سه گلخانه در شهرک گلخانه ای حصارگلی ورامین با حضور سرپرست وزارت جهاد کشاورزی افتتاح شد

همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر و با حضور سرپرست وزارت جهاد کشاورزی و استاندار تهران، فعالیت شهرک گلخانه‌ای حصار گلی ورامین پس از ۱۷ سال روز پنجشنبه آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری ورامین تدبیر و به نقل از خبرگزاری ایرنا مدیرعامل شرکت مادر تخصصی شهرک های کشاورزی کشور در حاشیه این مراسم گفت: مطالعه ایجاد مجتمع گلخانه ای در روستای حصارگلی از توابع بخش جوادآباد ورامین، در زمینی به مساحت یک هزار و ۳۷۰ هکتار، از سال ۱۳۸۱ آغاز و امور زیربنایی آن از سال ۱۳۸۴ شروع شد.
علی اشرف منصوری افزود: این مجتمع با هدف ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان بخش کشاورزی، افزایش تولید محصولات گلخانه ای، افزایش راندمان آب آبیاری و مصرف بهینه آب به دلیل استقرار گلخانه های مدرن و نیز تولید ماهی در استخرهای دو منظوره احداث شده است.
مدیرعامل شرکت مادر تخصصی شهرک های کشاورزی اظهار داشت: نزدیکی این مجتمع به محور قم – گرمسار، فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) و راه آهن سراسری تهران – مشهد ظرفیت های ویژه ای به آن بخشیده است.
وی ادامه داد: در فاز نخست این طرح، تاکنون زیر ساخت هایی نظیر خط انتقال آب به طول ۶ کیلومتر، حفر دو حلقه چاه عمیق آب با دبی ۵۳ لیتر در ثانیه، جدول گذاری جاده دسترسی داخلی به طول ۶ کیلومتر، احداث دو استخر بتنی روباز به ظرفیت ۱۳ هزار متر مکعب، یک دستگاه منبع هوایی فلزی با حجم ۱۵۰ متر مکعب و ۷۴ انشعاب برق ۳ فاز ۱۰۰ آمپر برای هر واحد گلخانه ایجاد شده است.
منصوری خاطرنشان کرد: در فاز نخست ۵۴ واحد دارای پروانه تأسیس گلخانه سبزی، صیفی و گل های شاخه بریده واگذار شده که پیش بینی کرده ایم که در فاز اول بالغ بر ۵۰ تن سبزی و صیفی و ۱۶ میلیون شاخه گل تولیدنماییم.
این مسئول میزان سرمایه گذاری این مجموعه در فاز اول ۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان و میانگین اعتبار ساخت بین سه تا پنج میلیارد تومان در هر هکتار می‌باشد.
منصوری اظهار داشت:سطح گلخانه های کشور در دولت تدبیر و امید دو برابر شده که این مهم نقش به سزایی در افزایش تولید، افزایش بهره وری آب و ایجاد فرصت های شغلی پایدار دارد.
وی اضافه کرد: سطح گلخانه های کشور حدود ۸ هزار هکتار بود که با توجه ویژه دولت در ارائه تسهیلات و مشوق های لازم، هم اکنون بیش از ۱۵ هزار هکتار گلخانه در سراسر کشور دایر است.
مدیرعامل شرکت مادر تخصصی شهرک های کشاورزی اظهار داشت: احداث گلخانه ها یکی از محوری ترین فعالیت ها برای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی است که دولت با جدیت آن را دنبال می کند چرا که حرکت به سمت کشت گلخانه ای علاوه بر افزایش میزان تولید محصولات کشاورزی، در بهره وری مصرف آب و ایجاد فرصت های شغلی پایدار نیز نقش به سزایی دارد.
این مسئول یادآور شد: بر اساس هدف گذاری صورت گرفته، سطح گلخانه های کشور تا سال ۱۴۰۴ باید به ۴۸ هزار هکتار برسد که این مهم با حمایت دولت و ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی محقق می شود.

 

 

این خبر را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

پاسخی بگذارید

2 × سه =

Top