جعفرآباداخوان؛ روستایی سرسبز و کهن

 

گزارش تفصیلی پنجمین تور روستاگردی خبرنگاران دشت ورامین

جعفرآباداخوان؛ روستایی سرسبز و کهن

روستاگردی خبرنگاران دشت ورامین بنا دارد تا به همت خبرنگاران در طرحی نوین، خدمات و مشکلات روستاها در زمان دولت تدبیروامید را مورد بررسی قرار دهد.

? تور روستاگردی خبرنگاران در پنجمین دور خود امروز به سراغ هومن منصوری‌یگانه، دهیار مستعد و جوان روستای جعفرآباداخوان رفت.
منصوری یکی از جوان‌ترین دهیاران منطقه است که از اواخر سال ۹۵ هدایت دهیاری را بر عهده دارد. او در همین مدت شایسته‌گی خود را علاوه بر خدمت در روستای جعفرآباد، در دوران ۷ماهه‌ی سرپرستیِ هم‌زمان در دهیاری دهستان باغخواص هم ثابت نمود که از بارزترین اقداماتش در دوران کوتاه سرپرستی می‌توان از راه‌اندازی زمین چمن مصنوعی آن روستا و برخی خدمات دیگر نام برد.

? منصوری در آغاز این دیدار روستای جعفرآباداخوان را روستای کهن (با قدمت زمان زرتشت) و با جمعیت ۳۰۰۰ نفری خواند و اشاره نمود که این روستا به لحاظ مسافت کم به شهر ورامین و همچنین وسعت زیاد، قابلیت توسعه چشم‌گیرتر از روستاهای همجوار را دارد اما سدی بزرگ به نام کمربندی ورامین – پیشوا بر سر راه آن قرار دارد که دسترسی به این روستا را به شدت سخت نموده که متاسفانه حل آن از آرزوهای بزرگ اهالی و رانندگان تاکسی شده است و با وجود تامین اعتبار لازم و حمایت بخشداری و فرمانداری،هم‌چنان هم‌کاری و هم‌آهنگی لازم از سوی ادارات مربوطه صورت نپذیرفته است و اجرای پروژه زیرگذر دهیاری را به تعویق افکنده است.

? وی همچنین شهدای این روستا را با رقم ٧ شهید از دیگر شاخصه‌های روستا برشمرد و گفت : افتخار داریم که نخستین شهید دفاع مقدسِ شهرستان ورامین و همچنین یکی از شهدای ١۵خرداد از اهالی روستای جعفرآباداخوان هستند.

? دهیار روستای جعفرآباداخوان در ادامه گفت‌وگو با خبرنگاران برخی از مهمترین اقدامات و فعالیت‌های دهیاری و شورای اسلامی این روستا در سال ۹۶ – ۹۷ را به شرح زیر عنوان نمود:

?به‌سازی غسالخانه و کف‌پوش معابر گلزار شهدا؛

?نصب دوربین‌های مداربسته‌ی امنیتی در سطح روستا؛

?اجرای کفپوش ،کانال‌کشی و تعریض خیابان امام خمینی (محدوده چهارراه حاجی آباد)

?اجرای زیرسازی و آسفالت خیابان جنب بوستان ۲۲ بهمن و اجرای کف‌پوش و به‌سازی بوستان ۲۲بهمن؛

?اجرای زیرسازی ، جدول و آسفالت کوچه های گلستان ۳،۲،۱؛

?اجرای کف‌پوش ، جدول‌کشی و تعریض خیابان بسیج؛

?اجرای زیرسازی ،جدول و آسفالت کوچه شقایق ۴ و منبع آب؛

?خرید یک دستگاه بابکت جهت انجام امور عمرانی مربوط به روستا و همچنین آمادگی برای زمان بحران ؛
?آماده‌سازی مرکز دپوی کانکس در موارد بحرانی و تجهیز آن به‌زودی؛

?جمع‌آوری مکانیزه زباله با استقرار ٣٠ سطل زباله و خرید یک‌دستگاه نیسان حمل زباله؛

?نصب ٣ برج نوری در نقاط خطرناک روستا؛

?نصب ست بازی برای کودکان در روستا؛

?پروژه روشنایی جاده بین روستایی جعفرآباد به ریحان‌آباد و عبدل‌آباد؛

?هومن منصوری در پایان این گفت‌وگو علاوه بر پاسخ به پرسش‌های خبرنگاران از زحمات و هم‌کاری کم‌نظیر مصطفی حیدری، بخشدار مرکزی ورامین، و حاج محمد ضرابی‌خرد، ریاست شورای این روستا( که هم‌زمان نایب رئیس شورای بخش مرکزی ورامین و نائب رئیس شورای شهرستان ورامین هم می‌باشد) سپاس‌گزاری نمود و سپس خبرنگاران را به بازدید میدانی از پروژه‌های عمرانی دعوت نمود.

?چون گذشته با #ورامین‌تدبیر برای آگاهی از اخبار #روستاگردی_خبرنگاران دشت ورامین همراه باشید.

این خبر را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

پاسخی بگذارید

بیست − 4 =

Top