اختصاصی ورامینتدبیر
دهیاری و شورای اسلامی روستای جمالآباد پاکدشت خبر داد:
به استناد بند ۲۲ مجوز شماره ۳۴۰۰/۲۴/۷۸۳۹ مورخ ۹۷/۵/۱۲ شورای حملونقل و ترافیک شهرستان پاکدشت از تاریخ ۹۸/۳/۱ به دلیل وجود محدودیت ارتفاع ورود هرگونه خودرو نقلیه سنگین به دهستان جمالآباد ممنوع و مسیر جاده کانال تیغاب( قویینک زُهَری ) به عنوان مسیر جایگزین معرفی شد.
***
“گزارش ورامینتدبیر” :
از صبح امروز و همزمان با اعمال این محدودیت ارتفاع جاده جمالآباد پاکدشت، تعداد زیادی از رانندگان کامیونهایی، که همواره در این مسیر تردد مینمایند، از راه تماس و ارسال تصاویر مختلف به ورامین تدبیر، اعتراض خود را به این مصوبه یکجانبه اعلام نمودند.
یکی از رانندگان معترض در گفتوگو با ورامینتدبیر در این خصوص گفت: از چندی پیش اهالی روستای جمالآباد اعتراض خود را به دلیل مشکلات حاصله از عبور و مرور خودروهای سنگین ابراز نمودهبودند اما در پاسخ ایشان، جمع کثیری از کامیوندارانی که در این مسیر مشغول فعالیت هستند، موافقت خود را در راستای پرداخت عوارض ترمیم آسفالت جاده و همچنین پرداخت هزینههای نظافت خیابان اصلی روستا اعلام نمودند اما متاسفانه از طرف مسؤلان این روستا پذیرفته نشد و در نهایت تصمیم گرفتند که راه دسترسی رانندگان خودروهای سنگین به معادن را از جاده کانال درنظر بگیرند.
با توجه به مشترک بودن این مسیر با روستای همجوار خود، یعنی سعیدآباد که از توابع بخشداری مرکزی پیشوا میباشد، با قاسم باهو سرپرست بخشداری مرکزی پیشوا هم گفتوگو کردیم که وی ضمن گلایه از مسولان شهرستان پاکدشت به خاطر عدم هماهنگی با مسولان حوزه شهرستان پیشوا گفت : با توجه به حجم بالای تردد خودروها نقلیه سنگین از مسیر ارتباطی پیشوا – پاکدشت ( جاده سعدآباد – جمالآباد )، دلایل و استنادات دهیاری و شورای اسلامی روستای جمالآباد در خصوص معضلات و مشکلات تردد این خودروها قابل توجه است اما شایسته و بایسته است که در موارد اینچنینی ، که حوزهی مشترک همجوار را تحت تأثیر مستقیم خود قرار میدهد، هماهنگی لازم قبل از اجرای هرگونه مصوبه ایجاد شود که متاسفانه در خصوص این موضوع ما کلا از آن بیخبر بودیم.
در پایان لازم به یادآوری است که قطع ارتباط این خودروها از مسیر یادشده و انتقال این حجم فراوان از خودرو به مسیر غیراستاندارد و کمعرض تیغاب ( جاده کانال قویینک زُهَری ) هم بدون شک عواقب وخیمتری از خرابی مقداری آسفالت و ریزش نخاله دارد ( که به راحتی قابل حل است) چرا که جاده کانال قویینک زُهَری به علت غیراستاندارد بودن جز جادههای مرگ دشت ورامین محسوب شده و بدیهی است که با این وجود، میانگین تصادفات و خسارات جانی این جاده بسیار بالا رفته که به هیچ وجه قابل جبران نیست و به همین خاطر این خواست عمومی مردم است که مسولان شهرستان پیشوا و ورامین در این خصوص اقدام عاجل و قاطع را صورت دهند.