روحانی : رژه نیرو‌های مسلح امسال امکان پذیر نیست

رئیس جمهور: هر سال شرایط به گونه‌ای بود که ۲۹ فروردین در کنار مرقد حضرت امام (ره) بودیم و آنجا رژه نیرو‌های مسلح برگزار می‌شد، اما امسال این کار به دلیل شرایط بهداشتی امکان پذیر نیست.

به گزارش خبرگزاری ورامین تدبیر ؛ آقای حسن روحانی در ادامه جلسه هیأت دولت افزود: البته من امسال یک بیانیه‌ای را در این زمینه صادر می‌کنم، چون موفق نخواهم بود حضوری صحبت کنم.
رئیس جمهور گفت:، اما در اینجا لازم می‌دانم از ارتش جمهوری اسلامی ایران و همچنین از سایر نیرو‌های مسلح تشکر و قدردانی کنم، این‌ها نشان داده اند که ارتش را برای صلح، جنگ و همچنین برای بازدارندگی نیاز داریم.
آقای روحانی با تاکید بر اینکه هر مشکلی پیش آید ارتش در صحنه است، خاطر نشان کرد: شما ببینید سیل می‌آید، زلزله می‌آید، کرونا می‌آید، ارتش در صحنه است و تشکر می‌کنم از ارتش، سپاه، بسیج و نیروی انتظامی و همچنین همه عزیزانی که در این ایام برای مقابله و مبارزه با این بیماری تلاش کردند.
رئیس جمهور با اشاره به کار بزرگ حضرت امام (ره) در ۲۹ فروردین سال ۵۸، گفت: آن روز توطئه بزرگی علیه ارتش مطرح شد، آن ایام ما در ستاد مشترک ارتش در خدمت مقام معظم رهبری برای ساماندهی ارتش بودیم اکنون با همه وجود لمس می‌کنم که این تصمیم امام تصمیم مهمی بود.
آقای روحانی افزود: عده‌ای می‌خواستند ارتش را نابود کنند گروهک‌هایی به دنبال این بودند که ارتش را از بین ببرند که نفوذ هم کرده بودند در داخل ارتش و هم از بیرون فشار می‌آوردند تا ارتش را از بین ببرند، اما امام کار بزرگی را انجام داد.
رئیس جمهور همچنین گفت: آن روز بزرگ ارتش به خیابان آمد و گفت ارتش برای ملت و مردم هم در خیابان پاسخ دادند ملت فدای ارتش، آن روز پیوند مستحکم تاریخی و بی نظیر بین ملت ایران و ارتش بوجود آمد که این پیوند جاودانه خواهد بود.
آقای روحانی افزود: من به فرماندهان ارتش، افسران، نیرو‌ها این روز را تبریک و تهنیت عرض می‌کنم، ان شاءالله ارتش همیشه سرافراز بوده و امسال در صحنه مبارزه با کرونا هم در کنار نیرو‌های مسلح سرافراز است.

