اتصال ورامین به قزوین

آزادراه غدیر که با عبور از ۳ استان، آبیک در قزوین را پس از عبور از استان البرز به ورامین در جنوب تهران متصل می‌کند، امروز از سوی رییس جمهوری از طریق ویدئوکنفرانس افتتاح شد.

به گزارش ورامین تدبیر و به نقل از مهر، صبح پنجشنبه آزادراه غدیر که مسیر ارتباطی آبیک به چرمشهر است با حضورحسن روحانی افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

بابک لارتی معاون آزادراه‌های قرارگاه خاتم الانبیاء در این مراسم اظهار کرد: طراحی و ساخت این آزادراه و همچنین تامین ۷۰ درصد اعتبار ساخت این آزادراه توسط قرارگاه خاتم‌الانبیاء انجام شده و امیدواریم با افتتاح آن شاهد کاهش بار ترافیکی در محور قزوین به کرج و تهران باشیم.

وی با بیان اینکه این آزادراه ۴ قطعه ترافیکی دارد افزود: این آزادراه با اعتباری بالغ بر ۷ سال در مدت زمان ۵ سال ساخته شده و برای ساخت آن از بیش از ۲ میلیون تن آسفالت و ۷۶۰ هزار مترمکعب بتن استفاده شده است.

معاون آزادراه‌های قرارگاه خاتم الانبیاء ادامه داد: با افتتاح این آزاد راه، آبیک به چرمشهر ورامین متصل خواهد شد و زمینه کاهش بار ترافیکی آزاد راه قزوین- کرج و همچنین باز شدن گره ترافیکی پل فردیس فراهم خواهد شد.

لارتی اضافه کرد: آزاد راه غدیر که از آزاد راه قزوین به تهران در محدوده شهر آبیک آغاز می‌شود ۱۵۸ کیلومتر طول داشته و در حوالی شهرک صنعتی چرمشهر ورامین به آزاد راه قم- گرمسار متصل می‌شود.

وی تصریح کرد: آزادراه غدیر با داشتن ۸ تبادل بزرگ، ۱۰ پل تقاطع با راه آهن و راههای فرعی و ۳ پل رودخانه‌ای در مسیر خود همه شریانهای آزاد راه غرب، جنوب و جنوب شرق منتهی به استان‌های البرز و تهران را قطع خواهد کرد.

معاون آزادراه‌های قرارگاه خاتم الانبیاء در پایان یادآور شد: این آزاد راه دارای دو باند ۶ خطه با عرض ۳۷ متر است که با ۲۳ دستگاه پل اصلی، ۶۷۵ دستگاه آب‌رو و زیرگذر و دو تونل به طول ۴۳۵ متر در زیر آزاد راه کرج – قزوین احداث شده است.

گفتنی است آزادراه غدیر با ۵ آزادراه و بزرگراه شمالی و جنوبی کشور ارتباط داشته و از این پس به عنوان یک قطعه استراتژیک در حمل و نقل و ترانزیت کشور نقش ایفا خواهد کرد.

 

 

 

 

 

 

 

افتتاح آزادراه غدیر(اتصال آبیک به چرمشهر)

این خبر را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

پاسخی بگذارید

یک × 5 =

Top