از کلنگ‌زنی پروژه‌ی آبرسانی تا بخش شدن محمدآبادعربها در نشست خبری امروز دهیاری محمدآباد

آیین کلنگ زنی اجراء فاز دوم پروژه تعویض شبکه آبرسانی روستای محمدآباد عربها به طول تقریبی ۲هزار متر برگزار شد

محمد حیدری بخشدار جواد آباد در این مراسم گفت: دهیاری و شورای اسلامی محمد آباد عربها در سال ۹۷ در فاز اول با اجراء تقریبی سه هزار متر تعویض شبکه آب روستا و امروز با شروع اجراء فاز دوم پروژه مربوطه به طول تقریبی دوهزار متر تعویض شبکه آبرسانی از محل اعتبارات دهیاری نقش بسیار مهمی را در جهت ایجاد زیرساختهای عمرانی روستا ایفاء نمودند. این کار ارزنده جای تقدیر و تشکر دارد.

علی‌کاهی رئیس اداره امور آب و فاضلاب شهرستان ورامین نیز قول مساعد داد در قبال این مشارکت و اقدام دهیاری نسبت به احداث مخزن آب در روستا به جهت تامین و تقویت فشار آب شرب اقدامات لازم را انجام خواهند داد.

معماری دهیار محمد آباد عربها نیز ضمن ارائه گزارش عملکرد از فعالیتهای سه ساله دهیاری اعلام کرد: رفاه و آسایش مردم روستا همواره سرلوحه امور دهیاری بوده و در تامین و تحقق این شرایط از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد. ایشان از حمایتهای فرماندار شهرستان ورامین و بخشدار جواد آباد در جهت تحقق وعده های دولت در روستای محمد آباد عربها قدردانی نمود.

 

? محمدآبادعربها بخش می‌شود؟

? محمد حیدری بخشدار جوادآباد در نشست خبری امروز در دهیاری محمدآبادعربها در پاسخ به پرسش خبرنگار پایگاه خبری #ورامین_تدبیر مبنی بر تعیین زمان بخش شدن محمدآباد گفت:
پس از تبدیل شدن پیشوا به شهرستان بنا شد که محمدآباد با درنظرگرفتن دو دهستان خاوه و قلعه‌بلند به آن و تبدیل روستای محمدآباد هم به شهر، در نهایت به #بخش تبدیل و(پیشهاد آن این بود که) به شهرستان #پیشوا ملحق شود اما این طرح در تقسیمات کشوری استانداری تهران معطل ماند تا این که سال گذشته دوباره با پی‌گیری نماینده سابق مردم در دستور کار مسولان امر قرار گرفت.
***
✍ پی‌نوشت: طبق بررسی‌های ورامین تدبیر؛ حسین نوش‌آبادی نماینده مردم دشت ورامین در نشست اخیر خود با وزیر کشور، بر موضوع ضرورت تسریع #بخش‌شدن_محمدآباد تاکید کرده و از وی قول مساعد هم گرفته است.

 

 

هزینه انشعابات آب شرب منازل مسکونی روستاییان کاهش یافت

?علی‌رضا علی‌کاهی مدیر آبفا ورامین در پاسخ به پرسش ورامین تدبیر در خصوص هزینه تعرفه انشعاب آب شرب روستایی گفت : پس از ادغام اداره آبفا روستایی در آبفا شهری، طی ابلاغ مدیران بالادستیِ آبفا استان تهران و به منظور بهسازی شبکه‌‌ی آبرسانی روستاییان بنا شد که نرخ حق تعرفه آب روستاییان افزایش یابد اما پس از #مطالبه_خبرنگاران از مدیران یادشده، مقرر شده است که این مبالغ، کاهش محسوس یابد و قطعا این مبالغ از انشعابات شهری به مراتب کم‌تر خواهد بود.

?علی‌کاهی همچنین در خصوص انشعابات موقت آب شرب به ابنیه خارج از بافت روستاها گفت: فروش انشعاب موقت ممنوع شده و یقین بدانید که برای فروش آب به ابنیه، در داخل بافت از دهیاری و در خارج از بافت از بخشداری استعلام خواهد شد و بدون استعلام مثبت این مراجع به هیچ وجه امتیازی فروخته نخواهد شد.

?وی ضمن تاکید برادامه طرح قطع وجمع‌آوری انشعابات غیرمجاز باغ‌ویلاهای خارج از بافت روستاها گفت:افزایش محسوس این برداشت‌های غیرمجاز علت اصلی افت فشار آب روستاهاست که از مردم می‌خواهیم موارد تخلف را به شماره۱۲۲ گزارش دهند.

 

این خبر را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

پاسخی بگذارید

چهارده − 11 =

Top