افزایش ۳۰ درصدی شهریه مدارس غیردولت

رییس مدارس غیردولتی: حداکثر شهریه برای سال تحصیلی آینده در مقطع ابتدایی ۱۲ میلیون تومان، متوسطه اول ۱۴ میلیون تومان و متوسطه دوم حداکثر تا ۱۷ میلیون تومان است.

مجتبی زینی گفت: میزان افزایش شهریه برای سال تحصیلی آینده از ۱۵ تا ۳۰ درصد در نظر گرفته شده است و مدیران مدرسه حق دریافت شهریه بیش از ۳۰ درصد ندارند.
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: شهریه هر مدرسه در سامانه mosharekatha.ir و سامانه سام مشخص شده و خانواده‌ها قبل از ثبت نام می‌توانند از نرخ شهریه مطلع شوند.
وی گفت: شهریه اعلام شده شهریه ثابت و مربوط به فعالیت‌های آموزشی در مدرسه است و شهریه‌های فوق برنامه غیر آموزشی مدرسه باید بعد از شروع سال تحصیلی از خانواده‌ها دریافت اخذ شود.
رییس مدارس غیردولتی از خانواده‌ها خواست از پرداخت هرگونه وجه برای فعالیت‌های غیر آموزشی مانند اردو، استخر، سرویس‌های ایاب و ذهاب و غذا خودداری و پرداخت را به بعد از آغاز سال تحصیلی موکول کنند.
آقای زینی وند گفت: شهریه مشخص شده براساس آموزش حضوری و یا آموزش برخط است و با تعطیل شدن مدارس و غیر حضوری شدن کلاس‌ها در سال آینده شهریه ثابت برگشت داده نخواهد شد.
رییس مدارس غیردولتی تصریح کرد: در صورتی که مدرسه‌ای شهریه‌ای بیش از نرخ اعلام شده دریافت کرده است باید آن را به خانواده‌ها بازگرداند و خانواده‌ها نیز در صورت مشاهده این تخلف می‌توانند از طریق سامانه mosharekatha.ir و یا تلفن ۴۳۱۷ شکایت خود را اعلام کنند.
آقای زینی وند ادامه داد: مدیران مدارس همچنان موظف هستند بخشی از شهریه‌های فوق برنامه‌های سال تحصیلی تمام شده را نیز کسر کرده و به خانواده‌ها برگردانند.
معاون وزیر آموزش و پرورش یادآورشد: ۷ مدرسه غیر دولتی به دلیل برنگرداندن شهریه اضافی تعطیل و مدیران آن عزل شده اند.
آقای زینی وند گفت: طرحی در دستور کار داریم که مدارسی که امسال شهریه اضافی دریافت کرده اند حق افزایش شهریه برای سال تحصیلی آینده را نداشته باشند.

این خبر را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

پاسخی بگذارید

17 − 16 =

Top