بازدید معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی از مرکز تحقیقات کشاورزی استان تهران

دکتر کاظم خاوازی معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی با حضور در شهرستان ورامین به اتفاق حسین کاغذلو فرماندار شهرستان از مرکز تحقیقات کشاورزی استان تهران بازدید کرد.

به گزارش ورامین تدبیر، حسین کاغذلو روز در جریان بازدید معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی از مرکز تحقیقات کشاورزی استان تهران واقع در شهرستان ورامین اظهار داشت: ورامین قطب کشاورزی استان تهران است و همه ساله بیش از ۳۸ هزار هکتار از اراضی این شهرستان زیر کشت انواع محصولات باغی و زراعی می رود و اگر محدودیت های منابع آبی وجود نداشت، ورامین می توانست از ۸۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی موجود بهترین استفاده را کرده و محصولات بسیاری را که نیاز استان تهران و سراسر کشور است تولید کند.
کاغذلو تصریح کرد: گذر از کشاورزی سنتی و حرکت به سمت کشاورزی علمی و صنعتی یکی از نیازهای شهرستان ورامین است، موضوعی که امروز در استفاده از شیوه های نوین آبیاری، کنترل دقیق و مکانیزه گلخانه ها و نیز استفاده از شیوه های نوین در کاشت، داشت و برداشت محصولات می توان مشاهده کرد.
وی افزود: ورامین به دلیل موقعیت مناسب آب و هوایی، محل مناسبی برای توسعه کشت پسته محسوب می شود و هم اکنون بیش از ۵ هزار هکتار از اراضی این شهرستان را باغات پسته تشکیل می دهد لذا راه اندازی مرکز تحقیقات پسته می تواند کمک شایانی به توسعه کشت پسته در منطقه داشته باشد.
وی گفت: کشت گلخانه ای باعث می شود تا در مصرف آب، کنترل آفات و بیماری های گیاهی و نیز افزایش راندمان تولید مدیریت مناسبی صورت گیرد، شیوه ای که فرصت های شغلی پایداری را در جامعه ایجاد می کند.
کاغذلو تصریح کرد: :استقرار صدها هکتار گلخانه درورامین، انجام تحقیقات علمی در حوزه گیاهان گلخانه ای را الزام آور می کند لذا درخواست می شود تا در مرکز تحقیقات کشاورزی استان تهران، در حوزه گیاهان گلخانه ای نیز تحقیقات علمی جامعی صورت گیرد.

این خبر را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:
Top