هرکس که از بودجه استفاده می‌کند باید مورد نظارت باشد
رئیس جمهور گفت: نظارت یک نظارت عام است و هر کس که از بودجه استفاده می‌کند باید مورد نظارت باشد و باید دیوان محاسبات در مورد آن‌ها آنچه که لازم است، بیان کند.
آقای حسن روحانی در ادامه جلسه هیأت دولت افزود: در قانون اساسی ما پیش بینی شده و حتماً دستگاه‌های نظارتی کار نظارتی خود را به درستی انجام دهند، وزارت اطلاعات، سازمان بازرسی، دیوان و همه دستگاه‌های نظارتی باید کار نظارتی خود را به درستی و طبق قانون و بی ملاحظه انجام دهند.
رئیس جمهور گفت:، اما دستگاه نظارتی دیوان برای همه کسانی است که از بودجه استفاده می‌کنند و دولت دو سمت دارد، یک اداره اجرائیات و دیگری اداره کشور است به همین دلیل بودجه و سازمان اداری و استخدامی در اختیار رئیس جمهور است.
رئیس جمهور گفت: دیوان محاسبات برای نظارت و محاسبه این است که پول‌ها چگونه خرج می‌شود، نظارت ما باید نظارت عام باشد و نباید نظارت را فقط بر روی یک دستگاه بگذاریم و بقیه را فراموش کنیم.
آقای روحانی افزود: اینجا خودی و غیر خودی نداریم و هر کس که از بودجه استفاده می‌کند خودی است و همه را با هم باید نظارت کرد.
رئیس جمهور با تاکید بر اینکه سازمان نظارتی قبل از این که گزارش را تهیه کند باید با مسئولین دولتی صحبت کند، گفت: شما دیدید رئیس بانک مرکزی دیشب به خوبی توضیح داد و همه دستگاه‌ها نیز باید پاسخگو باشند و، چون من صحبت‌های دیشب را دیدم و دیدم که بخشی از گزارش سازمان‌ها ایراد دارد و باید همه توضیح دهند.
آقای روحانی افزود: نظارت باید باشد، چون این قانون اساسی است و ما مجری قانون اساسی داریم و بنده مسئول اجرای قانون اساسی هستم، اما نصفه و نیمه نباید کار صورت گیرد.
رئیس جمهور گفت: نظارت یک نظارت عام است و هر کس که از بودجه استفاده می‌کند باید مورد نظارت باشد و باید دیوان محاسبات در مورد آن‌ها آنچه که لازم است، بیان کند.
آقای روحانی افزود: من خواهش می‌کنم از همه عزیزان بیانشان به گونه‌ای نباشد که مردم را دچار شبهه کنند، چون من خود بخشی از صحبت‌ها را درباره ارز شنیدم می‌دانم که آن بخش صد در صد غلط بود و کاملاً بی اطلاعی محض از مقررات کشور بود و این خیلی بد است که دستگاه نظارتی بیاید حرفی بزند و آن حرف منطبق نباشد.
رئیس جمهور همچنین گفت: از همه عزیزان خواهش می‌کنم بیایند پاسخ دهند نه به خاطر دفاع از دولت، بلکه به خاطر دفاع از حق.

جای اصلی فساد ستیزی، در شفافیت و عرضه در بورس است
رئیس جمهور عرضه سهام شرکت‌ها و سازمان‌ها در بورس را کار بزرگی دانست و گفت: این کار برای مبارزه با فساد است جای اصلی فساد ستیزی اینجاست که شفاف عمل کنیم.
آقای روحانی در جلسه هیات دولت، عرضه سهام شرکت شستا در بورس را کار بزرگی خواند و افزود: اینکه سهام این شرکت پشت شیشه بیاید تا همه ببینند، کار بزرگی است.
رئیس جمهور با اشاره به حرف و حدیث و بحث‌ها درباره شستا گفت: امروز درباره این شرکت، شفافیت صورت گرفت و در بورس عرضه شد و تا این شفافیت نباشد نمی‌توان عرضه کرد.
آقای روحانی با اشاره به حضور خود در مجلس در سال ۹۷ برای عرضه لایحه بودجه سال ۹۸ گفت: در آن جلسه گفتم که در سال ۹۸ یک حرکت بسیار بزرگی را در عرصه سهام خواهیم داشت و در سال گذشته هر ماه این موضوع را پیگیری و دنبال کردم تا این کار انجام شود.
رئیس جمهور افزود: هلدینگ بزرگ شستا امروز به صورت شفاف در بورس عرضه شده است و امروز ده درصد سهام این شرکت بزرگ عرضه می‌شود.
آقای روحانی عرضه سهام، مردمی و رقابتی کردن و آمدن مردم به صحنه را مهم خواند و گفت: حدود هشت میلیارد سهم شستا، عرضه می‌شود و ۲ میلیون نفری که در بورس حضور دارند، می‌توانند از این سهام بهره‌مند شوند.
وی به اظهارات افراد معاند درباره عملکرد دولت اشاره کرد و افزود: این افراد نوشته اند اقتصاد ایران خیلی خراب است، اما اینکه بورس حال خوبی دارد جای تعجب است و این یک موضوع را ناچار به اعتراف شدند.
آقای روحانی اضافه کرد: این افراد حتی گفته اند که بورس ایران فوق العاده است.
رئیس جمهور با قدردانی از وزیر اقتصاد و مسئولان بورس گفت: کار بزرگی در سال ۹۸ انجام دادند و در سال ۹۹ این کار بسیار بزرگی است که امروز انجام می‌شود.
آقای روحانی همچنین گفت: من از بقیه دولت هم می‌خواهم که این مدل را پیروی کنند، یعنی سهام بخش‌های بزرگی مثل ایدرو، ایمیدرو و صندوق‌های بزرگ برای نفت و وزارت دفاع و بقیه، می‌توانند از این مدل تبعیت کنند و کل سهام خود را یکجا عرضه کنند.
رئیس جمهور افزود: ما نسبت به شیوه آن کاری نداریم، اما اصل عرضه سهام، بسیار مهم است و به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سازمان تامین اجتماعی و شستا تبریک می‌گوییم.

