آیا باز ضرب‌المثل “از ترس عقرب‌جرار به مار غاشیه پناه بردن” تکرار خواهد شد؟

آیا باز ضرب‌المثل “از ترس عقرب‌جرار به مار غاشیه پناه بردن” تکرار خواهد شد؟
یادداشت ورامین تدبیر
✍ مازیار کریمی

? نقوی در حالی سه‌شنبه این هفته به مناسبت جشن عید غدیر در مسجد خاتم‌الانبیاء ورامین و با شعار انتخاباتی “یاعلی مدد” سخنرانی خواهد کرد که گویا بنا دارد برای دومین بار (بار اول در حسینیه شاه‌حسین ورامین) به منظور شرکت در رزم‌گاه انتخاباتی #مجلس_یازدهم اعلام حضور نماید.

این در حالی‌ست که اگر اعلام حضور غیرمستقیم رضا سهم‌دینی (رئیس هیات مدیره گروه مالی دی را هم جز کاندیداهای حوزه انتخاباتی دشت ورامین به حساب آوریم) تاکنون ۵ حریف برجسته در این رزم‌گاه درآمده و “هل من مبارز” طلبیده‌اند!

در این میان گویا برخی از اصلاح‌طلبانی که در دوره اول حضور نقوی به ظن و زعم باطل خود از ترس نوش‌آبادی به نقوی پناه جسته بودند؛ اما این بار به مجازات عینی طنز روزگار دچار شده‌اند و باز تدبیر و چاره‌ای جز عقب‌گرد تاریخی ندارند و از این روی عزم جزم کرده‌اند و حال این بار برعکس بار نخست می‌خواهند: “از ترس نقوی به نوش‌آبادی پناه آورند” !

?حسینعلی شیبانی عضو هیات علمی دانشگاه آزاد پیشوا هم (که در گفت‌وگو با خبرنگار ورامین‌تدبیر در نمایشگاه مطبوعات جنوب شرق استان تهران ، جناح سیاسی خود را مستقل اعلام کرده‌بود، گویا سبد رای اصولگرایان را در دشت ورامین غنی‌تر دیده است و علاوه بر حضور ملموس و شدید در تمام جمع‌های بیش از سه نفر دشت ورامین در دو سال اخیر، فقط در تمام مجالس رسمی اصولگرایان (حتا مجلس سخنرانی رایفی‌پور در ورامین) شرکت کرده تا شاید بتواند با چاشنی هزینه‌کرد مالی، بخت خود را در کنار حریفان باتجربه دیگر آزمایشی خطیر نماید.

عین‌الله تاجیک هم که دلخوش به پایگاه اصلی رای خود قرچک است، این بار امیدوارانه می‌آید تا با بهره‌گیری از مقام سومی خود، سکوی خود را ارتقاء دهد و یا احتمالا دری هم به تخته خورد و با نوش‌آبادی اجماع کرد یا شاید به نفع نوش‌آبادی کنار رفت و به هر صورت توانست این‌بار از تنور انتخابات برای خود قوت لایموتی بیرون کشد و زین ره‌گذر تجدید حیات سیاسی هم بنماید.

*
همه چیز یک‌سان پیش می‌رفت تا به‌یک‌باره با ظهور و بروز چهره‌‌ی اقتصادی و اجتماعی برجسته‌ی کشوری به نام رضا سهم‌دینی، تصویر انتخاباتی “این‌چهارنفر” دیگرگون شد. البته بایست منتظر بود و دید افراد شاخص هر دوجناحی که سهم‌دینی در نشست خبری خود از ایشان به عنوان حامیان و متقاضیان حضورش در عرصه انتخابات یاد کرد، چه کسانی هستند و از آن مهم‌تر : دایره نفوذ این افراد ( که تا این لحظه بر ما مجهول است) چه‌مقدار است و و آن‌ها برایش چه کارایی می‌توانند داشته باشند؟ و از همه مهم‌تر: آیا جناح راست قصد گذر از نقوی را دارد و به همین خاطر چهره‌ای مرضی‌‌الطرفین را انتخاب نموده است که بتواند با آن کار را یک‌سره و اهداف و مقاصد سیاسی اجتماعی خود را هم تامین نماید و یا آیا با یک مهندسی حساب شده، یکی از این دو( نوش‌آبادی و سهم‌دینی) در دقیقه نود به نفع دیگری کنار خواهد رفت و با شعله‌ورتر کردن تنور این انتخاباتِ تک قطبی، نان سوخته نقوی را به‌روی خاکستر خواهند انداخت ؟
*
به هر روی اگر تمام این افراد را از پل باریک و خطیر احراز صلاحیت، گذرکرده محسوب نماییم، تا این لحظه تمام گمانه‌زنی‌ها کار آن‌ها در مقابل نقوی را بسی سخت برآیند می‌کنند چرا که او طی دوازده سال، هوش‌مندانه توانسته از تمام تریبون‌هایش در راستای نفوذ در دل مردم با تکیه بر تخصص منحصر به فرد خود (رفتارهای عوام‌پسندانه) بهره برد و با وجود کارنامه غیرقابل قبولی در سند توسعه دشت ورامین، با “گام‌های محاسباتی” خود، همچنان شانس نخست پرش از روی مانعِ انتخابات با نیزه‌ی کارآمد #مترو به حساب آید…

***

? اگر می‌خواهید از جدیدترین تحلیل‌های سیاسی روز انتخابات مجلس یازدهم باخبر باشید با ورامین تدبیر هم‌راه باشید

این خبر را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

پاسخی بگذارید

6 − یک =

Top