نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر ورامین برگزار شد

با حضور فرماندار شهرستان ورامین ، جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر ورامین برگزار شد
به گزارش ورامین تدبیر ، در این جلسه که با حضور محمدرضا یوسفی فرماندار ، عباسعلی سعیدیان، معاون سیاسی انتظامی و دیگر مسئولان در محل فرمانداری ورامین برگزار شد ، بر لزوم مبارزه جدی با پدیده شوم اعتیاد تأکید شد.
فرماندار ورامین در این جلسه گفت : مواد مخدر ام الفسادی است که جوانان و آینده سازان ایران اسلامی را هدف قرار داده و ابتلای به آن عامل بروز بسیاری از ناهنجاری های جامعه محسوب می شود.
محمدرضا یوسفی اظهار کرد: فرد معتاد نه تنها خود که خانواده را نیز با چالش های جبران ناپذیری مواجه می کند و معضلات آن گریبان جامعه را نیز می گیرد.
یوسفی تصریح کرد: وجود هر انسان معتاد برابر با نابودی یک خانواده است ، کسانی که در دام اعتیاد گرفتار میشوند نه تنها خود بلکه خانواده خود را به ورطه نابودی می کشانند و لازم است تا تلاش خود را برای رهایی حتی یک نفر از دام اعتیاد انجام دهیم.
فرماندار ورامین نقش خانواده را در مقابله با پدیده اعتیاد مهم عنوان کرد و افزود :خانواده ها باید با شناخت کامل از شرایط جوانان ، سوق دادن آنان با آموزه های دینی و آگاه سازی فرزندان خود از گرفتار شدن آنان در دام اعتیاد جلوگیری کنند.
وی همچنین با تأکید بر لزوم توجه دهیاران در مقابله با شیوع اعتیاد در مناطق روستایی گفت : پدیده اعتیاد مختص مناطق شهری نیست بلکه مواد مخدر جوانان روستایی را نیز تهدید می کند و لازم است تا با شناسایی نقاط آلوده ، نسبت به پاکسازی آن اقدام کرد.
یوسفی تصریح کرد: رهاسازی بدون پشتوانه و برنامه ریزی فرد بهبود یافته در جامعه نادرست است و احتمال بازگشت فرد معتاد به سمت مواد مخدر را افزایش دهد ، این افراد لازم است که مورد حمایت قرار گرفته و با ایجاد فرصت های شغلی برای آنان ، از گرایش مجدد آن ها به مواد مخدر جلوگیری کرد.

همچنین در این نشست معاون سیاسی انتظامی فرمانداری ورامین گفت : هیچ مجوز جدیدی برای احداث کمپ ترک اعتیاد در ورامین صادر نمی شود
عباسعلی سعیدیان در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر که با حضور محمدرضا یوسفی فرماندار شهرستان ورامین برگزار شد اظهار کرد: در حال حاضر شش مرکز کمپ اعتیاد مجوز دار در سطح شهرستان ورامین فعالیت می کنند که این مراکز ، نقش موثری در درمان افراد مبتلا به اعتیاد دارند.
وی با اشاره به این که هیچ مجوز جدیدی برای راه اندازی کمپ های ترک اعتیاد در ورامین صادر نمی شود گفت : تلاش میشود تا با ساماندهی و استاندارد سازی فعالیت کمپ های مجوز موجود ، کارکردهای آن ها را ارتقا داد.
وی تصریح کرد: تهیه نقشه جامع و کامل نقاط آلوده توسط بخشداری و شهرداری ها در دستور کار قرار گرفته است تا بر اساس آن گزارش های تحلیلی و میدانی در خصوص علل و عوامل بروز و نحوه مبارزه با اعتیاد صورت گیرد .
معاون سیاسی انتظامی ورامین گفت : خوشبختانه در شهرستان ورامین معتاد متجاهر وجود ندارد .
وی با اشاره به کشف یک تن مورفین در منطقه گفت : کشف یک تن مورفین در چند وقت گذشته کار بزرگی بود که نهایت تقدیرو تشکر خود را از اداره اطلاعات و سایر عوامل اعلام می داریم

 

این خبر را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

پاسخی بگذارید

2 × پنج =

Top