استاندار: پیشنهاد ۲ روز تعطیلی تهران به دولت ارسال می‌شود

استاندار تهران گفت: پیشنهاد تعطیلی ۲ روزه همه بخش‌های دولتی، خصوصی و واحدهای تولیدی این استان به دولت ارسال می‌شود.

انوشیروان محسنی بندپی روز شنبه در حاشیه کمیته اضطرار آلودگی هوا اعلام کرد: اینکه می گوییم مازوت انباشت شده است در حالی است که اکنون هیچ واحدی مازوت تولید نمی کند و این موضوع به تایید مراجع مربوطه رسیده است.

وی با بیان اینکه در گذشته پدیده وارونگی هوا در یک لایه رخ می داد، ادامه داد: طی روزهای جاری این پدیده در دو لایه در ارتفاع ۲۰۰ و ۹۰۰ متری رخ داده است.

محسنی بندپی گفت: در صورتی که آلودگی هوا در شرایط ناسالم برای همه گروه ها تا ۴۸ ساعت تداوم یابد، باید تدابیری برای یک سطح بالاتر از این شرایط اندیشید و اقدام کرد.

استاندار تهران اضافه کرد: از سوی دیگر با توجه به شیوع ویروس کووید-۱۹ در کشور، باید برای مدیریت این وضعیت، تدابیر سخت و شدیدتری اتخاذ کرد و برای سلامت همه آحاد جامعه اقدام شود.

وی بیان کرد: پیشنهاد روشن نظارت جدی بر مصرف سوخت و آلاینده ها در سطح استان، ممنوعیت تردد خودروهای آلاینده، متوقف ساختن تردد موتورسیکلت های فاقد معاینه فنی و تعطیلی فعالیت واحدهای تولیدی آلاینده است.

وی افزود: طی ۱۰ روز گذشته پلیس همه تلاش خود را به کار گرفت که از تردد خودروهای دودزا و موتورکسیکلت های فاقد معاینه فنی جلوگیری کند.

محسنی بندپی اظهارداشت: احتمال اینکه ذرات معلق از معادن شن و ماسه منتقل شود هم وجود دارد و از همین رو نظارت جدی بر روی آنها اعمال خواهد شد.

استاندار تهران یادآورشد: طی ۱۰ روز گذشته شرکت گاز نظارت مستمری بر مصرف سوخت در دستگاه های دولتی به خصوص در روزهای تعطیل داشت و این نظارت همچنان ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: با همه این اقدامات، به دلیل وجود پدیده جوی پایدار، این روزها شاهد وارونگی هوا هستیم.

کیفیت هوای تهران در روزهای گذشته ناسالم ارزیابی می شد و امروز نیز هوای پایتخت از لحاظ غلظت آلایندگی ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون با شاخص لحظه ای ۱۴۷ ناسالم برای گروه های حساس از جمله بیماران قلبی و ریوی، زنان باردار، کودکان و سالمندان و در آستانه هوای ناسالم برای همه گروه ها است.

این خبر را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

پاسخی بگذارید

15 + چهار =

Top