توسعه همه‌جانبه پیشوا عزم همه‌جانبه می‌طلبد

دکتر علی‌اکبر مهدیزاده: باید از تمامی ظرفیت ها برای توسعه شهر استفاده کنیم

رئیس شورای شهر پیشوا در گفت‌وگو اختصاصی با ورامین تدبیر با بیان این‌که با گذشت یک سال و نیم از عمر شورای‌شهر، باید گفت با وجود نابسامانی‌های متعدد و بی‌برنامه بودن شهرداری مجبور بوده تا به موارد نیمه کاره ،ضروری و جزئی بپردازد و در آینده‌ای نزدیک به امور کلان خواهیم پرداخت اظهار کرد: شورا متولی شهر است اما آیا وقت آن نرسیده که دستگاه‌هایی مانند دادستانی ، منابع طبیعی ، بنیاد فرمان امام(ره) ، سازمان راه و شهرسازی ،سازمان اتکا و سپاه پاسداران، که اراضی دولتی را در اختیار دارند، در خصوص ساماندهی برخی امور به‌جامانده با شهرداری نهایت تعامل را داشته باشند .مثلا همین جمع آوری خودرو های میوه فروش که بارها به‌عنوان دغدغه مردم مطرح شده است ،تنها با کار و جلسه شورا و شهرداری حل نخواهد شد و ممانعت از معیشت مردم بدون برنامه تبعات خواهد داشت ،باید همه نهادها همکاری نمایند .
ما متولی شهر هستیم و در این راستا دفع بهداشتی پسماند شهرستان هم با هزینه شهرداری انجام می‌شود اما درامد سی ان جی های شهرداری را نهاد دیگر می‌گیرد!
وی افزود: همه ادارات و سازمان‌ها ،دستگاه‌های نظامی و انتظامی شهرستان پیشوا ،به‌خاطر نوپا بودن ،شهرداری و شورا را دایه خود می‌دانند و در این راه تاکنون چند صد میلیون تومان هزینه داشته‌ایم که اجتناب ناپذیر است و به همین خاطر باید ادارات مساعدت بیشتری داشته باشند. با اداره ثبت و ادارات مربوطه مثل راه و شهرسازی جلسات متعددی برگزار کرده‌ایم تا نسبت به مشکلات سند شهرک‌ها و مناطق این‌چنینی اقدام شود.

دکتر مهدی‌زاده با انتقاد از خدمات قطار شهری،بلا تکلیفی طرح مترو و نبود ایستگاه در مرکز شهر ، تصریح کرد: باید نسبت به تکمیل و یا ایمن سازی پلهای راه اهن اقدام فوری به‌عمل آید که ورودی‌های شهر را به بی نظمی کشانده و ممکن است در آینده با این طراحی ناقص، مشکلات بیشتری را برای شهر به وجود آورند، تصمیم‌گیری شود.

عضو شورا شهر پیشوا همچنین تاکید نمود :به خاطر وجود مغایرت، های بسیار در طرح تفصیلی و عدم انطباق با نیازهای فعلی ،مشکلات بسیاری برای مردم ایجاد شده که باید اصلاح گردد.

مهدی‌زاده در ادامه سخنان خود در خصوص چرایی عدم تشکیل کمیسیون ماده صد شورا یادآور شد :به جهت عدم صدور حکم و یا رفتن فلان مسئول ،نزدیک یک سال است کمیسیون اصلی ماده صد در پیشوا تشکیل نشده و مردم بلا تکلیفند.

وی ادامه داد: در جلسات متعدد ،تهدیدها و فرصت‌های شهر و شهرداری پیشوا را استخراج کرده‌ایم و طَی جلساتی مشترک در اختیار نماینده و مسولان عالی شهرستان قرار داده ایم که ایشان هم باید اهتمام بیشتری بر جذب اعتبارات و رایزنی با وزیران بنمایند تا این تهدیدها و فرصت‌ها از این طریق به گوش مدیران کشوری برسد تا شاید بخشی از مشکلات شهر پیشوا حل شود.

علی‌اکبر مهدی‌زاده با بیان این‌که باید در خصوص وضعیت بحرانی آب و فاضلاب جنوب‌شرق ، مدیران‌ مربوطه پی‌گیری بیشتری داشته باشند ، گفت: خیابان‌هایی در بیش از ده ها نقطه شهر طی بیش از یک‌سال است که توسط شرکت آب و فاضلاب پیشوا حفاری شده و مشکلات فراوانی را برای شهروندان به وجود آمده است و متاسفانه همان‌گونه بدون انجام عملیات ترمیم آسفالت رها شده‌اند .

