امامان جمعه در تایید یا رد صلاحیت افراد نقشی ندارند

امام جمعه موقت ورامین با اشاره به اعلام نظر هیأت نظارت بر انتخابات در خصوص صلاحیت داوطلبان شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: امام جمعه شهرستان هیچ نقشی در تایید یا رد صلاحیت افراد ندارد.

حجت الاسلام سیدمحسن محمودی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این هفته شهر ورامین با اشاره به در پیش بودن انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی افزود: انتخابات نمادی از مردم سالاری دینی نظام مقدس جمهوری اسلامی و حقی است که در آن، مردم مسئولان را بر اساس رأی مستقیم خود انتخاب می‌کنند.
وی اظهار داشت: هیأت نظارت بر انتخابات و شورای نگهبان بر اساس آن‌چه در شرایط داوطلبی شرکت کنندگان در انتخابات به آن اشاره شده، صلاحیت افراد را بدون در نظر گرفتن سلایق سیاسی مورد بررسی قرار می‌دهند و آن چه به عنوان تأئید صلاحیت از آن یاد می‌شود، بر اساس سوابق افراد است.
خطیب جمعه ورامین تأکید کرد: با توجه به مطالبی که در جامعه به گوش می‌رسد باید تأکید کرد که امام جمعه شهرستان هیچ نقشی در تأئید و یا رد صلاحیت داوطلبان ندارد، افراد مراقب باشند که با تهمت و دروغ بار گناهان خود را سنگین نسازید.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه ورامین با اشاره به شهادت سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی گفت: شهادت سپهید حاج سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس یکی از این رخدادهای تاریخی و نقطه عطفی در تاریخ ایران و جهان محسوب می‌شود، فردی که تعهد، تقوا، ولایت‌مداری، جهاد و شهادتش مال زدنی است.
وی با اشاره به نقش دولت آمریکا در جنایت ترور سردار شهید سلیمانی گفت:مسئولان دیپلماسی کشور، حقوقدانان و رسانه‌ها باید این موضوع را که یک دولت مستکبر به خود اجازه می‌دهد که در کشوری دیگر، یک فرمانده نظامی عالی رتبه را ترور می‌کند را در مجامع بین‌المللی پیگیری کنند.
محمودی به تشییع حماسی سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی در مناطق مختلف عراق و ایران اشاره کرد و افزود: عظمتی تشییع این شهید، در تاریخ بی نظیر است و حضور بیش از ۲۵ میلیون نفر شرکت کننده، رخدادی است که ناظران جهانی خصوصاً سران آمریکا را به خشم آورد.
وی با تسلیت شهادت جمعی از هموطنان در سانحه هواپیمای اوکراین گفت: حادثه سقوط هواپیما، رخداد دردناکی است که مایه تأثر همگان شد، هر چند که سردار سرافراز سپاه سردار حاجی زاده با کمال تواضع از ملت ایران و خانواده‌ها عذرخواهی کرد ولی به نظر می‌رسد که برای قضاوت قطعی باید کمی بیشتر صبر کنیم.
امام جمعه موقت ورامین در خصوص حضور سفیر انگلیس در جمع معترضین اظهار کرد: هر چند که سفیر انگلستان هم‌اکنون ایران را ترک کرده ولی از دستگاه دیپلماسی انتظار می‌رفت که فردای همان روز، وی را از کشور اخراج کند.

این خبر را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

پاسخی بگذارید

5 + 17 =