امروز کشور با شرایط حساسی مواجه و معیشت مردم در مخاطره قرار افتاده است!

سیدپرویز فتاح روز شنبه در جلسه مشترک با فرماندار و مسئولان ورامین به منظور هماهنگی ارائه کمک‌های مؤمنانه به مردم این شهرستان گفت: امروز کشور با شرایط حساسی مواجه و معیشت مردم در مخاطره قرار افتاده است، شرایط امروز به گونه‌ای نیست که بنشینیم و حرف بزنیم، بلکه همه باید وارد میدان شده و نقش خود را به درستی ایفا کنیم.

 

وی تصریح کرد: وقتی ما مسوولیت قبول کردیم، باید از شعار پرهیز کرده و به قدر وسع و توان خود، با کار جهادی انتظارات به حق مردم را ادا کنیم.
فتاح اظهار کرد: حل اساسی مسائل و مشکلات جامعه، به تصمیم گیری کلان در سطح نظام نیاز دارد، هماهنگی دولت و سران نظام باید در چارچوب قانون تعریف شود تا بتوان مشکلات را برطرف کرد، حضور ارگان‌هایی مانند بنیاد مستضعفان به این معنی نیست که در کار دولت دخالت کرده و یا وظایف آن را انجام دهیم بلکه به خاطر امید بخشی به مردم و جلب مشارکت آنان این اقدامات انجام می‌شود.
وی تصریح کرد: کمک رسانی به مردم در قالب مواسات باید به مصوبه و قانون تبدیل و اجرا شد تا این اطمینان به مردم داده شود که مسوولان در تمامی مراحل به فکر آنان هستند.
رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به اقدامات این نهاد در جریان شیوع ویروس کرونا گفت: بنیاد مستضعفان با وجود تمامی محدودیت‌ها، در تمامی مراحل شیوع کرونا، در کنار مردم بود و در قالب تکلیفی که رهبر معظم انقلاب در مواسات بر دوش همه گذاشتند، ۶۰۰ هزار بسته غذایی و ۷۰۰ هزار افطاری ساده در مناطق مختلف کشور توزیع کرد
فتاح افزود: علاوه بر این، به منظور ودیعه اجاره مسکن، بنیاد مستضعفان ۲۳۰ میلیارد تومان در مناطق مختلف کشور توزیع و سه ماه از اجازه بهای اماکن خود را به مستأجران بخشید.
وی گفت: کمک مؤمنانه بنیاد مستضعفان به پایان نرسیده و بر اساس تصمیمات اتخاذ شده در ستاد مرکزی مواسات، این کمک‌ها طی سه مرحله دیگر شامل دهه ولایت، دهه اول محرم و دهه آخر ماه صفر بین نیازمندان توزیع می‌شود.
وی اظهار کرد: به غیر از کمک‌های متمرکزی که به بهزیسی ، کمیته امداد، زندان‌ها و سایر نهادهای حمایتی از سوی بنیاد مستضعفان ارائه شد، تمامی افراد آسیب‌پذیر، از جمله زباله‌گردها، کولبران، قایقرانان، ناشرا و فعالان در آرامستان‌ها که مغفول مانده‌ بودند نیز از این حمایت‌ها برخوردار شدند.
وی از کمک بنیاد مستضعفان به وزارت بهداشت در تأمین الکل، ماسک، مواد ضدعفونی کننده و آمبولانس خبر داد.
فتاح اظهار کرد: حساب دو نهاد حمایتی کمیته امداد و بهزیستی باید از سایر نهادها جدا باشدو در این مرحله تمامی افراد تحت پوشش از حمایت‌های بنیاد برخوردار می‌شوند و نباید هیچ کس از این افراد، از قلم افتاده و از بسته‌های حمایتی بی‌بهره بماند.
وی گفت: علاوه بر این، سپاه پاسداران ورامین از ۲۰ هزار بسته حمایتی برخوردار شده و تمامی افرادی که توسط سپاه معرفی می‌شوند حتی میهمانان افغانستانی نیز از این بسته‌ها برخوردار خواهند شد.

