آغاز خرید واحد‌های سرمایه گذاری سهام دولتی

پذیره نویسی خرید واحد‌های سرمایه گذاری صندوق سرمایه گذاری قابل معامله (ETF) ویژه سهام دولتی از امروز آغاز می‌شود.

به گزارش ورامین تدبیر ،پذیره نویسی خرید واحد‌های سرمایه گذاری صندوق سرمایه گذاری قابل معامله (ETF) ویژه سهام دولتی از امروز آغاز می‌شود و افراد با کد ملی می‌توانند اقدام به پذیره نویسی کنند.
از امروز پذیره نویسی سه بانک (صادرات، تجارت و ملت) و دو شرکت بیمه (البرز و اتکای امین) که به ارزش بالغ بر ۲۳ هزار میلیارد تومان است در قالب صندوق قابل معامله در بورس آغاز می‌شود.
درصورت داشتن کد بورسی از طریق کارگزاری‌های بورس، سامانه‌های انلاین و یا درگاه‌های غیر حضوری بانک‌های منتخب می‌توانید اقدام کنید و اگر کد بورسی ندارید می‌توانید از طریق کد ملی به نشانی اینترنتی بانک‌های منتخب وارد شوید و برای پذیره نویسی اقدام کنید و در ماه‌های آینده به سامانه سجام مراجعه و کد بورسی دریافت کنند.
حداقل سرمایه گذاری صد هزار تومان و حداکثر ۲ میلیون تومان است و میزان سهامی که به هر فرد تعلق می‌گیرد بستگی به میزان مشارکت مردم در فراخوان دارد، به طور مثال اگر هشت و نیم میلیون نفر در این فراخوان شرکت کنند، سقف ۲ میلیون تومان در نظر گرفته می‌شود، اگر ۱۲ میلیون نفر شرکت کنند سقف یک میلیون تومان خواهد بود. امکان فروش این سهام دو ماه پس از عرضه می‌باشد و با تخفیف به افراد واگذار می‌شود.

این خبر را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

پاسخی بگذارید

10 − چهار =

Top