فردا روز زدن سنگ محک نمایندگان مجلس به کارنامه منصور غلامی

‍ وزیر پیش‌نهادی علوم با تأکید بر لزوم ایجاد فضای باز سیاسی و شاداب در دانشگاه‌ها گفت: در دوره مدیریت من هیچ دانشجویی به‌خاطر فعالیت سیاسی تنبیه انضباطی نشد.

به گزارش #ورامین‌تدبیر و به نقل از خانه ملت، منصور غلامی وزیر پیش‌نهادی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری عصر امروز (سه‌شنبه ۲ آبان) در جلسه فراکسیون امید در پاسخ به سؤالات و دغدغه‌های نمایندگان عضو فراکسیون پاسخ داد.

غلامی گفت: بنده خودم را از #بدنه_جریان_اصلاحات می‌دانم و هنوز هم خود را یکی از اعضای انجمن اسلامی مدرسین، که سال‌ها جزو بدنه اصلی آن بودم، می‌دانم ولی در کار اجرایی هیچ‌گونه گرایش سیاسی و دیدگاه و نظر حزبی را دخالت نخواهم داد.

وی ادامه داد: برای من در کار اجرا #قانون و مقررات #حرف_اول را می‌زند هرچند که امروز آن نگاهی که در زمان اصلاحات وجود داشت در کشور دیگر حاکم نیست و نگاه دولت حاکم نیز که به بنده اطمینان کرده‌اند نگاهی اعتدالی و به‌دور از حاشیه است.

وزیر پیش‌نهادی علوم، تحقیقات و فناوری با تأکید بر این‌که “هیچ دانش‌جویی در زمان مدیریت بنده در دانش‌گاه برایش مشکلی پیش نیامده است”، افزود: ممکن است مشکلات پیش‌آمده برای دانشجویان پس از دوران فارغ التحصیلی باشد که از دست‌رسی مدیریت دانشگاه خارج است.

غلامی یادآور شد: علاقه ندارم این موضوع را تکرار کنم ولی زمانی که در سال ۸۱ برای یکی از دانش‌جویان دانشگاه تحت مدیریت بنده مشکلی انضباطی پیش آمد و او بازداشت شده بود بنده سند منزل خود را در گروی دستگاه قضایی قرار دادم تا دانش‌جو آزاد شود.

وی اضافه کرد: همان طور که علاقه ندارم تبعیضی نسبت به دانش‌جویان اصلاح‌طلب اعمال شود اجازه نخواهم داد دانشجویان گروه‌ها و احزاب دیگر نیز مورد کم‌لطفی مدیران دانشگاهی قرار گیرند و قانون حرف اول و آخر را در دانشگاه‌ها باید بزند.

وزیر پیش‌نهادی علوم، تحقیقات و فناوری در پاسخ به سؤال یکی از نمایندگان، گفت: این‌که چرا بنده معرفی شده‌ام و من گزینه چندم آقای روحانی بودم، نمی‌دانم خوب است یا بد ولی نگاه من به توانمندی و گذشته خودم است و باید تأکید کنم که من در دانش‌گاه‌هایی که مدیریت آن را به‌عهده داشتم هیچ‌گونه محدودیتی ایجاد نکردم.

غلامی اضافه کرد: زمانی که من وارد دانشگاه بوعلی سینای همدان شدم فقط دو نشریه توسط تشکل‌های دانش‌جویی تولید می‌شد ولی امروز ۲۷ عنوان نشریه در ۹۱ هزار تیراژ در سطح دانش‌گاه بوعلی سینا تولید و توزیع می‌شود.

وی در پاسخ به گفته یکی دیگر از نمایندگان که عنوان کرده بود “یکی از دانش‌جویان در زمان مدیریت شما در دانشگاه بوعلی سینا حکم انضباطی دریافت کرده است”، اظهار داشت: حکم انضباطی فرد خاطی به هیچ عنوان منشأ سیاسی نداشته و وی مشکلات دیگری داشته است که از گفتن آن معذور هستم.

غلامی استفاده از ادبیات‌های مختلف در فراکسیون‌های سه‌گانه مجلس را رد کرد و تصریح کرد: بنده حتی به این موضوع که پاسخ‌گوی حرف‌های امروز خود در آینده باشم نیز توجه دارم به همین دلیل موضع‌گیری‌های عجیبی نخواهم داشت.

وی بر ایجاد فضای شاداب و باز سیاسی در دانش‌گاه‌ها تأکید و اضافه کرد: هر نوع فعالیت در دانش‌گاه‌ها در چارچوب قانون باید آزاد باشد و اجازه نخواهیم داد از آن جلوگیری شود.

وزیر پیش‌نهادی علوم، تحقیقات و فناوری در پاسخ به پرسش یکی از نمایندگان نسبت به این‌که تیم هم‌کاران و معاونان خود را معرفی و در این زمینه شفاف‌سازی کند، اظهار کرد: وقتی شما به وزیری اعتماد می‌کنید در واقع به معاونین و مدیران زیرمجموعه او نیز اعتماد دارید و در شخصیت بنده نیست که معاونین و مجموعه زیردست را خود انتخاب نکنم.

غلامی تأکید کرد: در وزارتخانه‌ای که من وزیر آن خواهم بود اجازه نمی‌دهم که مشاورین پنهان و دولت در سایه ایجاد شود و تمام مشاورین من عیان و مشخص خواهند بود و طرح چنین مسائلی را موجب تضعیف وزارت علوم نیز می‌دانم.

این خبر را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

پاسخی بگذارید

5 × 1 =

Top