آب سد ماملو به پیشوا رسید

با حضور استاندار
پروژه آبرسانی سد ماملو به پیشوا کلید خورد

عملیات اجرایی پروژه آبرسانی به شهرستان پیشوا از تصفیه‌خانه هفتم تهران(سد ماملو) با حضور استاندار تهران آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ورامین‌تدبیر، در مراسمی با حضور محسنی بندپی استاندار تهران، عباسی فرماندار پیشوا، امام‌جمعه، قائم‌مقام مدیرعامل و مسئولان آبفای استان تهران و مدیران شهرستان پیشوا، عملیات اجرایی پروژه آبرسانی سد ماملو به این شهرستان آغاز شد.

فاز اول این پروژه به طول ۱۰ کیلومتر با لوله‌گذاری ۶۰۰ میلیمتری چدن داکتیل و با اعتبار ۳۷ میلیارد تومان اجرا می‌گردد.

فاز دوم پروژه نیز شامل احداث ۲ مخزن ۱۰ هزار مترمکعبی ذخیره آب با هزینه ۱۵ میلیارد تومان است.

این پروژه که با هدف بهبود کیفی آب شرب منطقه، افزایش رضایتمندی مشترکین و افزایش ضریب ایمنی شبکه اجرا می‌گردد، پایان اردیبهشت ماه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

 

لازم به بیان است که در ابتدا سفر امروز استاندار تهران به پیشوا،  شورای اداری هم در محل  فرمانداری تشکیل شد که بندپی در آن به عدم هماهنگی وزار در سفر به دشت ورامین با استاندارد انتقاد کرد و گفت:

حضور وزرا در شهرستان‌ها بدون هماهنگی با استاندار تهران نفعی برای مردم نفی ندارد؛

همیشه استاندار تهران در حاشیه قرار داشته و بعنوان نمونه زمانی که من سرپرست وزارت تعاون بودم به هر استانی که سفر می کردم در ابتدا با استاندار هماهنگ می کردم و اگر موافقت می کرد به آن استان وارد می شدم

در مکاتبه ای که با معاون اول رئیس جمهور داشتیم ایشان وزرای دولت را مکلف کردند که بدون هماهنگی با استاندار تهران به شهرستان های استان سفر نکنند و اگر غیر از این باشد حتی فرمانداران هم نمی بایست وزیر را همراهی کنند.

حجت‌الاسلام روح‌الله‌باقری امام‌جمعه پیشوا هم در شورای اداری شهرستان پیشوا با حضور استاندار تهران از افزایش بی‌رویه جمعیت اتباع افغانستانی در این شهرستان انتقاد کرد و افزود :
مگر ما در پیشوا کم شهروند افغانی داریم که می‌خواهند ۷۲۰ خانواده افغان دیگر را به پیشوا اضافه کنند؟
پیشوا محل شهادت است و ما به شهدا افتخار می‌کنیم اما این موضوع از نظر امنیتی معضل است.

***

پ. ن:رسانه محلی چشم جامعه در پیشوا، پیش‌تر خبر از اختصاص مجتمع مسکونی ۷۲۰ خانواری به شهدای مدافع حرم افغانستانی در شهرک‌های مسکونی بالادست پیشوا خبر و هشدار داده بود.

 

این خبر را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

پاسخی بگذارید

2 × 2 =

Top