معاون اول رئیس جمهور: شبکه آب و فاضلاب باید همانند شهرها در روستاهای کشور هم گسترش و توسعه یابد.
به گزارش خبرگزاری ورامین تدبیر و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، آقای اسحاق جهانگیری عصرامروز (شنبه) در جلسه شورای عالی اداری با اشاره به گزارش عملکرد نظامنامه مدیریت ارتباطات مردمی در بستر سامد (سامانه الکترونیکی ارتباط مردم و دولت) گفت: یکی از مهمترین اهداف دولت، خدمت رسانی به مردم، حل مشکلات و ایجاد رضایتمندی در جامعه است.
معاون اول رییس جمهور افزود: اگر مجموعه اقدامات دولت منجر به این شود که مردم احساس کنند گرهی از کار آنها باز شده است، این یعنی عملکرد موفقی داشته ایم و هدف ما مبنی بر رضایتمندی مردم محقق شده است.
وی با اشاره به مراجعات مردمی برای طرح درخواستها و بیان مطالبات خود به مسئولان خاطرنشان کرد: مردم در سفرهای استانی رییس جمهور و اعضای دولت و سایر مسئولان و هر فرصت دیگری که مهیا شود تلاش میکنند دغدغههای خود را به گوش مسئولان برسانند و در مقابل انتظار دارند که مسئولان و مدیران کشور، گرهی از مشکلات زندگی آنان باز کنند.
آقای جهانگیری با تأکید بر لزوم نظارت بر عملکرد دستگاههای خدمت رسان به مردم افزود: اگر میزان شکایات مردمی از یک دستگاه بالا باشد این یعنی مشکلی در روند خدمترسانی وجود دارد که موجب نارضایتی مردم شده که لازم است به سرعت به آن رسیدگی شود.
معاون اول رییس جمهور همچنین با اشاره به یکی از تصمیمات جلسه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی در خصوص شناسایی گلوگاههای فساد در دستگاههای اجرایی خاطرنشان کرد: بر اساس این تصمیم در هر یک از دستگاههای اجرایی کارگروهی تشکیل شده است و گلوگاههای فسادخیز را شناسایی میکنند تا بروز تخلف و فساد هر چه بیشتر کاهش و به تبع آن رضایتمندی مردم نیز افزایش یابد.
آقای جهانگیری با اشاره به دستورکار دیگر جلسه در خصوص انتقال وظایف و مأموریتهای شرکت آب و فاضلاب روستایی استانها به شرکت آب و فاضلاب شهری استان ها، بر ضرورت سرعت بخشیدن به روند خدمت رسانی به روستاهای کشور تأکید کرد و افزود: یکی از افتخارات جمهوری اسلامی ایران توسعه شبکه آب و فاضلاب در کشور است که باید این خدمت رسانی در روستاهای کشور نیز همانند شهرها گسترش پیدا کند.
در این جلسه که وزرای نیرو، دادگستری، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رییس سازمان امور اداری و استخدامی کشور، استانداران تهران و هرمزگان و نمایندگان مجلس عضو در شورا، نیز حضور داشتند، آقای سماوی رییس مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری گزارشی از نحوه اجرای یکی از مصوبات شورای عالی اداری؛ موضوع نظام نامه مدیریت ارتباطات مردمی در بستر سامد ارائه کرد و گفت: افزایش رضایتمندی مردم، بالا بردن روحیه مردم داری در بین مدیران، افزایش سرعت رسیدگی به شکایات مردمی، اعمال مدیریت یکپارچه و رسیدگی به مطالبات مردمی در سه سطح ملی، دستگاههای اجرایی و استانی از جمله اهداف سامد است.
وی همچنین با بیان این که بخش عمدهای از تماسها و ارتباطات مردمی برای درخواست فرصتهای شغلی و مساعدتهای مالی است، گزارشی از روند پاسخگویی به مطالبات مردمی و حل مشکلات آنان ارائه کرد.
در ادامه این جلسه طرح انتقال وظایف و مأموریتهای شرکت آب و فاضلاب روستایی استانها به شرکت آب و فاضلاب شهری استانها از سوی وزارت نیرو مطرح شد و وزیر نیرو توضیحاتی در این خصوص مطرح کرد.
آقای اردکانیان گفت: کاهش هزینههای اداری و مدیریتی، کوچک سازی ساختار دولت، هم افزایی ظرفیتهای تخصصی، فنی، اجتماعی و اقتصادی و کاهش تعداد ۳۱ شرکت دولتی وزارت نیرو از جمله اهداف این طرح است و با اجرای این برنامه نه تنها تعرفهها افزایش پیدا نخواهد کرد بلکه خدمت رسانی به مردم بهبود خواهد یافت و هزینههای کمتری بر مردم تحمیل خواهد شد.
در این نشست پس از توضیحات وزیر نیرو این موضوع مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و پس از ارائه نظرات و دیدگاههای اعضای جلسه، با کلیات این طرح موافقت و مقرر شد در جلسهای با حضور معاون حقوقی رییس جمهور، وزیر نیرو و رییس سازمان امور اداری و استخدامی و با هماهنگی و نظرخواهی از وزارت کشور، ابعاد حقوقی این طرح مورد بررسی قرار گیرد.