همایش “اشتغال روستایی استان تهران” در استانداری تهران

همایش “اشتغال روستایی استان تهران” در استانداری تهران با حضور معاونت روستایی رئیس جمهور، استاندار تهران و بخشداران و دهیاران و نخبگان روستایی استان تهران امروز در سالن شهدای گمنام استانداری تهران برگزار شد.

در آغاز این همایش که با موضوع بررسی مسائل و موانع کارآفرینی در جوامع روستایی استان تهران تشکیل پس از سخنرانی رحیم سلیمانی‌راد، مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری تهران در خصوص گزارش عملکرد سال گذشته بخشداری‌ها و دهیاری‌ها و شوراهای استان تهران،حسین عباسی، بخشدارمرکزی قرچک و بخشدار نمونه‌ی سال گذشته استان تهران به نمایندگی از بخشداران و دهیاران مواردی در زمینه‌ی حمایت‌های مالی بی‌نظیر دولت تدبیر و امید در زمینه عمران و پیشرفت جوامع روستایی عنوان نمود و سپس مواردی از موانع و مشکلات قانونی و ناهماهنگی‌های موجود در مسیر ساخت‌وسازهای مجاز با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی عنوان نمود.
بخشدار مرکزی قرچک در پایان سخنان خود از ضرورت پی‌گیری مورد مهم “امنیت شغلی دهیاران” هم گفت و تاکید کرد که می‌بایست با عملیاتی‌ کردن دستور رئیس جمهور مبنی بر ایجاد امنیت شغلی دهیاران، در راستای عملکرد بهتر برای کسانی‌که مدیریت خط مقدم خدمت به روستاییان عزیز را برعهده دارند، آرامش فکری را تامین نمود.

پس از حسین عباسی، خانم بختیاری، تولیدکننده چراغ ال ای دی، کارآفرین برتر روستای صالح‌آباد #قرچک، به نمایندگی از کارآفرینان استان تهران، موارد راه‌گشایی از موانع موضوع اشتغال را در حضور معاون امور روستایی رئیس جمهور و استاندار تهران عنوان نمود.

در ادامه این همایش تعدادی دیگر از کارآفرینان استان تهران مشکلات و موارد خود را با مسؤلین عالی‌رتبه دولت در میان گذاشتند و سپس مقیمی، استاندار تهران، با اشاره به نامگذاری سال ۹۷ به نام “حمایت از کالای ایرانی” مهمترین کار مسؤلین دولتی( به‌ویژه در جامعه روستایی ) را تمرکز بر حمایت از تولیدکنندگان داخلی عنوان نمود.

در پایان این همایش؛ رضوی معاون توسعه روستایی ریاست جمهوری، به عنوان آخرین سخنران، “ایجاد فضای مطالبه‌گری از مسؤلین کشور” را مهمترین راه زنده‌نگهداشتن جامعه و رسیدن به مهمترین هدف شکل‌گیری انقلاب اسلامی ایران دانست و تصریح کرد دولت در پی‌ حمایت از کارآفرینان روستایی با اعطای وام‌های کم‌نظیر است.
معاون رئیس جمهور در امور توسعه روستایی، از دهیاران به عنوان “بسیجیان جبهه خدمت” نام برد و افزود: اقتدار دهیاران و اعضای شورای اسلامی روستاها هم به مانند سازمان شهرداری‌ها و اعضای شورای شهر تقویت و حفظ خواهد شد.

این خبر را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

پاسخی بگذارید

چهار × 4 =

Top