ایجاد سازمان عمران و بازآفرینی شهری؛ اولویت شهرداری ورامین

حسین کاغذلو روز شنبه در جلسه ستاد بازآفرینی شهری که در محل فرمانداری ورامین برگزارشد اظهار کرد: دولت تدبیر و امید نیز با نگاه ویژه به اجرای طرح بازآفرینی شهری و نوسازی بافت فرسوده تلاش دارد تا گامی بلند در توسعه مناطق شهری برداشته و حقوق افراد ساکن در این مناطق را برآورده کند.

وی اظهار کرد:امروز فرصت مناسبی در اختیار مردم و مسئولان قرار دارد تا با استفاده از آن، علاوه بر نوسازی بافت فرسوده، مسیر خدمت رسانی به مردم هموار شده و مشکلات مناطق شهری برطرف شود.

وی تصریح کرد: وجود بافت فرسوده در مناطق شهری، علاوه بر این که امکان توسعه و عمران را از این مناطق سلب می‌کند، در زمان بروز بحران و حوادثی نظیر زلزله، از بروز خسارات مادی و تلفات انسانی جلوگیری می‌کند.

کاغذلو گفت: در برنامه های چهارم، پنجم و ششم توسعه، وظایف شهرداری ها و دولت در نوسازی بافت فرسوده مشخص شده و شهرداری ها و شوراهای اسلامی باید با هدف ترغیب مردم به نوسازی بافت های فرسوده، مشوق هایی از جمله تخفیف در صدور پروانه و ارائه تسهیلات بانکی ارزان قیمت را در نظر بگیرند.

وی تأکید کرد:تمامی دستگاه‌ها موظفند تا مشارکت مردم را به عنوان رویکرد اصلی خود از نگاه اقتصادی ،اجتماعی و فرهنگی در اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری جلب کنند.
فرماندار ورامین گفت:شهرداری‌های ورامین و جوادآباد ظرف یک‌ماه فرصت دارند تا محدوده بافت فرسوده حوزه شهری را بر اساس شاخص‌های جدید شورای عالی معماری و شهرسازی، به کمیسیون ماده ۵ ارسال کنند.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون برنامه عملیاتی اقدام مشترک جوادآباد با مشارکت دستگاه‌های عضو ستاد تدوین و به تصویب ستاد شهرستان رسیده و حداکثر ظرف یک هفته برنامه اقدام مشترک شهرستان به دبیرخانه ستاد استان ،دفتر فنی و سازمان مدیریت جهت تخصیص و جذب اعتبار پیگیری گردد.

وی از ایجاد سازمان عمران و بازآفرینی شهری به عنوان اولویت شهرداری ورامین یاد کرد.

کاغذلو تأکید کرد: شهرداری‌هی ورامین و جوادآباد موظفند ظرف حداکثر دو ماه به منظور جلب مشارکت مردم در اجرای طرح بازآفرینی شهری، نسبت به راه‌اندازی دفاتر تسهیل‌گری اقدام کنند.

وی افزود: به منظور مشارکت مردم، شهرداری‌ها بسته‌های تشویقی پیشنهادی خود شامل تخفیف ۵۰ درصد عوارضات صدور پروانه ساختمانی، یک طبقه تراکم تشویقی و معرفی به بانک جهت اخذ وام نوسازی را به همراه تدقیق بافت فرسوده و پیشنهادات تغییر ضوابط ارائه دهند.

فرماندار ورامین با تأکید بر لزوم نوسازی مدارس فرسوده ورامین گفت: بیشتر مدارس ورامین، از عمر بالای ۴۰ سال برخوردارند لذا آموزش و پرورش باید ظرف یک‌ هفته لیست مدارسی که نیاز به مقاوم‌سازی و نوسازی را دارند تهیه و به فرمانداری ارسال کنند تا در اسرع وقت، یک مدرسه نوسازی، یک مدرسه توسط خیرین احداث و ۵ مدرسه تخریبی در دستور احداث قرار گیرد.

این خبر را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

پاسخی بگذارید

یک × پنج =

Top