امروز ظلم و بی عدالتی در آمریکا نمایان شده است

امام جمعه خیرآباد گفت: امروزظلم و بی عدالتی در کشور آمریکا نمایان شده است و به تعبیر مقام معظم رهبری لجن های ته حوض است که بالا آمده، این همان کشوری است که با چماق حقوق بشری بر سر کشورهای دیگر می زد و انواع تحریم ها را علیه آنان وضع می کرد.

به گزارش پایگاه خبری ورامین تدبیر، حجت الاسلام والمسلمین جعفر طزری امام جمعه خیرآباد ظهر امروز در خطبه های عبادی سیاسی جمعه این هفته اظهار داشت: خداوند نعمت های بسیاری به انسان ها ارزانی داشته است و در قرآن مکرر به انسان ها می‌فرماید که نعمت های الهی را به یاد آورید.
وی افزود: گاهی انسان به جای شکر الهی کارهایی می کند که نعمت ها تبدیل به نقمت و گرفتاری می شوند، در دعای کمیل امیر المومنین علی (ع)از خداوند می خواهد گناهانی را که نعمت ها را تبدیل به نقمت می‌کنند بیامرزد.
امام جمعه خیرآباد گفت: از امام سجاد علیه السلام سوال شد چه کارهایی نعمت ها را تبدیل به نقمت می کند فرمودند ظلم کردن، اینکه انسان به دیگران ظلم کند مثلا در همین زندگی روزمره خودمان اگر نگاه کنیم روزانه ظلم های متعددی نسبت به دیگران انجام می‌دهیم.
وی ادامه داد: مثلا بدون نوبت و فقط به خاطر آشنا بودن نان می‌گیریم، ماشین خود را در جای نامناسب پارک می‌کنیم و مزاحمت ایجاد می‌کنیم، آن قدر بلند صحبت می‌کنیم و سر و صدا می‌کنیم که مزاحم عبادت دیگران می‌شویم، مراسم عروسی می‌گیریم تا ساعت ها از شب با سر و صدا مزاحم استراحت دیگران می‌شویم همه اینها ظلم است و باعث می‌شود نعمت از بین برود و فرزند صالح انسان کم کم ناشایست می‌شود همسر انسان بد خلق می‌شود و گاهی توفیق عبادات نیز گرفته می‌شود
طزری با بیان اینکه این هفته اولین خطبه نمازجمعه بعد از شیوع کرونا در منطقه است بیان کرد: خدا را سپاسگزاریم که توفیق بر پایی نماز جمعه بعد از چند ماه را نصیب ما گردانید، تشکر می کنیم از همه عزیزانی که به دستورات بهداشتی عمل کردند و عمل می‌کنند این ویروس تمام نشده است و باید آن را جدی بگیریم از همه کسانی که احساس مسوولیت کردند و به هر نوعی برای برطرف شدن این ویروس تلاش کردند تشکر می کنم.
امام جمعه خیرآباد عنوان کرد:این ویروس هر چند مشکلاتی برای کشور ما در بر داشت اما برکاتی هم در برداشت یکی از نعمت ها این بود که هیمنه آمریکا و اروپا را در هم شکست، ضعف مدیریت این کشورها را نشان داد بطوریکه آمار تلفات در این کشورها بیشتر از کشورهای دیگر است.
طزری خاطرنشان کرد: نکته دوم ظلم و بی عدالتی است که در این کشور نمایان شده است و به تعبیر مقام معظم رهبری لجن های ته حوض است که بالا آمده، این همان کشوری است که با چماق حقوق بشری بر سر کشورهای دیگر می زد و انواع تحریم ها را علیه آنان وضع می کرد.
وی تصریح کرد: امروز در پیش چشم جهانیان انسانی سیاه پوست را خفه می‌کنند و گویا اتفاقی نیافتاده است اما اگر یک صدم آن در کشور دیگری اتفاق می افتاد آن را آنچنان بزرگ می‌کردند و دنیا را علیه آنان بسیج می‌کردند که گویا آن کشور در حال سقوط است.
خطیب جمعه خیرآباد اذعان داشت: با همه این احوال با پنهان کاری و کوچک کردن موضوع و انحراف افکار عمومی دنیا از وقایع موجود در آمریکا، امریکا غرق خواهد شد.
وی با اشاره به نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال جهش تولید اظهار داشت: یکی از موانع تولید و جهش آن، خام فروشی است به این معنا که هیچ گونه دخل و تصرفی در آن به وجود نمی آوریم؛ مثلا نفت را خام می فروشیم و حال آنکه با ایجاد پالایشگاه می‌توانیم مشتقات فراوانی از آن بدست آوریم یا در معدن که سنگ معدن را از معدن جدا کرده به همان صورت صادر می‌کنیم یا در عرصه کشاورزی که محصولات ارزشمندی همچون زعفران را کیلویی صادر می‌کنیم و در جهان زعفران ما با نام کشور دیگر در بسته بندی های کوچکتر و زیبا عرضه می‌شود.
طزری بیان کرد: اوایل مهر باید تحریم تسلیحاتی طبق برجام برداشته شود از همین حالا آمریکا و رژیم جعلی به دنبال آن هستند که با فشار بر آژانس هسته ای پرونده ایران را به صحن حکام بکشانند بعد از آن با لابی گری آن را به صحن سازمان ملل و شورای امنیت بکشانند و با محکوم کردن جمهوری اسلامی مانع از رفع تحریم ها شوند لذا از مجلس انقلابی و مسوولان نظام خواستاریم که در مقابل این عمل موضع متناسب را بگیرند و مقهور جو به وجود آمده نشوند.

 

اولین نماز جمعه خیراباد پس از کرونا
این خبر را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

پاسخی بگذارید

نوزده − 13 =

Top