بزرگترین عرضه سهام در بورس امروز انجام می‌شود
رئیس جمهور با اعلام عرضه ۱۸۰ بنگاه و شرکت بزرگ متعلق به شستا در بورس اظهار داشت: این بزرگ‌ترین عرضه سهام در بورس است که امروز انجام می‌شود.
آقای روحانی در جلسه هیات دولت با اشاره به اینکه وام یک میلیون تومانی در نظر گرفته شده برای یارانه بگیران تا قبل از ماه مبارک رمضان پرداخت می‌شود گفت: البته هر کس که داوطلب است می‌تواند از این وام استفاده کند و به تدریج این وام از یارانه آن‌ها از ماه تیر کسر می‌شود.
وی ادامه داد: برای سه میلیون نفر هم که خیلی نیازمند هستند که بنا بود در چهار نوبت باید به آن‌ها بسته معیشتی بدهیم، دیروز تصمیم گرفتیم یک بسته معیشتی هم قبل از ماه مبارک رمضان به این افراد تعلق بگیرد.
رئیس جمهور افزود: برای چهار میلیون خانوار هم تسهیلات ویژه یک تا دو میلیون تومانی در نظر گرفته ایم؛ بنابراین این‌ها مربوط به بخشی است که دولت می‌تواند کمک کند.
آقای روحانی گفت:​ البته نهاد‌های دیگری هم هستند که از دولت و یا از جا‌های دیگر بودجه می‌گیرند؛ این نهاد‌ها هم کمک‌هایی را انجام می‌دهند و من به معاون اول دستور دادم که یک جلسه‌ای در این رابطه تشکیل دهد و یک هماهنگی بین نهاد‌های مختلف به وجود بیاید تا یک فردی که استحقاق دارد از دو جا کمک دریافت کند و خدای ناکرده کسی دیگری نباشد که هیچ کمکی دریافت نکند.
وی در بخش دیگری از سخنانش بر عرضه بزرگترین میزان سهام در بورس خبر داد و گفت: ما اقدام امروز را در دولت دوازدهم قول داده بودیم و از روز اولی که می‌خواستیم کابینه دولت دوازدهم را تشکیل دهیم و با رهبری مشورت کردیم ایشان تاکید داشتند که تصدی گری دولت کم شود و تصدی‌هایی که مورد نیاز نیست دولت متصدی آن نباشد و اموال و سهام آن عرضه شود و در اختیار مردم قرار گیرد.
رئیس جمهور ادامه داد:​ همانجا رهبری گفتند من درباره نیرو‌های مسلح هم همین دستور را می‌دهم؛ بعد از آن هم یکی دو بار دیگر خدمت ایشان رسیدیم و این مسئله مطرح شد باز هم ایشان تاکید کردند.
آقای روحانی گفت: حتی در زمینه سازمان تامین اجتماعی و شستا که یک فردی نامه‌ای به رهبری نوشته بود و گفته بود، شستا مربوط به دولت نیست، ایشان فرمودند شستا هم مربوط به دولت است و باید سهام آن به مردم عرضه شود و تامین اجتماعی هم دست از تصدی گری بر دارد.
رئیس قوه مجریه با بیان اینکه شاید در تاریخ بورس ایران برای اولین بار است که یک همچین عرضه بزرگی انجام می‌گیرد افزود: کل شرکت‌های شستا که حدود ۱۸۰ بنگاه و شرکت بزرگ است همه با هم عرضه می‌شود؛ این یک مدل جدید نیست که امروز اجرا می‌شود، یعنی این شرکت عظیم و هولدینگ بسیار بزرگ یکجا عرضه می‌شود.
رئیس جمهور ضمن تبریک به وزیر کار و سازمان تامین اجتماعی و به همه مسئولین شستا، گفت: این کار بسیار بزرگ بود که شستا به پشت شیشه برود و ببینند این شستا که این همه حرف و حدیث درباره اش وجود داشت را ببینند.

