بازدید فرماندار ورامین از فعالان صنایع دستی شهرستان ورامین

هم‌زمان با بیستم خرداد، روز جهانی صنایع دستی حسین کاغذلوفرماندار ورامین به اتفاق اردستانی رئیس شورای اسلامی شهر ورامین، خدادادی رئیس میراث فرهنگی و تاجیک رئیس جمعیت هلال احمر با حضور در سه کارگاه صنایع دستی در روستای قشلاق امرآباد، احمدآباد وسط و خورین، از تلاش صنعتگران عرصه تولیدصنایع دستی تقدیر کرد.

به گزارش ورامین تدبیر حسین کاغذلو روز دوشنبه در بازدید از واحدهای تولید صنایع دستی شهرستان ورامین که به مناسبت بیستم خرداد، روز جهانی صنایع دستی انجام شد اظهار داشت:تولید صنایع دستی، یکی از ظرفیت های مغفول در حوزه اشتغال و تولید ثروت در جامعه است، ظرفیتی که اگر به درستی از آن استفاده شود موجب رونق اقتصادی در هر منطقه می شود.
وی افزود: شهرستان ورامین با داشتن بیش از یک هزار هنرمند صنایع دستی، یکی از قطب های مهم تولید این محصولات در استان تهران محسوب می شودو تنوع تولید صنایع دستی با توجه به ظرفیت هر منطقه، نشان از نفوذ این هنر در ورامین دارد.
وی گفت : روستای احمدآباد وسط ورامین، در تولید سفال، سرآمد استان تهران است و محصولات تولیدی در این روستا به دلیل جنس خاکی مرغوب، از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است.
کاغذلو افزود: با راه اندازی دهکده سفال شهرستان ورامین در روستای احمدآباد، فعالیت واحدهای فعال در این حوزه ساماندهی شده و تمامی روستائیان در این فعالیت سهیم می شوند ضمن این که مرکزی مهم برای عرضه سفال استان تهران در ورامین راه اندازی می شود.
وی گفت : شهرستان ورامین قطب مهم تولید فرش استان تهران محسوب می شود و نقشه میناخانی ورامین با ثبت جهانی، ظرفیت شهرستان را در تولید فرش بیشترکرده است، محصولی که به بسیاری از کشورهای اروپایی صادر می شود.
فرماندار ورامین افزود: هنرمندان فعال در کارگاه های شیشه گری شهرستان ورامین نیز با تولید محصولات فاخر، این شهرستان را به قطب مهم تولید این محصول تبدیل کرده اند و بسیاری از تولیدات شهرستان به کشورهای حاشیه خلیج فارس و عراق صادر می شود.

این خبر را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:
Top