ولی‌آباد قرچک ؛ روستایی عشایری رو به توسعه

?

ولی‌آباد ؛ روستایی عشایری رو به توسعه

? روستاگردی خبرنگاران دشت ورامین بنا دارد تا به همت خبرنگاران در طرحی نوین، خدمات و مشکلات روستاها در زمان #دولت_تدبیروامید را مورد بررسی قرار دهد.

تور روستاگردی خبرنگاران در ششمین دور خود امروز به سراغ مصطفی افشاری، دهیار روستای ولی‌آباد از بخش مرکزی قرچک و باسابقه‌ترین دهیار دشت ورامین، رفت.

افشاری در آغاز این دیدار، روستای ولی‌آباد را روستایی رو به توسعه خواند که با وجود سکونت عشایر دام‌پرور، از شاخصه‌های شهری و مدرن برخوردار می‌باشد که به جهت نزدیکی به شهر قرچک علاوه به برآورده نمودن برخی از نیازهای شهرنشینان مانند در اختیار قرار دادن آرامستان خود برای متوفیان شهری، در معرض عوارض عبور کانال فاضلاب شعر قرچک برای رساندن آن به تصفیه خانه و همچنین تخیله‌ی فراوان نخاله‌های ساختمانی منازل مسکونی و تجاری شهرنشینان هم می‌باشد که در مورد آخر برای ایجاد گشت مشترک توسط خود و دو دهیاری روستای هم‌جوار و در اختیار قرار دادن آن به شهرداری قرچک اعلام آمادگی هم نمود.

وی همچنین تعداد شهدای این روستا را ۴ شهید عنوان نمود که مشهورترین آن شهدای والامقام، شهید منصور ستاری می‌باشد.

دهیار روستای ولی‌آباد در ادامه گفت‌وگو با خبرنگاران، برخی از مهمترین اقدامات و فعالیت‌های دهیاری از سال ۸۶ را برشمرد که البته این خدمات از سال گذشته و با واریز وجوه ارزش افزوده در حساب دهیاری‌ها به شدت سرعت گرفته است که از آن‌جمله می‌توان به احداث نخستین زمین چمن مصنوعی روستاهای تابعه‌ی بخشداری مرکزی قرچک در این روستا، بوستان خانواده و تعمیر و بازسازی انشعابات فرسوده‌ی آب روستا نام برد.

افشاری ضمن اشاره به مهمترین خدمات دهیاری تصریح نمود که دیگر امور عمرانی در روستا تقریباً به اتمام رسیده و اکنون در گام نخست اشتغال زایی برای اهالی هستیم که با احداث ساختمان چندمنظوره دهیاری این مهم هم برآورده خواهد شد.

مصطفی افشاری، دهیار، بقرایی، رئیس شورا و وثوقی عضو شورای روستا در ادامه نشست بازدید و پرسش و پاسخ خبرنگاران مهمترین مشکلات روستا را به چهار قسمت برجسته تقسیم نمود:

۱⃣ راه‌های دسترسی ناامن و سرشار از نخاله‌های ساختمانی شهر قرچک ‌؛

۲⃣ تقاطع خطرناک شهرک صنعتی با راه دسترسی روستا؛

۳⃣ هزینه های بالای امتیاز آب شرب که توسط اداره‌ی آبفار شهرستان قرچک از اهالی دریافت می‌شود؛

۴⃣ وثوقی، یکی از اعضای شورای روستا به موارد بالا، چابک نبودن سیستم اداری فرمانداری و ادارات خدمات‌رسان را هم اضافه نمود و از تمام مسؤلان امر درخواست نمود با توجه به روند افزایشی قیمت‌های پروژه‌ها نسبت به تسریع روند امور اداری آن تسریع نمایند.

? دهیار و اعضای شورای اسلامی روستای ولی‌آباد در پایان گفت‌وگوی خود خبرنگاران را به بازدید میدانی از پروژه‌های عمرانی و مشکلات عنوان شده در این دیدار دعوت نمودند که گزارش تصویری آن را می‌توانید در زیر ببینید.

?چون گذشته با ورامین تدبیر   برای آگاهی از اخبار روستاگردی خبرنگاران دشت ورامین همراه باشید.

این خبر را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

پاسخی بگذارید

5 × یک =

Top