بیش‌تر از انحصارگرایان موج می‌زند؟

? چرا جناح رقیب (نقوی و… ) با تمام قوا برای حفظ و تقویت نیروهای خود تلاش می‌کند و با تمسک به زیرکی و به‌کارگیری از ابزار خوش اخلاقی، سعی در جذب سایر استعدادهای موجود دارد، اما در مقابل، شما امکانات و توانایی‌های بالقوه خود را بالفعل نمی‌سازید و حتا سعی در طرد و حذف پتانسیل‌ها و استعدادهای نخبگان موجود خود را دارید؟

? چرا حتا چهره‌های شورای جوانان اصلاح‌طلب دشت ورامین هم در این جلسه حضور نیافتند؟

? چرا فقط در واپسین روزهای مانده به ایام انتخابات از خواب ۴ساله بیدار می‌شوید؟

? راستی چه شد که روی هم رفته ۲۹ نفر شدید؟

این خبر را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

پاسخی بگذارید

16 − 12 =

Top