از ۴ میلیون تن کالای مانده در گمرک، یک میلیون تن ترخیص شده است
رئیس جمهور گفت: تلاش‌های زیادی صورت گرفته است تا از ۴ میلیون تن کالای مانده در گمرک، یک میلیون تن ترخیص شود.
آقای حسن روحانی در جلسه هیئت دولت، افزود: بانک مرکزی توانسته است برای ترخیص این یک میلیون تن کالای اساسی ارز مورد نیاز را تامین و توانسته در این مدت با وجود همه مشکلات برای تامین کالا‌های مورد نیاز یک میلیارد دلار پرداخت کند، همه این آمار و ارقام نشان می‌دهد که ما در اجرای برنامه‌ها برای تامین مایحتاج مردم موفق بودیم.
رئیس جمهور کمک به آسیب دیدگان را پنجمین وظیفه دولت در این شرایط دانست و گفت: این کار ساده‌ای نیست در حالیکه همه دنیا با موضوع بیکاری دست به گریبان است، همچنین کسب و کار‌هایی که نمی‌توانند فعال باشند مانند پروازها، گردشگری و خیلی از بخش‌های کشور که متوقف و تحت تاثیر این بیماری است، حتی قیمت نفت، با وجود اینکه تولید نفت کاهش هم پیدا کرد باز هم هنوز قیمت نفت به سمت مطلوب حرکت نکرده است.
آقای روحانی تصریح کرد: مردم ما اطمینان داشته باشند که نیاز‌های اساسی آن‌ها تامین می‌شود و نسبت به آسیب دیدگان کسب و کار در این مدت هم دو تصمیم گرفتیم، که اولی مربوط به مسایل بهداشتی و درمانی است که حدود ۲۵ هزار میلیارد تومان در نظر گرفتیم که به تدریج پرداخت می‌شود و دوم برای تسهیلات مردم که ۷۵ هزار میلیارد تومان در نظر گرفتیم که ۲۵ هزار میلیارد تومان با بهره صفر درصد که بانک مرکزی در نظر گرفته است و ۵۰ هزار میلیارد تومان را هم بانک‌ها در نظر گرفته اند که با سود ۱۲ درصد در اختیار کسب و کار‌هایی که دچار مشکل شده اند قرار می‌گیرد.
رئیس جمهور در ادامه گفت: برای این ۷۵ هزار میلیارد تومان، ۵۲ هزار میلیارد تومان که به کسب و کار‌ها اختصاص دارد، قدم به قدم اجرایی می‌شود و بانک‌ها این اعتبار را در اختیار آن ۱۰ رسته‌ای که در آسیب قرار گرفته اند و وزارتخانه‌های مشخص گردشگری، صنعت و کار مشخص خواهند کرد، از اواخر ماه اردیبهشت پرداخت خواهد کرد.
آقای روحانی افزود: ما ۲۳ هزار میلیارد تومان هم اختصاص داده ایم برای عموم مردم و همه یارانه بگیرها، ۲۳ میلیون خانواده‌ای که هستند، برای هر خانواده‌ای یک میلیون تومان، این هم دیروز در جلسه هیئت دولت در خصوص مابه التفاوت بازپرداخت را به عنوان قرض الحسنه تقبل کردیم، از لحاظ مقرارتی نیز ما در کمیته اقتصادی تصویب کردیم باید در جلسه یکشنبه ستاد کرونا این موارد مصوب شود.