***

ورامینی‌ها اوج ایثار خود را در کمک به نیازمندان ناشی از کرونا به نمایش گذاشتند

فرماندار شهرستان ورامین گفت: مردم شهرستان ورامین که در قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۴۲، از ارکان شکل گیری انقلاب اسلامی بودند، در جریان شیوع ویروس کرونا نیز اوج ایثار و همدلی خود را در یاری رساندن به نیازمندان به نمایش گذاشتند.
حسین کاغذلو روز شنبه در جلسه مشترک با فتاح رئیس بنیاد مستضعفان جمهوری اسلامی که در محل فرمانداری ورامین تشکیل شد اظهار کرد: مردم شهرستان ورامین که در تمامی صحنه‌های اجتماعی، پیشگام در خدمت رسانی به نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند، در جریان شیوع ویروس کرونا نیز اثربخشی خود را به نمایش گذاشتند.
وی اظهار کرد: در جریان شیوع ویروس کرونا، بسیاری از گروه‌های جهادی دوشادوش اقشار مختلف مردم و مسوولان وارد میدان شده و هر کس به سهم خود، بخشی از مشکلات ناشی از این بیماری را برطرف کرد که ضدعفونی کردن اماکن عمومی تنها بخشی از این خدمات است.
وی افزود: در جریان تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب در کمک و همدلی مؤمنانه،هزاران بسته معیشتی طی سه مرحله بین نیازمندان متأثر از شیوع ویروس کرونا با محوریت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توزیع و تلاش گردید و هیچ خانواده نیازمندی از این کمک‌های انسان دوستانه بی‌نصیب نشد.
کاغذلو گفت: در جریان ارائه خدمت به محرومین، ۱۰ میلیارد ریال از سوی بنیاد مستضعفان جمهوری اسلامی به شهرستان ورامین اختصاص یافت که این کمک با همکاری کمیته امداد، بهزیستی و سایر نهادها بین نیازمندان توزیع گردید.
بنیاد مستضعفان در توسعه فعالیت‌های اقتصادی یاریگر مردم ورامین باشد
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران نیز در این جلسه با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان ورامین گفت: شهرستان ورامین در حوزه‌های مختلف به ویژه کشاورزی، از ظرفیت‌های بالقوه‌ای برخوردار است که کمک بنیاد مستضعفان می‌تواند این ظرفیت‌ها را شکوفا کند.
حجت الاسلام سیدمحسن محمودی افزود: بسیاری از محصولات کشاورزی در ورامین تولید می‌شود که به دلیل نبود صنایع تبدیلی، نمی‌تواند تحولی را در اقتصاد منطقه به وجود آورد.
وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و لزوم دست‌گیری از مردم نیازمند گفت: ارائه سبد کالا و یا هدیه‌های نقدی از سوی مسئولان به مردم تنها عرض ارادت به صاحبان اصلی انقلاب است، مردم در جریان این بیماری با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند که امید می‌رود با همدلی مردم و تلاش مسئولان، این مشکلات برطرف شود.
وی افزود:با وجود تمامی خدماتی که نظام به ورامین ارائه کرده ولی همچنان بخش‌های حاشیه‌ای شهرستان با مشکلاتی مواجه است که امید است با کمک‌های نهادهایی مانند بنیاد مستضعفان این مشکلات برطرف شود.
وجود ۸ هزار خانواده تحت پوشش بهزیستی نشان از آسیب پذیری منطقه است
نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: حضور بیش از ۸ هزار خانواده تحت پوشش بهزیستی در این سه شهرستان نشان از آسیب‌پذیری منطقه به ویژه در ایام شیوع ویروس کرونا دارد.
حسین نوش‌آبادی افزود: در شرایطی که دولت به دلیل تحریم‌های ناجوانمردانه دشمنان و مسائل ناشی از شیوع ویروس کرونا با مشکلاتی مواجه است، نهادهای انقلابی مانند بنیاد مستضعفان می‌توانند بسیاری از مشکلات مردم به ویژه در حوزه مسکن را برطرف کنند.
وی گفت: امروز جامعه از بیکاری، نبود زیرساخت‌های بهداشتی و مشکلات حوزه مسکن رنج می‌برد و قطعا بنیاد مستضعفان با توان و ظرفیت مدیریتی بالا، می‌تواند به یاری جامعه آمده و بخش مهمی از این مشکلات را برطرف کند.
عضور کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به ایت که فشارهای اقتصادی برای مردم کمرشکن است افزود: امروز جهاد، در گام برداشتن در مسیر فعالیت‌های اقتصادی است تا مردم به آینده نظام بیش از گذشته امیدوار شوند.
ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

 

نشست رئیس بنیاد مستضعفان در فرمانداری ورامین
این خبر را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

پاسخی بگذارید

سه + دو =

Top