احتمال بازگشایی دانشگاه‌ها بعد از ماه رمضان

معاون وزیر بهداشت: اگر وضعیت همه گیری کووید-۱۹ با همین روند کاهنده باشد، احتمال دارد بعد از ماه رمضان ستاد کرونا اجازه بازگشایی دانشگاه را بدهد.

به گزارش ورامین تدبیر ؛ معاون آموزشی وزیر بهداشت و رئیس کمیته همه گیرشناسی (اپیدمیولوژی) ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا گفت: اگر وضعیت همه گیری کووید-۱۹ با همین روند کاهنده باشد، احتمال دارد بعد از ماه مبارک رمضان ستاد کرونا اجازه بازگشایی دانشگاه را بدهد.

آقای دکتر علی اکبر حق دوست، در مصاحبه با رسانه ها، افزود: تقویم پیشنهادی آموزشی را به ستاد ملی مقابله با کرونا ارایه کردیم و موافقت مشروط مسئولان مرتبط را گرفتیم.
وی افزود: اگر این ستاد پس از رصد به این جمع بندی برسد، دانشگاه‌ها را هدفمند با برنامه ریزی بازگشایی خواهیم کرد، به عبارتی اگر شرایط به همین شکل به سمت کاهش موارد ابتلا پیش برود و همه گیری جدیدی مشاهده نشود، این کار انجام می‌شود.
رئیس کمیته همه گیرشناسی (اپیدمیولوژی) ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا تاکید کرد: شرایط، قوانین و مقررات به گونه‌ای است که کمترین فشار و استرس به دانشجویان و خانواده‌های آنان وارد شود.
آقای حق دوست گفت: حضور و غیاب دانشجویان در این دوره اجباری نخواهد بود و دانشجویان می‌تواند تک درس یا کل ترم تحصیلی خود را حذف یا درس خود را ناتمام اعلام کنند و در ترم تحصیلی بعد آن را ادامه دهند.
معاون آموزشی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: نظام آموزشی فعالانه بحث آموزش مجازی را دنبال خواهد کرد و اگر درسی در دانشگاه‌ها به صورت مجازی در حد قابل قبول ارایه شده باشد، فقط چند جلسه برای رفع اشکال آن درس برگزار می‌شود و در نهایت امتحان آن درس برگزار می‌شود.

این خبر را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

پاسخی بگذارید

یک × دو =

Top