مشکلی در تامین نیازمندی‌های مردم نداریم
رئیس جمهور گفت: در این مدت مشکلی برای تامین نیازمندی‌های مردم نداشته ایم.
آقای حسن روحانی در جلسه هیئت دولت افزود: چهارمین وظیفه دولت، تامین مایحتاج عمومی بوده و آنچه که مورد نیاز مردم در زمینه مواد غذایی و بهداشتی و نیاز‌های روزمره است را شامل می‌شود.
آقای روحانی گفت: در طول این مدت نشده است که مردم به فروشگاهی مراجعه کنند و با قفسه خالی مواجه شوند و یا به آن‌ها گفته شود که این مواد ضروری زندگی است و بروید دو روز دیگر مراجعه کنید، این موضوعی است که بسیاری از کشور‌ها با آن دست به گریبان بودند.
رئیس جمهور با تشکر از بانک مرکزی، گمرک و بخش‌های حمل و نقل، افزود: در این مدت معمولا حمل و نقل و تردد در کشور بخاطر موارد بهداشتی کاهش یافته بود و در برخی موارد متوقف شده بود، ولی در زمینه حمل کالا و بار امسال تردد کامیون‌ها در دو ماه اسفند و فروردین بیش از سال‌های قبل است.
آقای روحانی تصریح کرد: این افزایش تردد نشانگر این است که هر آنچه که مورد نیاز کشور بوده برای فروشگاه ها، داروسازها، تولید کنندگان تامین شده است و در این باره بخش گمرک و حمل و نقل به صحنه آمده است، یک جهاد عمومی و همگانی را در کشور شاهد بودیم و مردم در نیازمندی‌های ضروری و عمومی خودشان محتاج نشدند.
رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه امسال در بخش کشاورزی شرایط ما از سال‌های قبل بهتر است و ما در زمینه تولیدات زراعی پیش بینی می‌شود بین سه و نیم تا چهار درصد افزایش تولید داشته باشیم، گفت: در زمینه گندم پیش بینی تولید ۱۴ میلیون تن را داریم که نیازمندی‌های بخش‌های مختلف را تامین می‌کند و در سایر زمینه‌های کشاورزی شرایط مساعدی را داریم به طوریکه در زمینه برنج پیش بینی شده که محصول برنج دو و شش دهم میلیون تن برسد که رقم قابل ملاحظه‌ای است.
آقای روحانی افزود: در زمینه تولید شکر نیز پیش بینی تولید یک و هفت دهم میلیون تن خواهد رسید و در بخش دام و آبزیان نیز با افزایش روبرو خطرح‌های بزرگی در زمینه آب و خاک، امسال افتتاح می‌شود
رئیس جمهور گفت: طرح کشاورزی ۴۶ هزار هکتاری سیستان فعال شد و همچنین ۲۹۵ هزار هکتار از اراضی خوزستان و ایلام طی طرحی وسیع قابل کشت شد.
آقای حسن روحانی رئیس جمهور در ادامه جلسه هیأت دولت، افزود: ما امسال محصول بیشتر و بهتری خواهیم داشت و عامل این موضوع هم کار‌های زیربنایی تأمین آب و سد‌ها و هم رحمت الهی است که امسال شامل حال کشورمان شده است و باعث افزایش محصولات کشاورزی شده است.
رئیس جمهور گفت: ۵۰ تالاب کشور آبگیری شده و دریاچه ارومیه به شرایط ۱۰ سال قبل برگشته است.
آقای روحانی افزود: طرح‌های بزرگی در زمینه آب و خاک نیز داریم که تابستان و پاییز امسال افتتاح می‌شود.
رئیس جمهور گفت: کل طرح گرمسیری که سالهاست روی آن کار شده امسال رونمایی می‌شود و شرایط ما در حوزه کشاورزی شرایط مناسبی است.
آقای روحانی افزود: دشمنان تبلیغ می‌کنند که وضع دولت بد است و امسال شرایط دشوارتری نسبت به سال گذشته پیش روست که این با واقعیت فاصله دارد وضع رشد اقتصادی بدون نفت سال گذشته هم مثبت بود امسال هم همه پیش بینی‌ها می‌گوید رشد اقتصادی بدون نفت ما مثبت است و شرایط تورم امسال از دو سال قبل بهتر می‌شود و تبلیغات رسانه‌های خارجی بی اساس است.
رئیس جمهور گفت: البته مشکلات تحریم و کرونا وجود دارد، ولی نه بگونه‌ای که رسانه‌های خارجی ترسیم و دروغ پراکنی می‌کنند.
آقای روحانی افزود: با پشتیبانی یکدیگر در بخش صنعت، کشاورزی و فداکاری مردم از پس همه مشکلات برمی آییم و شرایط علیرغم همه مشکلات از قبل بهتر می‌شود.

در تامین تجهیزات پزشکی با مشکلی مواجه نیستیم
رئیس جمهور گفت: در تامین تجهیزات پزشکی، دارویی، بیمارستانی، مواد ضدعفونی کننده، ماسک و دستکش با مشکلی مواجه نیستیم.
آقای حسن روحانی در ادامه سخنانش در جلسه هیئت دولت، افزود: از روز اول شیوع کرونا تا امروز در هیچ استان و شهرستانی نبوده که بیماری بخواهد به بیمارستان مراجعه کند و درب بیمارستان به روی او باز نباشد و یا نیاز به مراقبت داشته باشد و تخت بیمارستانی خالی نباشد و یا نیاز به مراقبت ویژه داشته باشد و تخت آی سی یو ظرفیت پذیرش نداشته باشد.

