انقلابی گری مردم ورامین ریشه در ولایت‌مداری ایشان دارد

فرماندار شهرستان ورامین گفت: انقلابی گری و ظلم‌ستیزی مردم شهرستان ورامین ریشه در ولایت‌مداری و تمدن هفت هزارساله ایرانی اسلامی این دیار دارد.

 

به گزارش ورامین تدبیر، حسین کاغذلو روز چهارشنبه در گردهمایی فعالان جبهه فکری فرهنگی انقلاب اسلامی که به عنوان ” ورامین دیار قیام” در مسجد جامع این شهرستان برگزار شد اظهار کرد: یکی از مهمترین افتخارات مردم شهرستان ورامین، قیام خونین ۱۵ خرداد است که باعث شد پایه‌های رژیم ستم‌شاهی سست و زمینه پیروزی انقلاب اسلامی فراهم شود.

وی افزود: یکی از مهمترین دلایل شکل‌گیری قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۴۲ مردم ورامین ریشه در ولایت‌مداری مردم این دیار دارد، تفکری که باعث شد تا آنان در برابر ظلم دوران ستم شاهی سکوت نکرده و در راه دفاع از ولایت فقیه، جان خود را تقدیم اسلام کنند.

وی تصریح کرد: وجود مسجد جامع هفتصد ساله تاریخی ورامین این واقعیت مهم را تداعی می‌کند که مردم این دیار از گذشته‌های دور تا کنون، دل در گرو ارزش‌های اسلامی داشتند و با تفکری که در این اماکن مقدس آموختند، به نفی ظلم و مقابله با استبداد پرداختند.

فرماندار ورامین تصریح کرد: دشت ورامین سابقه‌ای درخشان در حوزه‌های فرهنگی، هنری، اجتماعی و سیاسی داشته و لازم است تا این پیشینه عظیم با زبان هنر، به درستی بیان و ابعاد مختلف آن برای جوانانی که امروز مورد هجمه دشمنان قسم خورده نظام قرار دارند بازگو شود.

وی گفت: حضور هنرمندان شاخص سراسر کشور در شهرستان ورامین فرصت مغتنمی است که با استفاده از آن، علاوه بر معرفی شاخصه‌های منحصر به فرد این دیار به مردم ایران اسلامی، ظرفیت‌های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی بازگو شود.

در این همایش سه روزه، فعالان فرهنگی نقش مردم ورامین در نهضت انقلاب اسلامی و دوران هشت سال دفاع مقدس با زبان هنر بازگو می‌کنند.

این خبر را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

پاسخی بگذارید

5 × 5 =

Top