وی با بیان این‌که پیشوا شهری دانشگاهی با نزدیک بیست هزار دانشجو است و بیشترین آمار مهاجرین و اتباع را به نسبت وسعت و جمعیت بومی در خود جای داده است ، تصریح کرد: از این رو باید از ظرفیت تمام‌نهادهای متولی و تامین اعتبار جهت خدمات به این عزیزان فکری کرد ؛ ارزش افزوده بر اساس جمعیت ایرانی ساکن داده می‌شود و ما تا نزدیک سه برابر مبلغ دریافتی باید خدمات ارائه دهیم این در حالی‌ست که در روستاها بر عکس است و با وجود این‌که اکثرا اتباع در آنها ساکنند ،روستاها به نسبت جمعیت شهر ،چند برابر از عوارض ارزش افزوده ،بودجه دریافت می‌کنند و بعضا چند میلیارد در حسابشان هست که نمی‌دانند با آن چه‌کار کنند.

رئیس شورای شهر پیشوا خبر از بدهی چندین میلیاردی شهرداری پیشوا از دوره قبل داد و گفت :یک شخصی سال نود و دو بدون قرارداد ،شورای حل اختلاف ساخته، امروز صورت چند صد میلیونی ارایه داده که طلبکارم! اداره برق و آب هر کدام به‌صورت جداگانه ادعای چند صد میلیون طلب بابت بدهی گذشته از شهرداری دارند! همچنین چند میلیارد بدهی سوابق بیمه تأمین اجتماعی کارکنان شهرداری پیشوا که اکثر در حال بازنشستگی و دچار مشکل شده اند نیز از جمله همین ارقام است .
از این دست موارد بسیار است که می‌توان به تطویل از آن یاد نمود مثلاً فردی سرمایه گذار با مشارکت شهرداری ،اقدام به ساخت استخر کرده و با وضعیت اقتصادی اخیر کشور ،مستأصل شده تقاضای تبدیل قرار داد دارد، و نزدیک دوازده میلیارد مطالبه هم دارد؛ سازمان مدیریت ،حتی قول وامی را که داده عملی نکرده است.
همه همشهریان عزیز می‌بینند که با وجود وضعیت فعلی اقتصادی مملکت و تحریم‌ها و رکودِ ساخت و ساز ،کارهای بسیاری در دست اقدام است که حتی در ظاهر شهر نمایان است و بسیاری از همشهریان إظهار رضایت دارند اما همه می‌دانند که توسعه یک شبه اتفاق نمی‌افتد و مستلزم گذر زمان است و ابتدا مطالعه و برنامه لازم دارد که مثل قبل دوباره کاری نشود ،اینک برخی با حاشیه سازی و دروغ‌پردازی توقع معجزه دارند و هر روز در فضای مجازی با سیاه نمایی و تشویش اذهان عمومی قصد دارند
خدمات گسترده و علمی اقای دکتر امیری و کارکنان شهرداری را مخدوش کنند و بعضا چون منافع خیلی ها قطع شده و یا با تخلفاتشان مسامحه نشده ،دائم های و وای می‌کنند!
عضو شورای شهر پیشوا با تشکر از پشتیبانی و همدلی اعضای شورای اسلامی شهر پیشوا ،از امام جمعه ،فرماندار و همه مسولان خدوم تشکر کرد و اعلام نمود :وجود شخصیت علمی اقای امیری ظرفیتی برای پیشواست و باید از تمامی ظرفیتها برای توسعه پیشوا استفاده کرد.
پزشک معتمد و متخصص و استاد دانشگاه تهران در ادامه ضمن اعلام انعقاد دو تفاهم نامه استانی و ملی مطالعاتی و گردشگری فیمابین سازمان گردشگری و جهاد دانشگاهی کشور با شهرداری پیشوا ادامه داد :شهر و شهرستان نیاز به برنامه راهبردی دارد و با عناوین و مقام، هیچ آبادانی رخ نخواهد داد بلکه اگر مدیران ما مسئول باشند و همه با هدف بلند خدمت به مردم ،همدل و وحدت داشته باشند ،قطعا آینده شاهد پیشرفت چشم‌گیر منطقه خواهیم بود.

 

این خبر را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

پاسخی بگذارید

هفت + 1 =

Top