مانور سراسری امداد و نجات هلال احمر استان تهران در ورامین برگزار شد

مانور سراسری امداد و نجات هلال احمر استان تهران در ورامین برگزار شد
مانور سراسری امداد و نجات تیم های بهداشت و درمان اضطرای جمعیت هلال احمر استان تهران در شهرستان ورامین برگزار شد.
به گزارش ورامین تدبیر ، در این مانور که روز پنجشنبه با حضور فرماندار شهرستان ورامین ،بخشدار مرکزی ورامین، بخشدار جوادآباد، دبیرکل جمیعت هلال احمر ، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران، دهیاران شهرستان ورامین و سایر مسئولان در روستای قشلاق قویینک زُهَری( عبدل آباد) از توابع بخش مرکزی ورامین برگزار شد ، امدادگران در مانوری سراسری با استفده از خودروهای امدادی ، اتوبوس آمبولانس و سه فروند بال‌گرد به مصدومان احتمالی خدمات درمانی ارائه کردند.
فرماندار شهرستان ورامین در این مراسم با تأکید بر لزوم توجه به جمعیت هلال احمر گفت : دولت ها با توجه ویژه به هلال احمر می توانند از بروز بسیاری از ضایعات در هنگام بروز حادثه پیش‌گیری کنند.
محمدرضا یوسفی با بیان این که طبیعت زمین ، بر بروز حوادثی از جمله زلزله است اظهار کرد: باید با آموزش ، حفظ آمادگی و تکمیل تجهیزات در هنگام بروز حوادث از افزایش تلفات انسانی جلوگیری کرد.
وی با بیان این که جمعیت هلال احمر شهرستان ورامین به دلیل تقسیمات کشوری از امکانات بسیار محدودی برخوردار است اظهار کرد: در جریان زلزله کرمانشاه ، شهرستان ورامین ، تنها شهرستان استان تهران بود که با استقرار کامل در مناطق زلزله زده و بهره گیری از توان و ظرفیت یکصد نیرو ، بیش از یک میلیارد تومان هدایای خود را عزتمندانه بین مردم زلزله زده تقسیم کرد.
وی تصریح کرد: پس از زلزله کرمانشاه که بنده به شخصه در آن حضور پیدا کردم ، از تجربیات به دست آمده به منظور تهیه نقشه راه شهرستان در مواجهه با حوادث احتمالی از جمله زلزله استفاده شد و خروجی آن نقشه راه جامع شهرستان در هنگام حادثه است.
یوسفی گفت : در این نقشه مسیر حرکت خودورهای امدادی ، مردم ، نیروی انتظامی و سایر دستگاه ها مشخص شده تا مشکلی در تردد به وجود نیاید.
وی همچینین از تهیه دفترچه جامع خانوار شهرستان در مناطق مختلف خبر داد و افزود : با تقسیم بندی شهرستان به بخش های مختلف و سپردن مدیریت آن به دستگاه های مختلف ، از بروز مشکل در زمان حوادث پیش بینی نشده جلوگیری می شود.
وی با بیان این که دولت متشکل از دستگاه های اجرایی شهرستان است اظهار کرد: شهرداران ورامین و جوادآباد موظف شده اند تا نسبت به خرید و دپوی کانکس اقدام کنند تا ظرف سه سال ، هر آنچه مورد نیاز است در شهرستان وجود داشته باشد.

این خبر را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

پاسخی بگذارید

20 − 4 =

Top