? گزارش تفصیلی چهارمین #تور_روستاگردی_خبرنگاران در بازدید از روستای قشلاق قوئینک زُهَری( عبدل‌آباد)

? عبدل‌آباد ؛ ایران کوچک

? گزارش تفصیلی چهارمین #تور_روستاگردی_خبرنگاران در بازدید از روستای قشلاق قوئینک زُهَری( عبدل‌آباد)

? امروز برخی از خبرنگاران شهرستان ورامین در چهارمین #تور_روستاگردی خود به سراغ دهیاری روستای عبدل‌آباد از توابع بخش مرکزی ورامین رفتند و از نزدیک از چند و چون فعالیت‌های اخیر دهیاری این روستا آگاه شدند.

? #عبدل‌آباد_ایران‌کوچک عبارتی بود که #امیرحسین_خسروی، دهیار موفق این روستا، در آغاز گفت‌وگو با خبرنگاران، شرایط سخت اداره‌ی این #روستای_پرجمعیت را یادآور شد که در عین میزبانی از طوایف و اقوام مختلف از سرتاسر ایران بایست با در اختیار داشتن کمترین حد نیرو (۹نفر) پاسخ‌گوی تمام نیازهای اهالی آن هم باشد و هم‌زمان در عمران و آبادانی آن هم بکوشد.
? خسروی ضمن اشاره به افزایش کم‌نظیر قیمت اراضی این روستا پس از انجام عملیات‌های عمرانی توسط دهیاری ، #تملک_زمین در راستای #بازگشایی_معابر و تامین سرانه‌های عمومی روستایی که “درآمدش روستایی اما هزینه‌هایش شهری‌است” را یکی از بزرگ‌ترین مشکلات پیش‌روی دهیاری و شورای اسلامی این روستا برشمرد و افزود: زمانی به‌دلیل درآمد بسیار پایین، این دهیاری فقط با دو نیرو و یک‌دستگاه نیسان مستهلک و با شرایط بسیار سخت از عهده‌ی گذران امور جاری خدماتی خود( و حتا برخی از امور خدماتی دو روستای هم‌جوار) بر‌می‌آمد اما امروز همگان شاهد هستند به مددِ وجوه واریزی از سوی #دولت‌_تدبیروامید و هم‌یاری مسؤلان بخشداری، فرمانداری و سایر ادارات و نهادها توانسته‌است علاوه بر انجام امور خدماتی، در راستای امور عمرانی و تامین زیرساخت‌های حیاتی و اصلیِ جمعیت بالای این روستا از قبیل ساخت سالن ورزشی، احداث آرامستان، افتتاح ساختمان مناسب برای دهیاری، راه‌اندازی آتش‌نشانی و سوله‌ی مدیریت بحران، ایجاد فضای سبز و پارک‌های تفریحی و حتا ساخت مسجد گام‌های موثری بردارد.

? دهیار عبدل‌آباد در ادامه گفت‌وگو با اصحاب رسانه تصریح کرد : اکنون در نقطه‌ای هستیم که می‌توانیم ادعا کنیم پس از اتمام طرح‌های در حال انجام این دهیاری، امور خدماتی و عمرانی، دیگر برای ما اموری روتین و پیش‌پا افتاده خواهد بود چراکه در نظر داریم به مانند حمایت از چندین طرح اشتغال‌زایی در روستا( نظیر واسطه‌شدن برای در اختیارگذاشتن تسهیلات اشتغال‌زایی برای کارآفرینان کارگاه جوارب‌بافی روستا) در این حوزه بیش‌ از پیش فعالیت کنیم و همچنین به سراغ تشویق و حمایت مردم برای #مقاوم‌سازی منازل مسکونی و تجاری هم برویم.

? وی همچنین ضمن اشاره به شرایط ویژه‌ی اجتماعی روستای عبدل‌آباد‌وقشلاق از حمایت‌های بخشداری مرکزی ورامین، فرمانداری شهرستان ورامین، مسئولان نیروی انتظامی و امنیتی در راستای مشارکت و حمایت تمام قد و تاثیرگذار در جهت راه‌اندازی #ایستگاه_پلیس #تقدیر نمود و این امر را اقدامی مورد نیاز و ستودنی توصیف کرد.
?امیرحسین خسروی در پایان گفت‌وگوی خود علاوه بر پاسخ به پرسش‌های خبرنگاران با توجه به پل ارتباطی ایشان با مردم، از آن‌ها درخواست نمود در راستای انعکاس پیام‌هایی دریافتی از سوی مردم، موضوعات، محدودیت‌ها و شرایط مسؤلان و متولیان دهیاری را در نظر داشته باشند تا با کمک هم بتوانند خدمات بهتری را به روستاییان فهیم ارائه نمایند.

 

این خبر را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

پاسخی بگذارید

4 + نوزده =

Top