افتتاح مرکز اصلاح نژاد و تکثیر هسته موادژنتیکی گوسفند و بز در روستای سعداباداملاک ورامین

به گزارش ورامین تدبیر ، در این مرکز که روز سه شنبه در روستای سعد آباد املاک از توابع بخش مرکزی ورامین مورد بهره برداری قرار گرفت، علاوه بر تولید شیر بز، نژاد اصلاح شده بز و شتر پرورش پیدا می کند.

فرماندار ورامین در حاشیه این مراسم به خبرنگار ورامین تدبیر از گفت: این مرکز با ظرفیت پرورش ۳ هزار رأس دام سبک مولد گوسفند و بز و شتر ، از نظر وسعت و تکنولوژی برترین واحد پرورش دام سبک در سطح ایران است .

محمدرضا یوسفی افزود : این مرکز با اعتباری بالغ بر ۱۱۵ میلیارد ریال احداث و برای ۶۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۵۰ نفر غیر مستقیم کار ایجاد کرده است.

وی تصریح کرد: با تکمیل تمامی فازهای این پروژه سالانه ۵ هزار تن شیر بز ، ۶ هزار رأس بره و بزغاله و ۵۰ نفر شتر تولید می شود.

وی مساحت این پروژه را ۲۸ هکتار شامل ۱۳ سالن به مساحت ۱۳ هزار متر مربع ، یک سالن شیردوشی ، ۲ سالن پرورش بزغاله و ۹ سالن پرورش گوسفند و یک سالن پرورش شتر اعلام کرد.

یوسفی گفت : این شرکت متولی زنجیره یکپارچه تولید گوشت گوسفندی، از سال ۱۳۹۵ اقدام به واردات، پرورش و تکثیر و اصلاح نژاد مولدهای پرتولید دام سبک و تولید و توزیع اسپرم و جنین دام سبک نموده و در حال حاضر متولی پرورش و تکثیر ۶ نژاد گوسفند ، ۲ نژاد بز و ۳ نژاد شتر است.

این خبر را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

پاسخی بگذارید

یازده + پنج =

Top