فرزندان اتباع خارجی با سند تابعیت، شناسنامه دریافت می‌کنند

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان ری گفت: فرزندان اتباع خارجی در جنوب پایتخت به شرط داشتن سند تابعیت (گذرنامه و ورود قانونی) شناسنامه دریافت می‌کنند.

زهرا شیبانی : داشتن شناسنامه و کارت ملی را برای شهروندان ضروری خواند و اظهار داشت: شناسنامه و کارت ملی هوشمند به عنوان مدرک کاربردی در دولت الکترونیک به شمار می‌رود، زیرا تمامی اقدامات در بخش‌ها، سازمان‌ها و نهادهای دولتی بر اساس شماره ملی انجام می‌شود.

به گفته این مسئول، ثبت احوال یک سازمان خدماتی بوده که به همه اقشار جامعه یکسان خدمات رسانی می کند.

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان ری به وظایف ثبت احوال اشاره کرد و افزود: ثبت تولد و صدور شناسنامه برای نوزادان، ثبت مرگ وصدور گواهی وفات، تعویض شناسنامه، ثبت ازدواج و طلاق و نقل تحولات، صدور گواهی ولادت برای شهروندان خارجه، تنظیم دفاتر ثبت کل وقایع و نام خانوادگی و تهیه آمارهای جمعیتی از وظایف ثبت احوال به شمار می‌رود.

وی یادآور شد: صدور کارت شناسایی ملی همراه با شماره ملی و کد پستی ۱۰ برای افراد بالای پانزده سال وکارت هوشمند ملی از دیگر وظایف این سازمان است.

این مسئول با اشاره به اینکه فرزندان افرادی که ازدواجشان ثبت رسمی نشده نیز شناسنامه دریافت می کنند، گفت: والدین تا ۱۵ روز پس از تولد فرزند خود فرصت دارند تا برای او شناسنامه از ثبت احوال تهیه کنند.

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان ری ادامه داد: خانواده افرادی که فوت می‌کنند تا ۱۰ روز پس از فوت فرد فرصت دارند تا برای اعلام به ثبت احوال اقدام کنند.

وی افزود: فوت افرادی که در آرامستان ها و یا اماکن غیر از بهشت زهرا (س) دفن می‌شوند نیز باید به ثبت احوال اعلام شود.

سوم تا نهم دی‌ماه هرسال به‌عنوان هفته ثبت احوال نامگذاری شده است.

با تصویب شورای فرهنگ عمومی کشور سوم دی ماه به عنوان روز ثبت احوال در تقویم رسمی کشور وارد و در واقع در این روز در سال ۱۲۹۷ اولین شناسنامه ایرانی صادر شد.
جمعیت اتباع بیگانه شهرستان ری به صورت دقیق مشخص نیست ولی در حدود ٢٠٠ هزار نفر است که از این میزان در حدود ۶٠ هزار نفر مجاز و ١۴٠ هزار نفر غیر مجاز می باشند.
اتباع شهرستان ری عمدتا از کشور افغانستان هستند ولی اتباع عراقی و پاکستانی نیز در شهرستان حضور دارند.
کشاورزی شهرستان، صنایع سنگ، بازیافت پسماند و ذوب فلزات بیشترین مشاغلی است که اتباع در آن کار می کنند./ایرنا

این خبر را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

پاسخی بگذارید

دو × 2 =

Top