وی گفت: از افتخارات ماست که پرستاران و همه بخش‌های درمانی مجاهدت فوق العاده‌ای را در این مدت داشتند و ساعتی نبوده که کادر درمان ما از فعالیت فاصله بگیرند.
رئیس جمهور ادامه داد: در کشور‌هایی بوده که بیمار به بیمارستان مراجعه کرده، تخت خالی وجود داشته، اما پزشک و پرستار به اندازه کافی نبوده و حتی تخت آی سی یو وجود داشته، اما بیمار پذیرش نشده است.
آقای روحانی افزود: ما در کشور حتی یک نمونه از این وضع را هم در طول مدت سه ماه گذشته سراغ نداریم و حتی سراغ نداریم که بیماری به علت فقر بستری نشده باشد، بلکه همه با بیمه و تامین بیمه درمان شده اند.
وی گفت: اتباع خارجی هم که به طور قانونی در کشور زندگی می‌کنند در صورت نیاز تحت درمان رایگان قرار گرفته اند.
آقای روحانی افزود: کار سومی که باید انجام می‌شد این بود که باید برای بهداشت عمومی مردم و تجهیز پرستاران و کادر درمانی برنامه ریزی می‌کردیم که این مسئله نیز انجام شد و تجهیزاتی همچون ونتیلاتور، تخت‌های سی تی اسکن، آی سی یو و تجهیزات مورد نیاز دیگری برای مردم و کادر درمانی همچون ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده در دسترس قرار گرفت.
رئیس جمهور تاکید کرد: تلاش همه جانبه‌ای در کشور شروع شد و بخش‌های کارگاهی دولتی، خصوصی، نیرو‌های مسلح، وزارت دفاع و وزارت صمت همه به میدان آمدند و به لطف خدا امروز در تولید ماسک‌های N۹۵ و لباس و گان ویژه پرستاران و کادر درمانی و همچنین دارو با مشکلی مواجه نیستیم و به صورت روزانه در بیمارستان‌ها این تجهیزات تامین می‌شود.
آقای روحانی گفت: مواد ضدعفونی کننده هم در اختیار مردم است ممکن است جایی به اندازه کافی نباشد، اما تامین می‌شود.واهیم بود.

از پایان بهمن تا امروز کادر پزشکی ما پیش مردم سرافراز هستند
رئیس جمهور با بیان این که هنوز سلامت و معیشت مردم به صورت توأمان دغدغه اصلی است، گفت: از پایان بهمن سال گذشته تا امروز وزارت بهداشت و کادر پزشکی ما پیش مردم سرافراز هستند.
آقای حسن روحانی رئیس جمهور در جلسه هیأت دولت، با تاکید بر اینکه همچنان دغدغه اصلی سلامت و معیشت مردم است، اظهار داشت: ما باید کاری کنیم همزمان هم با بیماری و هم با بیکاری مبارزه کنیم؛ اگر بتوانیم این دیدگاه جامعه را به خوبی اجرایی و عملیاتی کنیم، ان شاءالله قدم به قدم شرایط کشور را به سمت هدایت می‌کنیم که برای مردم مطلوب باشد.
رئیس جمهور با بیان اینکه مسئله ویروس کرونا یک معضل برای همه جهان است، گفت: تقریباً همه دنیا تحت تأثیر این بیماری قرار گرفتند و از سیاست، اقتصاد تا سبک زندگی تحت تأثیر این ویروس است.
آقای روحانی ادامه داد: این برای اولین بار است که نام یک بیماری تبدیل به یک معیار تاریخی برای محاسبات قرار گرفته است؛ دوران کرونا و دوران پسا کرونا؛ اینکه ما در دوران کرونا چگونه باید با این بیماری مقابله کنیم و پس از این بیماری چگونه باید عمل کنیم و جامعه و اقتصاد را سامان بدهیم، موفقیت ما در مقابله با کرونا در گرو همکاری بین دولت، همه قوا و مردم است.
رئیس جمهور افزود: دولت یک وظایفی دارد، وظایف حاکمیت و بخش‌های دیگر کشور دارد و یک بخش بزرگ هم با مردم است.
آقای روحانی همچنین تصریح کرد: دولت وظیفه دارد برای شناسایی افراد مبتلا تلاش کرده و افراد بیمار را از جامعه جدا کند و آن‌ها را در مراکز مورد نظر ببرد تا آن‌ها درمان شوند؛ وظیفه دوم دولت مراقبت و پرستاری از آن عزیزانی است که نیاز به تخت بیمارستان دارند و یا در شرایط حاد نیاز به مراقبت‌های ویژه دارند.
رئیس جمهور در این باره افزود: در مورد وظیفه اول و هم در مورد وظیفه دوم وزارت بهداشت تلاش خود را به خوبی انجام داده است و کادر پزشکی ما در این مقطع تاریخی از پایان بهمن تا امروز بخش سرافراز در برابر مردم است.

این خبر را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

پاسخی بگذارید

ده + 19 =

Top